IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jaguar представи електрическия I-Pace

Пробегът на кросоувъра с едно зареждане е 480 км

Jaguar представи електрическия I-Pace

Британският производител Jaguar представи електрическия кросоувър I-Pace, чиито продажби стартират още тази година. Само с едно зареждане автомобилът може да измине до 480 км.

Jaguar представи електрическия I-Pace

Габаритите на всъдехоха са дължина от 4682 мм, широчина – 2011 мм и височина – 1565 мм. Разстоянието между двете оси е 2900 мм, а теглото – 2133 кг. Разпределението на масата между двете оси е 50:50. Така I-Pace е с 49 мм по-къс и с 87 мм по-нисък от батко си F-Pace, като тежи с 272 кг. повече от топ-версията на F-Pace с 380 к.с.

Кросоувърът е построен на модулна платформа, разработена специално за електромобили. Това е първият модел на групата Jaguar Land Rover, който използва новата архитектура. Предното окачване а двутоточково, а задното – многоточково. Предлага се и адаптивно окачване Adaptive Dynamics, което настройва твърдостта си в зависимост от пътните условия.

Jaguar представи електрическия I-Pace

Мястото на задния ред седалки достига 890 мм, а осъствието на централен тунел добавя 10,5 литра полезен обем в салона. Зад задните седалки са поставени специални отделения за съхрнение на таблети. Обемът на багажника е 656 литра (1453 литра при свалени задни седалки). Има и допълнителен багажник с 27 литра в предната част – там, където при стандартните автомобили е поставен моторът.

Кросоувърът се задвижва от два електрически двигателя с по 200 к.с. – по един на всяка ос. Моторите се захранват от блок литиево-йонни батерии с капацитет 90 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,8 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч.

При използване на специална 100-киловатова станция акумулаторите се зареждат до 80% за 40 минути. От стандартна мрежа времето за пълненето докрай отнема 10 часа. От Jaguar твърдят, че цялата електроника и силовият агрегат могат да работят без проблеми до температури от -40 градуса по Целзий.

Автомобилът има система, която разпознава прибижаването на водача с помощта на специална гривна и с Bluetooth-сигнал от смартфона. Така може предварително да бъде настроена климатичната система в салона, а също така и мултимедийната система и положението на седалките.

Jaguar представи електрическия I-Pace

С помощта на алгоритъм за изкуствен интелект кросоувърът анализира предпочитания на шофьора и адаптира спрямо тях настойките на управляваща електтроника, като регулира най-важните системи. Режимите на движение зависят от метеорологичната обстановка, времето от денонощието и маршрута. Например, ако навън е студено, системата сама ще включи климатика и подгряването на седалките.

Електромобилът има мултимедийна система с навигация от ново поколение, която оценява топографията на маршрута и запомня предишните пътувания. Освен това тя е адаптирана към начина на шофиране на собственика. Възоснова на тези даннни, компютърът определя скоростта на придвижване и пресмята нужната за това електроенергия.

Поръчки за Jaguar I-Pace вече се приемат, като цените на електрическият кросоувър в Европа стартират от 71 700 евро. Това е с 9000 евро по-малко от цената на основния конкурент – Tesla Model X.

Снимки: Jaguar

Вижте още снимки на Jaguar I-Pace в галерията горе.

Тагове: jaguar i-pace
0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Анонимен говориш глупости.435и за първи път от много време е прав.Това не е СУВ и те си го казват.А ти докажи,че има по-голям просвет от Х3 които е цели 21 см,па макар и с въздушно окачване,което е опционално
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    А бе перфектен е тоя джаг!
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пиша последно, защото очевидно не знаеш какво говориш и следователно споренето с теб е безсмислено. i-Pace има ПО-ГОЛЯМ просвет от последното поколение Х3, а има и регулируемо окачване. Обемът на багажникът със свалени задни седалки няма абсолютно никакво значение за никой човек на планетата. А това, че височината определя класа, можеш да си го кажеш на ***, защото само той ще ти повярва.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Bmw435icc,X3G01 ( преди 6 години )
    Klasa se opredelia po daljinata na kolata,a pri SUV modelite i po prosveta i viso4inata na karoseriata.Za tova I pace go vodiat crossover a ne SUV.Po kas e ot X3,s po malak prosvet i nai ve4e mnogo po nisak celi 12 sm.Da ne govorim 4e pri svaleni zadni sedialki ima sas 100 litra pove4e vmestimost
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 6 години )
    Германофилите са уврееени остяи ги!
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Я да видим дали не е пряк конглокент на X3: колесна база - 36 мм в полза на i-Pace; багажник - 106 литра в полза на i-Pace; вътрешно пространсво - в полза на i-Pace; дължина - по-къс с 34 мм при по-голямо вътрешно пространство. Надеждност - като всяка електрическа кола - с пъти по-добра. Салон - аналогично качество. Въздушно окачване.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    "в мрежата се появи видео как надбягва до 100км/ч Tesla Model X"По-бързо е от най-бавния вариант на Model X.Реално като цена и размери е позиционирано малко под Model X.
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    XKRS ( преди 6 години )
    То това им е проблема на тези Ягуари, че се опитват да имитират немското трио, а обективно с нищо не са по-добри, само цената е равна. Дизайнът на XE, XF, E-Pace или F-Pace също не е нищо специално и напомня за обикновена немска или японска кола.Трябва да правят повече двуврати коли с големи V8 като F-Type, XK(R), старите XJS-и, там е характера на Ягуара. Другото е за хора които само искат да казват че карат Ягуар.
  • #4
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Bmw435icc,X3G01 ( преди 6 години )
    Tova ne e konkurent nito na Tesla X,nito na X3 ili Q5.Te sa ogromni v sravnenie s tozi hatchback.I oace e konkurent na Model 3 i e tvarde skap za takav
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    в мрежата се появи видео как надбягва до 100км/ч Tesla Model X. а тук пише 4.8с. до 100. да видим какво ще излезе накрая