Големият шеф на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi Карлос Гон допусна, че е възможно да има сливания на отделни марки под шапката на концерна, но уточни, че това няма да е цел на мениджмънта на компанията.
„Да, защо не – отговори Гон на въпрос на BFM Business дали са възможни сливания, за да се подсили алиансът. – Това обаче няма да е цел само по себе си.”
Вчера от Renault-Nissan-Mitsubishi официално заявиха, че предстои ускоряване на процеса на „съсредоточаване и сближаване” на възможностите и мощностите на трите компании, като това е част от плана на групата Renault за намаляване на разходите и увеличаване на печалбите. Тези мерки ще засегнат основно работата с доставчиците на материали и оборудване, инженерното развитие на отделните модели и производството им.
Групата Renault завърши 2017 година като най-големият автомобилен производител в света, след като постигна продажби от над 10,6 милиона автомобили и свали от първото място Volkswagen Group.
Гон направи и интересен коментар на инвестицията в размер на 9 милиарда долара, след която китайският автомобилен производител Geely вече притежава почти 9,7% от Daimler.
„За мен това е стратегия, която ми е малко трудно да разбера”, обясни Гон.