IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизеловите двигатели убиват 6000 души в Германия годишно

Въпреки негативната статистика във Volkswagen очакват възраждането на този тип мотори

Дизеловите двигатели убиват 6000 души в Германия годишно

Всяка година в Германия се регистрират около 6000 смъртни случая, дължащи се на азотните оксиди (NOx), отделяни от дизеловите двигатели. Това обяви Федералната агенция за околна среда, която представи повече доказателства за здравните рискове, породени от вредните емисии на този тип автомобили.

Дизеловите двигатели убиват 6000 души в Германия годишно

Според изследването на агенцията, около милион души годишно се разболяват заради токсичните частици. Техните нива са по-високи от определените за стандарт на въздуха в 70 града в Германия и водят до увеличение на случаите на разболели се от диабет, хипертония и астма.

Тези цифри вероятно ще увеличат натиска върху производителите на автомобили и правителството, които се опитват да забавят отказа от дизеловите двигатели. Причината е, че в тяхната разработка са вложени милиарди евро, които компаниите ще загубят.

Един от тези производители е Volkswagen Group, по чиято вина през 2015 г. избухна най-големият скандал в историята на автомобилната индустрия – „дизелгейт”. Въпреки всички негативни последици от него, в концерна вярват, че дизеловите двигатели ще преживеят своя ренесанс и потребителите отново ще се насочат към тях.

"Дизелът ще възкръсне, при това в недалечно бъдеще, защото хората ще осъзнаят, че това е много удобна концепция за автомобилите им. След като те разберат, че дизеловите двигатели могат да бъдат екологични, няма да има причина да не ги купуват”, заяви пред журналисти в Женева генералният изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер.

Коментарът на боса на VW Group е доста смел, като се има предвид, че концернът му загуби около 30 млрд. долара от скандала с манипулираните дизелови двигатели. Именно „дизелгейт” доведе до взимане на сериозни мерки срещу автомобилите с такива мотори вцял свят. В Германия вече обмислят забраната на дизелови коли в големите градове, същите планове имат властите във Франция, Великобритания и дори Китай.

На свой ред потребителите също започнаха да избягват моделите с дизелово гориво, чиито продажби спаднаха с 1/3 след избухването на „дизелгейт” през есента на 2105 г.

0 от 500
  • #27
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    като гледам тук коментарите че ми става ясно що сме беден народ защото тук виреят само ................
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    много интересно на тия палячовци като им напишат колко хора умират от бензиновите двигатели какво ще кажат ама иначе всички тук карме тесли нали хей аиде със здраве
  • #25
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Е кви еко коли бе Тесла ги има отдавна Нисан Лииф също Рено Зои също рено даже баничарки имат електрически оня ден и Ягуар пуснаха страхотно изглеждаща електричка.Просто немците ги няма другите са си ок!
  • #24
    8 rate up comment 4 rate down comment
    няма по прост ( преди 6 години )
    Няма по просто съждение,... дизел и диабет, евала на логиката...Статия писана от зелен импотент..
  • #23
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма по нагла компания. Не стига, че дизелите им са най-мръсни и трябваше да манипулират софтуера, за да покрият критериите. Не стига, че сега едвам ги окриват с AdBlue добавка пък правят лозунги, колко били чисти дизелите. Айде да кажат как ще спрат Nox частиците, да няма такива, 0 емисии и да са = с бензина и тогава може да говориш "как хората щели да се убедят". Досега хората се убедиха единствено, че сте алчни измамници!
  • #22
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Като нямат технологии за друго си хвалят дизела.Бита карта са!
  • #21
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Проблемът в БГ е че искаме голям мощен двигател ама да се купува и поддържа за без пари. Което означава купуваме големи коли които на бензин не можем да си ги позвлоим и минаваме на дизел нищо че това което пристига е на половин милион км и първата работа да е махнем еко оборудването защото вече спъва колата и харчи повече и да сложим чип което прави колата още по-*** но по-вървежна и икономична
  • #20
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Чакай сравняваш кон с кокошка - изправен дизел евро 6 срещу 15 годишен бензин. Колко изправни евро 6 има в БГ и колко избушени евро нищо дизели има. Освен това много 15+ годишни бензини са газифицирани което ги прави почти екологични особено ако не горят масло. Въпреки манипулативните гръмки заглавиея на журналята повечето статии и мерки визират подобряване и контролиране върху евро 5 и силно ограничаване на евро 4 и надолу.
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Другите не убиват.
  • #18
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много е смешно хора каращи бензинови коли да сочат с пръст дизеловите все едно от техните ауспуси излиза чист кислород. Вашите коли драги ми псевдо еколози също замърсяват и то доста. Един технически изправен дизел Евро 6 със сигурност е по екологичен от 15-20 годишен бензин който гори масло като за световно. Дайте като сте толкова еко да се направи замерване на вредните емисии на всички коли и които не покриват нормите да се спрат от движение. Май тогава ще има доста неприятно изненадани.