Вход   Регистрация

Кризата в луксозния SUV-сегмент приключва през 2019 г.

Кризата в луксозния SUV-сегмент приключва през 2019 г.
 

Новите флагмани на BMW и Audi трябва да променят положението на пазара

Продължилата две години криза в търсенето на големи SUV-модели от луксозния сегмент на европейския пазар ще приключи през 2019 г. Причината за това е пускането на нови флагмани на BMW и Audi, както и смяната на ключови модели на Mercedes-Benz, твърди в своя анализ на пазара Automotive News Europe.

Кризата в луксозния SUV-сегмент приключва през 2019 г.

Новото BMW X7 тябва да увеличи продажбите в семента.


През 2017 г. продажбите в сегмента спаднаха са 8,8% - до 246 573 единици, сочат данните на компанията за изследване на пазарите JATO Dynamics. Само два модела - Land Rover Discovery и Range Rover, отбелязват ръст сред автомобилите в Топ 10 в този сегмент, докато при всички останали се отчита спад.

Кризата в луксозния SUV-сегмент приключва през 2019 г.

Начело в сегмента на луксозните SUV-модели продължава да BMW X5, следван от Audi Q7 и Volvo XC90. При производителите лидер е Land Rover с общо 57 125 продажби на трите си модела в Топ 10 - Range Rover Sport, Range Rover и Land Rover Discovery. На втора позиция е BMW с 45 437 продажби на моделите си X5 и X6, а на трета – Mercedes-Benz с 45 269 единици.

Появата на нови модели през 2018 г. няма да промени съществено резултатите в сегмента, но се очаква това да стане през 2019 г., когато общите продажби ще се увеличат с 8% и ще надхвърлят 300 000 единици, на свой ред прогнозира компанията за анализи LMC Automotive.

Кризата в луксозния SUV-сегмент приключва през 2019 г.

Aidi Q8 засега е само концепция, която скоро трябва да се появи на пазара като сериен модел.


Един от новите модели, които се очакват през тази година, е флагманът на Audi – Q8, който ще даде на марката един по-спортен конкурент при големите луксозни SUV-модели. На свой ред Mercedes-Benz разчита на новата G-Class, но истинският скок на продажбите при компанията от Щугарт трябва да бъде осъществен благодарение на новата версия на най-популярния неин модел в сегмента – GLE. Тя ще излезе на пазара догодина.

Кризата в луксозния SUV-сегмент приключва през 2019 г.

В Mercedes-Benz залагат на новата G-Class, но това не е най-силното оръжие на марката в сегмента.


BMW също ще разшири присъствието си с предстоящия дебют на X7, чието производство стартира в края на годината. През 2019 г. баварците ще предложат и новата генерация на X5, която също ще помогне за увеличаване на общия брой продажби.

Британците от Land Rover увеличиха европейските продажби на Discovery с 28%, като моделът се придвижва от 9-а на 6-а позиция в Топ 10. Сега компанията ще предложи Range Rover с 3 врати, който излиза в тираж от 999 бройки. Те вече са изкупени. Компанията пуска и хибридни версии на Range Rover и Range Rover Sport, които също ще играят сериозна роля в този клас.

Кризата в луксозния SUV-сегмент приключва през 2019 г.

Всички версии на Range Rover се радват на сериозен интерес от страна на клиентите.


Любопитното е, че продажбите на дизелови модели всегмента спаднаха с цели 10% и вече дялът на този тип автомобили е 73%. На свой ред бензиновите версии записаха лек ръст, но като цяло големият победител са електрифицираните модели. Те записаха общ ръст от 10% - като 40 564 продажби, като половината от тях се падат на хибридите (plug-in).

Лидер при този тип луксозни SUV-модели е Volvo XC90, на който се падат 25% от продажите в Западна Европа. Добре се справя и единственият производител, предлагащ бензиново-електрически хибриди в сегмента – Lexus. На свой ред Tesla  продаде 12 000 бройки от изцяло електрически Model X в Европа, което е по-добър резултат от този на BMW X6.

Кризата в луксозния SUV-сегмент приключва през 2019 г.

Tesla Model X засега е най-успешният електрически SUV на пазара, но това може да се промени след излизането на Jaguar I-Pace и Audi e-tron.


Една от причините за бавния растеж в сегмента е доминацията на два пазара – Великобритания и Германия, където през 2017 г. са продадени съответно 64 900 и 66 240 луксозни SUV-автомобила. Далеч след тях са Италия с 16 110 и Франция с 14 118 продажби.

Данните на JATO показват, че средната цена, на която се продават автомобили от този сегмент в Европа, през 2017 г. е била 80 126 евро. Като цяло Стария континент е третият по големина пазар в света в сегмента след САЩ - 592 000 продажби и Китай – 321 400.

Снимки: Производителите

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 2 )

Напиши коментар Влез

от: none-то ... ( преди 4 месеца )

отново доказа колко може да се увредиш карайки/притежавайки рено!
да сравняваш БМВ с неква си ширпотреба, наречена колеос...пфф!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: none ( преди 4 месеца )

"Новите" флагмани на БМВ и Ауди са същите като старите (при БМВ даже са по-зле изглеждащи), и няма да променят нищо. За парите които искат, ще трябва да се постараят повече от това което правят в момента. При БМВ даже и маркетинга е зле, щото са изкопирали представянето на Рено Колеос. Дори Джип представи топ модел с двигател на Ферари, който изглежда доста по-добре от това което пускат германците.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 6


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising