Вход   Регистрация

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Без дизел - въздухът още по-мръсен
 

Причините са старите трошки, спадът в продажбите, "по-мръсните" бензинови двигатели и увеличеният пазарен дял на SUV

След години на спад нивото на вредни емесии, изхвърляни от произведените в Европа автомобили, отново започват да се покачват, а анализаторите обвиняват за това демонизацията на дизела. За първи път от 10 г. емисиите на СО2 са спрели да се понижават.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Увеличението през 2017 г. е със скромните 0,3 гр/км, което означава, че средно една нова кола е изхвърлила в амтосферата 118,1 гр/км въглероден диоксид, в сравнение със 117,8 гр/км през 2016. Това обаче все още е крачка в погрешната посока, особено като се има предвид, че европейските автомобилни производители се ангажираха да постигнат нива от едва 95 гр/км въглероден диоксид до 2021 г. Това едва ли ще е трудно постижимо, защото се предвижат огромни глоби за брандовете, които не успеят да постигнат нормата.

JATO Dynamics, която направи това проучване, обвинява спада в купуването на дизелови автомобили за увеличаването на CO2. Средно дизелите отделят 15-20% по-малко въглероден диоксид в сравнение с бензиновите автомобили. Миналата година усредненият показател за дизела бе 117,9 гр/км, а за бензина - 123,4 гр/км, или с 5,5 гр/км повече.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Данните на JATO показват, че продажбите на дизелови коли са спаднали с 7,9% през миналата година, като пазарният им дял е намалял до 43,8%. През 2011 г. той бе 55%. Според автомобилните производители отказването от дизела е много погрешно, защото причината за проблемите с качеството на въздуха не са най-новите дизелови автомобили, отговарящи на еконормата Евро 6, а старите коли. Потребителите, смятат те, са насърчавани да се откажат от тези автомобили, които, по ирония на съдбата биха могли да помогнат за подобряване качеството на въздуха и намаляване емисиите на парниковите газове, от недобре информирани медии и явно сбъркани правителствени политики.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Постоянно нарастващата популярност на SUV също е фактор. Те са по-тежки и по-малко аеродинамични от обикновените автомобили, така че, по принцип, отделят повече CO2. Прибавете това към скока в търсенето на бензинови коли за значителното увеличаване на изхвърляния в атмосферата въглероден диоксид (и пи-висока консумация на гориво за собствениците)...
Един пример, който дават от  JATO:  Ford Kuga с 1,5-литров TDCi двигател с мощност 120 к.с. изхвърля 115 гр/км въглероден диоксид, а Ford Focus със същия двигател - само 99 гр/км. А бензиновият 1,5-литров турбо алтернатива на този дизелов Kuga? Огромните 145 гр/км...

Анализаторите от JATO твърдят, че потенциалното покачване нивата на CO2 може дори да се ускори през следващите години. Средният дизелов автомобил е по-мощен от средния бензин - 142 срещу 123 к.с. Феновете на дизела, които решават да преминат към бензина и търсят сравними характеристики на автомобила, ще трябва да приемат още по-голямо увеличение на CO2, което може да доведе до покачване на вредните емисии в бъдеще.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Електрическите автомобили изглежда малко вероятно да помогнат в близко бъдеще. Техният пазарен дял нарасна от 3 до 5% през 2017 г., като тук се включват всички превозни средства на алтернативно гориво, включително хибриди. Пазарният дял на колите, задвижвани само на ток, остава незначителен.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Всичко това сочи към големи проблеми за производителите на автомобили, които искат да изпълнят ангажиментите си за емисиите на CO2 от 2021 г. в ЕС: въпреки че най-зелената марка,  Toyota, върви в правилната посока със средни стойности CO2 от 101/2 гр/км, по-големите брандове са доста по-далеч от целта. Средните стойности на Volkswagen са 119,6 гр/км, на Ford са 120,8 гр/км, а Mazda е на дъното сред 20-те най-големи марки в Европа със 131/2 гр/км. Всъщност, Mazda отчете най-голям среден скок ан извърлян въглероден диоксид миналата година от 3,5 гр/км.

А каква е глобата за автомобилните производители, които не успеят да покрият европейската директива от 95 гр/км? Тя е точно 95 евро за всеки грам въглероден диоксид над нормата на всеки продаден автомобил. Което за Volkswagen Group би означавало общо около 1,36 млрд. евро.

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 29 )

Напиши коментар Влез

от: до хибридния ( преди 6 месеца )

Аурис може да гори градско 5/100 но ако го караш в градове като Нова Загора ...демек по големи села в София си твърдо на 9
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Е повишеното замърсяване е свързано с растящия брой електромобили ... предполагах че производството им е мръсно но не чак толкова че да се отрази толкова скоро
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Тия дни бях по Европа. Повозих се в новия Приус. Разхода беше 6,2/100. Отвътре е пълен шит. Такива пластмаси и у Дачия няма....

В градове с далеч по леко градско от София

Та гори около и под 4/100, ама друг път.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: хибридния ( преди 6 месеца )

С Аурис хибрида в София в час пик 4-5/100. Когато не е час пик и под 4/100 падам. Просто няма такъв дизел, който да дава подобен разход. Колега с Пежо 308 хди 1,6 под 5,5/100 в София не пада. Карали сме по един след друг, когато ми е идвал на гости или аз съм му ходил и сме засичали. Въпреки, че колата му е по-малка с по-малък двигател и по-малка мощност разхода му е с около 1-1,5/100 литър повече от моя.
Преди да си взема хибрида само дизели карах и добре знам колко харчат и какви проблеми имат
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: До кеффф ( преди 6 месеца )

В София няма кола която да харчи 5 нафта. 6 и нещо прави Клио със същия мотор който уж ти прави 5.

Предишния ми автомобил - 7 места, 2 литра дизел правеше 9 и половина в София. Сегашния седемместен 2 литров бензин прави 13 газ. С две думи - по евтино, по чисто, по тихо
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: КЕФФФФФ ( преди 6 месеца )

Покажи Коментара
Адмирации за всички дизел хейтъри,купувайте си хибриди и тем подобни щурутии.Аз съм за.От как вдигате шумотевица че дизела щели да го забраняват и тем подобни глупости,стана по евтин от бензина.Съчетанието висок въртящ момент при ниски обороти и 850гр.въглеводород на литър,при 710 за бензина и 590 за газта,го правят най-ефектиното нещо правено някога.Особенно при каране в града.Докато газовите ву уредби градско под 13-14 трудно падат моя румънски кошник с френски дизел харчи 5! Кво ще кажете?
Отговори
 
 -12
 

Положителни: 2  Отрицателни: 14

от: FenIX ( преди 6 месеца )

Батка май ти свършуха аргументите и мина към "комплиментите" :/ Не мисля да ти падам на нивото.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: Георги Иванчев ( преди 6 месеца )

Януари месец в големия студ през нощта в 03:30 минавам през Ломско шосе и няма почти никакви коли, a имаш чувството, че си в някое село въздуха е толкова мръсен и гаден за дишане, колкото в час-пик никога не е бил. Не мисля, че автомобилите са най-големият замърсител.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Покажи Коментара
До момента в който АЗ си плащам горивото, решавам на какво да карам АЗ. Когато долния 0лигофрен ми го плаща, ще карам на каквото той каже ...

Карай си газовия котлон и дишай чистия въздух смърдящ на развалено зеле
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Оли, ното пуша, нито искат да ми пушат 0ли-г0-френи като теб с нафтовите си печки.
И не е нужно да си еколог, за да мислиш за здравето си и за здравето на тези около теб.
Напушените дизелови 0ли-г0-френи обаче няма как да го разберете. Важното е да пестите стотинки от крадената нафта, а това, че другите страдат и че здравето е безценно не го мислите. Ама как ще го мислите, като сте 0ли-г0-френи!!!
Пълни 0ли-г0-френи!!!
Факт!!!
Отговори
 
+9
 

Положителни: 14  Отрицателни: 5

от: до: FenIX ( преди 6 месеца )

Излез малко на чист въздух ве оли и подишай! След това пиши тук, че като те гледам си се напушил много яко със сажди от нафтовата печка нов внос, която караш.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 9  Отрицателни: 5

от: FenIX до "Батка ( преди 6 месеца )

Батка требе и малко акъл, само с йедене не става. Тук става въпрос за фини прахови частици които явно са повече от пушенето на цигари. Исках да видя реакцията точно на такива псевдо еколози които дизела им пречи ама иначе пушат като комини и тровят себе си и околните. Аз не искам да дишам нито дизелови азотни окиси нито цигарения шит с който още ни тровят в много заведения макар и уж да е забранено.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: до Fenix ( преди 6 месеца )

Това изследване би било реално, само ако са изгорили 10 кашона с цигари за 30 мин, барабар с кашоните.
Айде спрете да си измисляте простотии и да ги пишете по форумите.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 11  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Глупости отново! Просто трябва да се инвестира отново в бензинови двигатели и хибриди и ще стане работата. Въглеродния диоксид е само един от малкото газове, които биват отделяни от ДВГ и се контролира много по-лесно неговото съдържания във въздуха.
Обаче дизела отделя мноооооооого азотни оксиди и фини прахови частици, които при бензина са изключително малко, дори пренебрежимо малко.
А ако прости дизелите се заменят с бенз-хибриди дори и въглеродните диоксиди, ще са с по-ниски стойности.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

от: do dolnoto *eizer4e ( преди 6 месеца )

Батка навит ли да се затворим в по един гараж, аз ще гърмя масури с тютюн цяла вечер, а ти ще си запалиш дизелека и ще дишаш с пълни гърди? Навит ли си бе? А?
Отговори
 
+19
 

Положителни: 23  Отрицателни: 4

от: FenIX ( преди 6 месеца )

Това изследване според заключението на учените доказва на първо място многократно по-голямото замърсяване в затворени помещения с фини прахови частици от пушенето на цигари, както и продължителното задържане на тези частици в помещението след спирането на пушенето.
Значи освен дизелите трябва тотално да се забрани и тютюнопушенето. Или да се пуши само извън градовете :D
Отговори
 
+8
 

Положителни: 17  Отрицателни: 9

от: FenIX ( преди 6 месеца )

а при експеримента с цигарите в границите на 343 (PM10), 319 (PM2.5), и 168 (PM1) µg/m
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: FenIX ( преди 6 месеца )

При това се измерва нивото на фини прахови частици в момента на работа и след това. След измерването гаража е вентилиран основно в продължение на четири часа и експеримента е повторен с три цигари, които са изгорени в продължение на 30 минути. Количеството измерени фини прахови частици при експериманта с лека кола са в границите на 36 (PM10), 28 (PM2.5), и 14 (PM1) µg/m
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: FenIX ( преди 6 месеца )

Нещо интересно за фините прахови частици:
Италиански учени от Националния институт за изследване на рака от Милано извършват през 2004 година сравнение на натоварването с фини прахови частици между лек автомобил с дизелов двигател с намалена емисия в режим на празен ход и пушенето на цигари.При експеримента учените използват един гараж с обем 60 m
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

JATO, що бе, дизел Евро 6 не извхърля ФПЧ ли :D
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Пак ли почнахте със старите партенка за дизела?!
Пак ли онези които до сега ни убеждаваха колко са чисти нафтовите печки развързаха кесиите и започнаха да плащат за подобни "статии"!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 17  Отрицателни: 7

от: 14/88 ( преди 6 месеца )

Покажи Коментара
Единственият начин е намаляв3ане на населението просто Европа е малък континент а е пренаселен.Предлагам понеже сме бели и сме повече хора от другите етноси да ги изб.ием всички араби не.ри и дръпнати под ножа.Бесене заливане и запалване с бензин набиване на кол режене на глави и тн методи ще помогнат!
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 5  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

И преди някой да е писнал колко ще е бавна кола със подобен дизел ще кажа че последното БМВ 5-та серия с 2.0 190 коня прави 0-100 за 8 сек (с 4х4 и под 8). Ако това е бавно трябва да минете на Поршета (а там дизел дали има).
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Все пак да бъдем реалисти, колкото и лош да е дизела не мисля, че в близките 20 години ще успеем да го махнем изцяло. Според мен ще е успех да за това време да спрем леките коли дизел. За момента поне може да се въведат строг контрол и ограничения като например да се спрат извращения като 4-5 литров дизел за нещо различно от камион. Като искаш 400 коня ще си плащаш преиума на бензина. Да не кажа че повече от 2.0 - 2.5 л 150-180 коня дори за бусове трябва да се ограничи.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 15  Отрицателни: 9

от: none ( преди 6 месеца )

Като излязат истинската консумация на гориво за всеки модел от есента на тази година по новата методика на изпитване на колите, нещата за някои производители ще загрубеят още повече с въпросните глоби. В момента няма модел на пазара в ЕС, в чиято спецификация да е оказан реален разход на гориво. Надявам се това да се промени с новите изисквания за замерване, за да стане ясно всеки един автомобил, колко реално харчи. След това, въпросната класация на производителите от статията ще се промени ...
Отговори
 
+21
 

Положителни: 22  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Пак старата песен на нов глас е запяха.
До кога бе ден. Дори еврог.ейски?
До кога ще лъжете и заблуждават за естествената съставка на въздуха дето е има от милиарди години и от която се хранят всички растения и без която няма да има живи растения и нас няма да ни има.
Вече взе да писва тая пропаганда платена от същите онези, че добрите са чисти и даже монтираха измамни софтуери за емисиите, за да убедят колко са прави.
Пълна забрана на съседите и това е!
Стига с тези ЕврогЕйщини джен.дъри!
Отговори
 
+25
 

Положителни: 29  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Ами тогава да збраним развъждането на крави като най-голям източник на въглероден диоксид. Ами тия 7 милиарда хрантутници, знаят ли защитниците на дизела колко СО2 бълват хората докато дишат.
Освен това ако се спре обезлесяването и се обособят повече паркове из градовете този проблем ще се реши.
Ясно е че противницте на дизел в Европа леко преекспонират ситуацията подпомагани от сензациите на журналята. Ама и защитниците на дизела се излагат с подобни статии
Отговори
 
+36
 

Положителни: 40  Отрицателни: 4

от: Nevа ( преди 6 месеца )

И аз това се зачудих, какво общо има замърсяването с CO2 и стремежът да се ограничи/спре използването на дизели, заради вредните прахови частици които отделят и отровните SOx и NOx?
Поредната поръчкова и заблуждаваща статия!
Отговори
 
+39
 

Положителни: 51  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Заглавието за мръсния въздух а вътре се говори само за СО2. Кажете нещо за замърсяването а не за естествените съставки на въздуха участващи във фотосинтезата и явяващи се храна за растенията. Кажете за ФПЧ, за азотните окиси, няма ли инфо за тях. Аман от популистки изпълнения
Отговори
 
+52
 

Положителни: 63  Отрицателни: 11


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising