IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо BMW и Toyota се забавиха толкова много?

Японският гигант намери начин да прави спортни модели

Защо BMW и Toyota се забавиха толкова много?

BMW и Toyota обявиха партньорството си през 2012 година, след което за известно време нямаше никакви новини. После се появиха съмненията, че съвместните им усилия може и да не дадат резултат. Въпреки подсказванията от двете компании, че се работи по интересен проект – спортен автомобил, който ще възроди легендата Supra при японците и ще се яви във формата на следващия Z4 при баварците.

Защо BMW и Toyota се забавиха толкова много?

Тази информация обаче се появи едва преди две години и върна надеждите на феновете на двете марки. Главният инженер на проекта Supra Тецуя Тада говори по тази тема по време на салона в Женева, а най-простото обяснение е следното: японците и германците са много различни.

„С BMW имаме много различия по отношение на това как създаваме автомобили – обясни Тада. – Философиите на двете компании, както психологическата настройка на японския и германския екип се оказа доста различни. Трябваше да преодоляваме сериозни различия.”

Той обясни, че BMW и Toyota са имали нужда от около две години, за да заличат основните различия, но сега двете страни вече се разбират много по-добре. Тези различия обясняват и защо партньорството на Toyota с BMW е доста по-различно от това със Subaru, резултат на което са GT86 и BRZ.

Защо BMW и Toyota се забавиха толкова много?

„Когато работихме със Subaru, започнахме с една обща цел – да използваме колкото се може повече общи части и компоненти за GT86 и BRZ – разказва Tada. – Когато първоначално започнахме разговори с BMW, смятахме, че подобен подход може да се приложи и в този случай. Но тяхната първоначална реакция беше изненада за нас. Германците, общо взето ни казаха следното: „Няма смисъл да се стремим към колкото се може повече общи компоненти, ако не можем да създадем колата, която всяка от двете компании иска.

„Затова решихме, първо всяка страна да изясни съвсем точно какъв модел иска да създаде и на базата на това, отново започнахме преговори, за да сравним проектите и да видим дали можем да използваме общи компоненти.”

С оглед на това, въпреки че Supra и BMW Z4 ще са изградени на една и съща платформа, трябва да очакваме, че двете коли ще са доста различни една от друга. И изобщо не може да става въпрос този проект да се сравнява с почти идентичните GT86 и BRZ. Но не трябва да пропускаме и факта, че Supra няма да е проект, който идейно да е много по-различен от GT86. Поне що се отнася до философията, вложена в модела.

Според Тада, Supra ще е „естествено продължение” на GT86, поне що се отнася до динамиката на автомобила. Той обаче акцентира на нещо много важно за Toyota – че компанията има нужда от партньори за създаването на спортни модели.

„Спортните автомобили изискват много специфични компоненти и елементи, но не можем да се надяваме, че разходите са тях ще се върнат от милионен тираж на новия модел – допълни Тада. – Така че, тук е трудно да се създаде устойчив бизнес модел.”

А с помощта на BMW и Subaru, Toyota намери начин да се върне на пазара на спортни модели, който остава важен за японския гигант, но не на всяка цена.

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Защото ако е с 8степенния ZF който се слага на повечето БМВ-та то ще е с читава кутия.Тъпо изказване за теб щото не хващаш идеята.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като пишеш за тънки гуми погледни табуретката бмв i3 с какви капли и велосипедни гуми е,те направо са спестили половин кола там, това не може да се конглокира като качества дори с Рено Зое,да не говорим с Nissan Leaf,който е пълноразмерен автомобил.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кое е по-тънкото или по-слабото на един Авенсис от една 3-ка на БМВ? Конкретно? Нищо,дори Авенсис изглежда и е по-масивен и безспорно по-здрав автомобил от пластмасовото бмв,което е редовен клиент на сервизите. Няма как производителят на най-здравите автомобили в света Тойота да ги прави по-тънки или по-слаби,просто защото фактите показват обратното.А че Авенсис вози по-меко мисля,че си прав. БМВ е много надценен автомобил,с пластмаси като в Опел и с цена почти като за Лексус.Е не става.
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Извинявай,но тези,които запълваха пазара с дизели с десетилетия и продължават да продават дизели да ги наречеш високотехнологични е повече от смешно. Тойота са високотехнологичната компания и затова БМВ се съюзи с тях за да ползват хибридните технологии на Тойота,както и водородните технологии на Тойота, при които германските "ИНЖЕНЕРИ" се провалиха звучно. Докато ЯПОНСКИТЕ ИНЖЕНЕРНИ РЕШЕНИЯ И ПАТЕНТИ са на дневен ред в авто индустрията. БМВ по принцип правят шумни коли,докато Тойота тихи.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хихи най-после Тойота с читава кутия?Коя Тойота не е с читава кутия? Що за тъпо изказване. Най-добрата кутия на пазара е тази на Лексус 8 степенния автоматик,както и най-новия 10 степенен автоматик. Zf са малко изостанали както винаги,но това е нормално предвид японската и германската философия при производството на коли. Говори се ,че ще се предлага като хибрид,което е по-интересното и съвременно предложение. И редови шестак е нужен като за ентри левъл(базово изпълнение).
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Говори се от сайтове и блогове чиято информация обикновено на 90% излиза вярна.На женския пазар ако ти ходиш да се информираш си е твой проблем.Нека излезе Супрата и тогава говори.А щом за теб пола определя нивото се замисли твоето какво е не се занимавай с чуждото.
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На женският пазар много неща се говорят.Това, че си тръгнал тук да ни ги разправяш говори много за теб и показва нивото ти, което е по-ниско от това ня жениците пущащи клюки...
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Говори се,че ще се предлага с редови шестак и ZF 8 степенния от BMW за около 50к ?.Най-после Тойота с читава кутия
  • #2
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    те уайте раоти стават бану!шви еа ките!
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    xa ( преди 6 години )
    то те не знаят, пък вие нас питате