Вход   Регистрация

Как да разберем, че автомобилът, който ще купуваме, е удрян по-рано?

Как да разберем, че автомобилът, който ще купуваме, е удрян по-рано?
 

Ето ви 6 признака, които трябва да ви накарат да бъдете нащрек

Решавате да си купите автомобил на старо. Преди обаче да го закарате за проверка в сервиз, можете и сами да разберете дали тази кола по-рано не е претърпяла сериозен инцидент на пътя. И съответно да се откажете от нея, преди да е станало късно. Ето 6 прости признака, за които трябва да внимавате.

Автомобилът е достъпен за оглед само вечер

Как да разберем, че автомобилът, който ще купуваме, е удрян по-рано?

„Мога да ви покажа колата само вечер, а през уикендите съм зает” – ако чуете тези думи от продавача, направо се отказвайте. Огледът трябва да се извършва само на дневна светлина или в добре осветено помещение. В противен случай рискувате да не видите някои дребни вдлъбнатини и ожулвания по каросерията, които могат да ви насочат към други проблеми. Дори автомобилът да ви хареса, не бързайте с покупка „на сляпо”, а проявете малко търпение.

Прекален блясък на каросерията

Всеки иска да седне зад волана на блестяща машина, но именно такава трябва да ви накара да застанете нащрек. Особено ако колата е на повечко години и пробегът е доста сериозен. Експерти считат, че именно блестящо полираният стар автомобил най-вероятно е претърпял инидент и се прави всичко възможно това да бъде прикрито от продавача. Затова внимавайте, ако калникът, вратата или някой друг елемент се отличава на цвят от останалата част на каросерията.

Как да разберем, че автомобилът, който ще купуваме, е удрян по-рано?

В някои случаи е изключено, дори да се натъкнете на кола, за която се използвани елементи от каросерията на други машини. Помнете, при повторна авария пострадалата по-рано конструкция не ви гарантира никаква пасивна безопасност. Затова и внимателният оглед е много важен и е най-добре на него да водите човек, който има опит с подобни неща – като боядисване, например.

Нестандартни болтове


Как да разберем, че автомобилът, който ще купуваме, е удрян по-рано?

След сериозен удар някои елементи по каросерията не се поправят, а директно се заменят от други. Колата е изцяло боядисана и разлика в различвите детайли няма. Препоръчително е да се огледат болтовете, които държат различните елементи. Ако са различни от оригиналните или пък чисто нови, това явно показва, че тази част е сменяна или поправяна. Затова внимателно прегледайте болтовете и от другата страна и потърсете разлики. Същото се отнася и за уплътненията.

Разлики в пролуките и кухините

Как да разберем, че автомобилът, който ще купуваме, е удрян по-рано?

Това е още един признак, показващ, че по този автомобил е работено. Неравностите в пролуките между различните детайли от каросерията понякога се виждат с просто око. При качествено сглобените коли това го няма, затова внимателно проверете разстоянията между отделните детайли. Понякога това може да стане само с прокарване на пръст. Огледайте внимателно и линиите на каросерията, които също могат да покажат изкривяване. Също така е добре да се погледне и под пода на багажника. Място, което често остава „забравено” след ремонт.

Емблемите не са на място

Детайлите са много важни – затова обърнете внимание как са поставени емблемите при даден модел. Да кажем, че на харесаното от вас Volvo XС70 емблемите на багажника се намират на диаметрално противоположни места, а собственикът му ви убеждава, че просто е решил да ги премести, защото така му харесва. Дали обаче някой ще му повярва?

Разминаване в маркировката на стъклата и на предпазните колани

Как да разберем, че автомобилът, който ще купуваме, е удрян по-рано?

Първо, обърнете внимание на маркировката на черното и на страничните стъкла, които не се сменят без причина. Индексът им задължително трябва да съвпада с годината на производство на автомобила. Второ, огледайте за същото и предпазните колани, тъй като е възможно и те да бъдат сменяни.

P.S, В крайна сметка, ако един автомобил се използва непрекъснато, то по каросерията му вероятно ще има следи. Боядисана броня или калник не са трагедия, но задължително трябва да бъдете особено внимателни при огледа, защото разходите по колата след това са изцяло за ваша сметка.
 

Реклама  


Купи кола

  • Mazda 3 1.6d-facelift

    4999 лв.

    дата на произв. - януари , 2006 г., пробег - 147000, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • VW Passat 1.9 tdi

    4150 лв.

    дата на произв. - октомври , 2002 г., пробег - 182000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • BMW 330

    9000 лв.

    дата на произв. - октомври , 2004 г., пробег - 236000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Nissan Note 1,4i*Klima

    5150 лв.

    дата на произв. - юни , 2006 г., пробег - 152000, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • BMW 320 2,0i*Швейцария

    8450 лв.

    дата на произв. - февруари , 2006 г., пробег - 223000, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Audi A4 1.9tdi-avtomat 90ps

    1900 лв.

    дата на произв. - юни , 1999 г., пробег - 200200, С.к - Автоматична

Виж всички обяви

Коментари ( 14 )

Напиши коментар Влез

от: 1.8Т ( преди 8 месеца )

Това с първата регистрация и бг история, според мен, важи само за по-нови коли (да кажем,под 10г.). В противен случай, по-добре да се търси читав внос (не от автокъщи). Казвам го от личен опит ;)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Сменено предно стъкло не е гранция за удар и проблем с колата. Колата ми е все още на 4год и малко километри, напълно читава и сервизирана по книжка, но камъче ми удари предното стъкло и от там тръгна пукнатината. Ше го смяням, но просто давам идея ако само сменено предно стъкло е проблема, който виждате, не бързайте да се отказвате.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Моята като я избирах гледах по всеки един панел да има дефекти, прекъсването на двигателя беше от релето на горивната помпа (което джамбазина не го знаеше и свали доста от цената). В крайна сметка не е нова, важното е да знаеш какво гледаш. И колкото по-малко търсен е модела- толкова по-голям шанс за нещо читаво.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

купете си дебеломер за боя.По -ефтините не мерят алуминиеви детайли.Цените са от 150 до 300лв.
Като си купувах кола от Горубляне от многото коли,които гледах имаше само 2 не пребоядисвани.То не е проблем някой детайли.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Ако не ви се дават пари по т.1 ще дадете повече в дългосрочен план по т.2
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Много просто:
1. Купувате кола с история и първа регистрация в БГ.
2. Ако ви се свидят парите, понеже колите по точка 1 са с по-висока цена от "новия внос гледате - ако колата няма луфтове по елементите на каросерията и двата фара са нормално потъмнели от времето, без разлика, значи има проблем в мотора. ;)
Отговори
 
+18
 

Положителни: 18  Отрицателни: 0

от: Пора ( преди 8 месеца )

На мене пък бояджията ми строши задното стъкло докато разглабяше всички ламарини за боядисване...това значи ли че е удряна? Боядисването го правих за да сменя цвета...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: младен ( преди 8 месеца )

"...обърнете внимание на маркировката на черното и на страничните стъкла, които не се сменят без причина"

Точно така. За смяната на моето предно стъкло причинате е че един пиян оли-гофре-н го удари. И това трябва да означава че колата е мляна така ли?
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Целият новвнос е страшен *** и да попаднеш на читава кола е по-скоро изключение. Ама продължават да им вярват на джамбазите и да купуват като за последно.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 17  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Поне в 50% от обявите за коли над 15 години още от снимките могат да се забележат луфтовете между калниците и предната броня, фаровете с различно ниво на замъгляване. Като отидеш на живо и видиш например колко са увиснали и усукани вратите и как скърцат при затваряне, разбираш че си си изгубил времето.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 15  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

То може да са удари които са причинили само кривини и деформации по външните панели(ламарини), а може и да са по тежки които да са нарушили носещата конструкцията на колата. От удар со удар има ралика.
Отговори
 
+21
 

Положителни: 22  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Лошото е че голямата разлика между вече удряна и здрава кола ще я усетиш ако я удариш пак. Иначе през останалото време ще имаш просто хлабави пластмаси и криви фуги освен ако не е нарушена геометрията на колата
Отговори
 
+32
 

Положителни: 33  Отрицателни: 1

от: Men ( преди 8 месеца )

Изобщо не е страшно да купиш кола с удар, важното е как е поправен. Ако ремонта е кадърен караш си колата и нямаш проблеми. Моята я взех със сменяно предно стъкло и се виждаше, че е удряна, но беше добре поправена. Вече 6 години нямам проблеми с нея.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 26  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Няма какво да се лъжем - на Горубляне я има 10% коли които не са претърпели порядъчен удар я не. А 100% от италианките са били с леки удари. И всичките са кърпени и лъснати колкото да се продадът
Отговори
 
+25
 

Положителни: 27  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising