Вход   Регистрация

Как съдът в Германия ускори края на дизела

Как съдът в Германия ускори края на дизела
 

Поне 65 града в страната може да ограничат достъпа на замърсяващи автомобили

Вчерашното рещение на най-висшия административен съд в Германия да разреши на отделните градове да ограничават достъпа на дизелови автомобили, изглежда, че ще ускори края на дизеловите технологии в света на автомобилостроенето, се казва в анализ на Automotive News.

Как съдът ускори края на дизела

Висшите административни съдии подкрепиха решения на своите колеги от по-низшите инстанции в Щутгарт и Дюселдорф, с който се разрешаваше достъпа на дизелови коли до градските центрове, за да се подобри качеството на въздуха за гражданите. В това решение тези ограничения се определят като „общо допустими” и това се явява като законна опора на нарастващата съпротива срещу дизелите, набрала скорост след глобалния скандал „Дизелгейт” на Volkswagen Group.

„Ставаме свидетели на бавната смърт на дизела – заяви Щефан Братцел от Университета по приложни науки в Бергиш Гладбах. – Технологията ще оцелее в някои сегменти, като производството на камиони, но ако сте купувач, едва ли ще си купите дизелова лека кола. Несигурността става все по-сериозна.”

Съдебното решение от вчера е документът, от който имат нужда десетки общини в Германия, които се борят срещу изключително високите нива на замърсяване във въздуха, наситен с азотен диоксид, идващ с изгорелите дизелови газове. Някои съдилища вече отсъдиха, че забраната за достъп на дизелови коли е най-ефективният начин да се намали това замърсяване и градовете да се вместят в лимитите за замърсяване на въздуха на Европейския съюз. Решението от вчера засяга над 10 милиона коли в Германия и може да има сериозен ефект в цяла Европа.

Много автомобилни производители и собственици на автомобили следиха внимателно хода на делото, тъй като то може да определи каква ще е цената на колите им на пазара втора ръка или пък да доведе до скъпи подобрения на отделителните системи на автомобилите. След оповестяването на решението вчера акциите на Volkswagen, BMW и Daimler напълно очаквано спаднаха.

Поддръжниците на дизела водят трудна битка след избухването на „Дизелгейт” през септември 2015 година. По това време половината от новите коли, продавани в Германия бяха дизели. Сега продажбите им са се свили до една трета от пазара, а поредицата от лоши новини за дизелите и реално отделяните от тях вредни емисии успя да заглуши обясненията на производителите, че дизеловите технологии са чисти.

Някои градове планират бързи мерки, изцяло в духа на съдебното решение от вчера. Вторият по големина град в Германия, Хамбург, планира да ограничи достъпа на дизели до две важни улици в рамките на следващите няколко седмици. Скоро ще има още такива действия.

Как съдът ускори края на дизела

Според анализаторите на Everscore ISI, другият ефект от съдебното решение ще е насочен към автомобилните производители, които трябва да осигурят решения за по-старите дизелови автомобили, които замърсяват повече. Предполага се, че сметката за тази кампания ще излезе около 14,5 милиарда евро.

„Автомобилните производители създадоха този проблем и не можем да ги оставим да се измъкнат от него – заяви министърът на околната среда в Германия Барбара Хендрикс. – Имаме нужда не само от софтуеърни подобрения, но и от технически модификации за дизеловите автомобили, които сериозно да намалят отделянето на емисии азотни оксиди, за да могат тези коли да влизат в центровете на градовете.”

Хендрикс е представител на германската социалдемократическа партия, която поддържа много по-строга линия спрямо замърсяванията в сравнение с канцлера Ангела Меркел. Дизеловите двигатели са основният източник на емисии азотни оксиди, които предизвикат респираторни проблеми и са свързвани с преждевременна смърт на пациенти с такива заболявания.

Според правилата на ЕС, страните-членки трябва да поддържат тези емисии на ниво под 40 микрограма на кубичен метър. И това трябваше да бъде постигнато през 2010 година. Сега, над 7 години след този краен срок, нивото на емисиите в Щутгарт – градът на Mercedes и Porsche – е двойно по-високо.

Още 65 града в Германия не успяват да се вместят в тези норми.

„Това съдебно решение ще е определящо за съдбата на дизела, като ще се използва за прецедент в цяла Европа – обясни Арндт Елингхорст, анализатор в Everscore ISI. – То нанася тежък удар върху и без това сериозно пострадалия имидж на дизеловите технологии.”

Реклама  


Купи кола

  • Opel Insignia 2,0 CDTI

    23999 лв.

    дата на произв. - декември , 2015 г., пробег - 164000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A3 20.TDI NAVI

    6800 лв.

    дата на произв. - ноември , 2004 г., пробег - 173000, С.к - Автоматична, цвят - Сребърен

  • Audi A8 4.2 TDI Bi-turbo DISTRONIC

    16300 лв.

    дата на произв. - януари , 2006 г., пробег - 245736, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • BMW 320

    4499 лв.

    дата на произв. - септември , 2001 г., пробег - 350000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • BMW 530 xdrive=GERMANY=

    37500 лв.

    дата на произв. - януари , 2012 г., пробег - 200000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • VW Golf 2.0 TDI BMT Business Edition

    21490 лв.

    дата на произв. - януари , 2015 г., пробег - 198214, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

Виж всички обяви

Коментари ( 23 )

Напиши коментар Влез

от: Пецата ( преди 9 месеца )

Давайте ги насам тия дизели ,да си купим по една хубава кола в БГ. А който иска нека си ги тунингова.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: none ( преди 9 месеца )

ФВ успя да постигне това което никой преди това не успя: да забрани продажбата на коли с ДВГ в Европа и да срине бизнеса на петролните компании ;). Най-екологичната фирма в Европа ;)))). И след като прецакаха всички сега ще стават електрически. Какво ли ще извадят пак от кошницата с измамите ;)))) А относно прогнозните ремонти на колите им, ами такива просто няма да има. Клиентите им ще си купят нови с отстъпка, а старите Ганчо ще си ги купи като нов внос да се/ни трови ...
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Край ( преди 9 месеца )

Задължително минавате на ток. ББорисов и Пеевски земаха ЧЕЗ и сега трябват обороти. Дизела е вреден.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Че сме много, много сме, но единствените, които намаляват са бялата раса. Топим се, като пролетен сняг. С тези темпове бялата раса ще изчезне след известно време. Най-лошото е обаче, че бялата раса изчезва с помощта на бялата раса. Лакомията ни затрива за съжаление, както и държавни ръководители, като Меркел и Тиквонии. Вижда се ясно, че демокрацията и капитализма не са най-добрите неща за бялото население. Прекалено отворените системи биват поглъщани от тези, които се множат. Китай е нов лидер!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Факт! ( преди 9 месеца )

Трябва да се намали населението и то в Африка и Азия щото там се плодят най-много!Тая паплач за какво ни е!ВЕИ не става за голяма консумация!Просто сме много и то много африканоси!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

До тук добре ,както се казва-минаваме на ток рано или късно и толкова,ами как ще се рециклират батериите,и колко токсични са,това никой не споменава,защото и самите производители,нещо не знаят...Колкото до алтернативи винаги има-слънчева енергия, водород и т.н.,но дали енергийната,в частност и автомобилната мафия искат това да се случи?
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Уранът и плутония няма да изкарат вечно. При сегашната употреба (10% от световния ток) имаме за 200 години. Ако минем на 50% АЕЦ и 50% ВЕИ ще стигне за 40 години. Сложи и 50% увеличение на консумацията и падат на 30-тина
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 2  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Малка корецкция (объркал съм 0-ите) С 50% трябва да се увеличат електроцентралите ако всички бензинови коли минат на ток.
Също до момента 65% от тока е от изкопаеми горива а 25% са възобновими източници (ако броим ВЕЦ-овяете). Така че за съжаление имаме доста време до пълна електрификация.
Да не говорим докато стигнем до там колко ще струва на потребителя изграждането на тези мощности и по-скъпата зелена енергия
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Факт! ( преди 9 месеца )

Дизела винаги е бил канцерогенна помия!Пълна забрана трябва!
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: Нафтата ( преди 9 месеца )

Дизелa умря, да живее дизела.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: Факт! ( преди 9 месеца )

Ми според мен в държави като Франция където 80% са АЕЦ не е проблем.Ама нали немците много плюят срещу АЕЦ няма по-добро от АЕЦ това е няма заместител!Единствено във Финландия може би където имат ВЕЦ ама там имат и много вода!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Както и да набавяме тока само за да компенсираме бензиновите коли трябва да удвоим производството на ток. Като сложим дезеловите коли и камионите става х4.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

За електромобили се иска много инфраструктура - те са както беше метана по-рано смяташ как да минеш София-Варна да уцелиш метан станциите. Дори и в САЩ електромобилите са капка в морето. Само скандинавците може да се каже че минават активно на ток. Но и там вече имат проблеми защото зарядните станции не могат да понесат трафика. И ако нямаш гараж където да се зареждаш е тегаво. В Скандинавия пък не могат да разчитат на фотовотаици защото 3 месеца в годината имат 3-5 час слънце ако няма обляци
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Факт! ( преди 9 месеца )

То я има бе пич нарича се ел автомобил и къща с фотопанели!Възможно е в Сащ Норвегия и тн страни с висок стандарт на живот!Ама с нисък стандарт заплата 800 лева и панелка не става наистина!Това че тука сме изостанали не означава че няма места където е възможно!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Много се спекулира с проблема с дизелите,само изпускат малко истини....най-големите замърсители на въздуха са горивата на корабите и самолетите,както и въглищата под всякаква форма на използване,затова Китай е с толкова замърсен въздух,а вулканичната дейност? В близко бъдеще няма да има качествена алтернатива на ДВГ ,която да е по джоба на всеки
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

ДПФ-а като цяло е бошлав работа, защото си е стандартна процедура, като се задръсти с гнусотия да влезе в сервизен режим и да бълва облаци отзад, за да се изчисти.
Което е някъв абсурд. С него или без него твърдите частици скачат от ауспуха, но ако нямаш катализатор - тогава може да се отровиш от азотните оксиди, които се окисляват до киселина в дробовете и буквално ги разяждат.
За инвънградско е ок, защото там има повече зелени пояси, движение на въздушните маси и т.н.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Зависи от собственика, може и новия дизел да замърсява страшно, но от по-старите дизели отзад пуши на гориво, въглища, масло и пържени картофи. Не мислете как да купите по-нов дизел, а като западняците - алтернативи.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: vlady ( преди 9 месеца )

Краят на дизела не е толкова близо - първо трябва да се измисли читава алернатива с голям момент при ниските обороти за строителни машини, камиони, автобуси и т.н. Особено при строителните машини е нужен двигател с такава характеристика.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Перефразирайки Живков - Tази година евро 5 догодина и евро 6. Това като цяло ще се отрази на пазара на дизели и доверието в тхя и тяхното бъдеще, нищо че за сега засяга само евро 5. А това че тук разрешаваме чип тунинг и махане на дпф, егр и катализтор си е изцяло наш проблем
Отговори
 
+14
 

Положителни: 14  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Освен това, ако ходиш по чукарите в планината с дизелов джип нямаш проблем с мен никакъв, обаче ако си купиш bmw 320 дизел от 1992г. без катализатор и с чип тунинг и дойдеш в центъра на София, директно да идва кат и да ти сваля номерата
Отговори
 
+20
 

Положителни: 22  Отрицателни: 2

от: пена ( преди 9 месеца )

"кое е по-мръсно 15 годишен дизел евро 3 или 4 на 500хил км без катализатори и дпф или 5 годишен мръсен евро 6 на 100-тина хил"

1) Забраната е само за коли под Евро5
2) На нов дизел като му свалиш ДПФ-а (което е масова практика) става по-тровещ и от 20-годишна таратайкя....
Отговори
 
+8
 

Положителни: 11  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Ами в градовете ще ги забранят разбира се - ти къде живееш в града ли или някъде в полето? Въпроса е въздуха да е чист там, където живеят хората; иначе и корабите били на дизел и замърсявали разправят разни форум професори, ама ти насред океана ли живееш?
Отговори
 
+9
 

Положителни: 13  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Това означава приток на евтини дизели към източна Европа, което парадоксално за нас ще е глътка чист въздух - кое е по-мръсно 15 годишен дизел евро 3 или 4 на 500хил км без катализатори и дпф или 5 годишен мръсен евро 6 на 100-тина хил
Отговори
 
+18
 

Положителни: 21  Отрицателни: 3


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising