Младата компания от Шанхай – Lvchi (Лючи), представи на автосалона в Жевева голям седан под името Venere. Той е изцяло разработка на италианската инженерингова и дизайнерска фирма I.DE.A. Institute, която е създадена през 1978 г. в Торино. Именно в този град ще се произвежда и моделът от 2019 г.
Седанът е гласен за конкурент на Tesla Model S. Дължината му е 5150 мм, широчината – 2120 мм, височината – 1418 мм, а разстоянието между двете оси – 3040 мм. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28.
Основните параметри на автомобила бяха обявени още през миналата година, но сега бяха внесени и някои корекции в тях. Venere се задвижва от 4 електромотора – два отпред и два отзад, като общата мощност е 1006 к.с. и максимален въртящ момент от 1540 Нм. Тягата е поделена поравно между двете оси, като всяка двойка мотори я предава с помощта на двустепенна трансмисия и диференциал.
При представянето на модела се оказа, че той ще е по-бърз и по-мощен от предварително обявеното. Максималната скорост на седана ще е не 250 км/ч, а 285 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 2,5 секунди.
Интериорът на Venere изобилства от екрани, кожа, алуминеиви и карбонови елементи. Вероятно обаче при серийния модел салонът ще бъде по-опростен. Все пак китайците твърдят, че всички основни системи на електромобила ще се управляват от сензорни екрани. Те са общо 7 на брой, като само един е в задната час. Освен цифров приборен панел, седанът има екрани вместо странични огледала и още два сензорни дислея на волана.
Батерията на електрически автомобил е с капацитет 100 кВт/ч, като енергията е достатъчна за пробег от 652 км по цикъла NEDC. От специална зарядна станции акумулаторите могат да бъдат напълнени зо 80% за 50 минути.
Теглото на Venere е 2100 кг., което е със 100 кг. по-малко от Tesla Model S. Топ-версията на американския седан отстъпва с 0,2 секунди при ускорение до 100 кч/ч от място, с 35 км/ч при максималната скорост и 39 км при пробега. Цената Model S е 124 000 евро за Европа (без данъците и таксите), очакваме да разберем колко ще струва и нейният китайският конкурент, който ще се прави в Италия.
Снимки: Lvchi