Премиерата на концептуалния Aston Martin Lagonda на салона в Женева и изказването на главния дизайнер на марката Марек Райхман, че Rolls-Royca и Bentley са в Древна Гърция по отношение на развитието на съвременната автомобилна индустрия, успя да създаде изцяло британски скандал.
Реакцията на Rolls-Royce не закъсня и шефът на компанията Торстен Мюлер-Отвос напомни, че луксозната британска е показала още през 2016 година как ще изглежда бъдещето на луксозните електромобили чрез концепта си 103EX.
„С тази премиера ние зададохме дневния ред на развитието на луксозните автомобили – обясни Мюлер-Отвос. – Още тогава стана ясно, че другите марки признават нашата визия за бъдещето, затова и възприеха някои аспекти от нашите идеи, като изключим най-радикалните идеи.
„През 2016 Rolls-Royce посочи какво ще е бъдещето: изцяло електрически автомобили, напълно автономно и съчетано с най-висок клас лукс.”
Какво точно обаче каза Марек Райхман, че да се наложи такъв остър за стандартите на Rolls-Royce отговор?
„Rolls-Royce и Bentley са като представители на Древна Гърция в ежедневието ни – образно обясни виждането си Райхман. – Аз съм работил по първия Phantom от това моделно семейство. Идеята беше да създадем Бъкингамския дворец, но на колела. Трябваше да изпълним тази идея и да я популяризираме. Но светът се променя, заедно с него се променят и кралските особи.
„Не мога да си представя, че шефовете на Apple или Google ще пътуват във Phantom. Но пък си ги представям в Lagonda.
„Вижте Rolls-Royce: това са най-луксозните коли на света. С оглед на корените на компанията, можем да разберем логиката им. На практика двигателят с вътрешно горене замества конете, карета и багажник. Това не е перфектната формула за лукса.”
Естествено, Мюлер-Отвос не отмина и тази забежка.
„Те наистина не разбират луксозния сегмент, не разбират клиентите в този сегмент – обясни той. – Те (Aston Martin) са в съвсем различна лига от нас по отношение на цените на колите, нямат никаква представа какво се случва във висшия клас, никаква. Съжалявам, че трябва да го кажа толкова директно.”
Мюлер-Отвос коментира, че Rolls-Royce и Aston Martin винаги са поддържали много добри отношения и предположи, че провокативното изказване на Райхман има за цел да поразбуди интереса към компанията преди предстоящото й излизане на фондовата борса.
Но Lagonda ще постави основите на два модела на Aston Martin, докато 103EX засега не е получил планове за развитие в сериен модел.
„Да го кажем така, ние се подготвяме, когато има необходимата инфраструктура, и когато видим все повече и повече клиенти да искат такива коли, тогава ще действаме”, обобщи Мюлер-Отвос.
Снимки: Rolls-Royce и Aston Martin