В историята на автомобилната индустрия има много случаи, когато опитите за създаване на модерна кола се превръщат в неуспех. Грешки на маркетолозите, проблеми с надеждността на автомобила, твърде висока цена - всичко това, и не само, става непреодолима пречка за успеха. А в особено тежки случаи такива грешни изчисления доведоха до фалит на компаниите. Ето 8 такива коли, които при никакви обстоятелства не може да накарате някой да си купи (разбира се, всяко правило си има изключения).
1. Volkswagen Phaeton (2002)
Един от основните постулати на премиум марките е първо да се създадат скъпи автомобили и чак след това да се премине към по-достъпни такива, но в никакъв случай обратното. Немската марка обаче решава да потъпчи това правило. Известна със сравнително евтините си автомобили, компанията прави много рискована стъпка с пускането на луксозен седан, събран изцяло на ръка. Контингетът, който може да си позволи Phaeton, стриктно следи за имиджа си, така че е малко вероятно изведнъж да изпита желание да си купи "народна кола".
2. Audi A2 (1999)
Случаят с Audi A2 изглежда доста необичайно - приятен дизайн с обкетаема каросерия, комфорт и за четирима души в салона, прекрасна маневреност. Всичко изглежда супер. Защо тогава този автомобил така и не се харесва на потребителите? Не е ясно.
3. Aston Martin Lagonda (1976)
Спортният модел на Aston Martin напълно излезиза от рамките на традиционния английски консерватизъм, което се оказва и проблем. Потенциалните купувачи, които не очакват такъв "трик" от марката, просто не приемат автомобила. Не само това обаче е причината за неуспеха му - новата електроника, с която е натъпкана колата, редовно се чупи, което също разваля репутацията на модела. Автомобилът е произведен в 4 серии и за целия си жизнен период - 13 т.,са направени само 645 бройки.
4. Citroen C6 (2005)
За последните няколко години френската марка спусна от конвейера няколко потресаващи модела, сред които бе и С6 — достоен, макар и несполучлив конкурент на 5-ата серия на BMW и Е-класа на Mercedes. Причината за това е, че между провакативната френска новост и класическата немска лаконичност купувачите предпочитат последното.
5. Chrysler Gas Turbine (1963)
В началото на 60-те години на миналия век по пътищата се появява първата кола на Chrysler с газотурбинен двигател. Подобни мотори вече използвани в самолетите и на някой му хрумва "блесящата" идея да опита да ги приложи в автомобил. Всичко обаче се превръща в кошмар. Окачването на колата не издържа такъв товар, а "апетитът" й е просто брутален. Например, модификацията с максимална мощност от 120 к.с. и 576 Нм максимален въртящ момент гълта 14 л на 100 км извънградско.
6. Honda Insight (1999)
Този "японец" е един от първите серийни хибридни автомобили. Insight получава обтекаема форма на каросерията, направена от алуминий, благодарение на което се оказва доста лек - едва 850 кг. И въпреки че журналистите често пишат за него само положителни отзиви, ниският разход на гориво се оказва недостатъчен, за да спечели колата сърцата на потребителите.
7. NSU Ro80 (1967)
Когато през 1967 г. получава титлата "Автомобил на годината", експертите му предричат бляскави успехи. Германската кола е натъпкана с най-новите технологи за времето си, с каквито не могат да се похвалят конкурентите от същия клас. Скоростната кутия е полуавтоматична, колата има прехрасна аеродинамика, както и ротационно-бутален двигател (познат и като ванкелов двигател на името на създателя си Феликс Фанкел), но... Именно този нов двигател се оказва не много надежден и бързо се чупи. Това носи лоша репутация на автомобила, което скоро довежда до фалита на NSU.
8. Chevrolet Volt / Opel Ampera (2012)
Този автомобил пък успява някак си доста бързо да изплаши купувачите. Основната причина за това се крие най-вече в наличието на множество нови технологии. Към това трябва да се добави и ненадеждността на колата, което води до големи разходи за ремонт.
Снимки: Производителите