IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota се готви за сериозна криза

Японците са притеснени, че компанията им дори може да не оцелее

Toyota се готви за сериозна криза

Съвсем наскоро президентът на Toyota Motor Corp. – Акио Тойода, помени ръководния състав на компанията си. В него влязоха британец, японка и няколко експерти от външни компании, което според експерните означава, че един от най-големите производители на планетата е изправен през сериозни сътресения.

Toyota се готви за сериозна криза

Изданието Automotive News припомня, че Тойода често прибяга до подобни действия. Този път обаче той не следва наложилата се традиция, а в действията му се крият доста по-сериозни мотиви. И те са свързани най-вече със страха, че Toyota може дори да не оцелее в новото време.

Подобни притеснения личат и от изявленията на новите топ-мениджъри в компанията. Те се събраха за първи път преди около седмица, след което говориха пред медиите. И от думите им става ясно, че Toyota спешно се нуждае от иновационни решения, за да прескочи очертаващата се криза.

„Подобни промени се случват веднъж на 100 години. Ние сме длъжни да приемем това огромно предизвикателство и да го преодолеем”, заяви Сатоши Огисо, който се върна в компанията, за да оглави подразделението за товарни автомобили на Toyota.
Новият отговорник за комуникациите в компанията Масахиро Ямаока също показа притеснение, като заяви: „Не можем да си позволим никакво забавяне. Въпросът е на живот и смърт”.

Toyota се готви за сериозна криза

На свой ред новият шеф на финансовия отдел на компанията Акихиро Футукоме, който досега е бил директор на банката Sumitomo Mitsui Banking Corp., разкри какви задачи му е поставил Тойода: „Той иска от мен две неща – да вкарам свеж полъх в компанията и да ускоря темповете за промяна”.

Какво може да притесни един от най-големите автомобини гиганти, които разполага с огромни финансови ресурси? Експертите са на мнение, че в Toyota трябва, поне на първо време, да забравят за развитието на електромобилите и автопилотите, и да се насочат към по-обикновени проблеми.

Сред тях са подобряване на връзките с доставчиците на компоненти и завоюване на разрастващия се пазар в Африка. Освен това трябва да се търсят нови пътища за увеличаване на доходите, като сред тях е използане на нови технологии и иновации, които да позволят на Toyota да се конкурира с финансовите организации.

Toyota се готви за сериозна криза

Единствената дама в новия ръководния екип – Чика Како, посочи друг проблем. Той е типично японското мислене в компанията, което досега не позволяваше назначаването на жени и на чужденци на високи позиции.

„Надявам се, че моето назначение ще доведе и до по-активното участие на жени в управлението. Същото се отнася и за Саймън (б.а. – британецът Саймън Хъмфрис е новият главен дизайнер на Toyota). Неговото назначение трябва да привлече повече неяпонски сужители”, обясни Како.

Снимки: Japan Times
 

Тагове: toyota motor corp.
0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Eligrime ( преди 1 година )
    Интересный страница. Мне особенно нравится дизайн и полезная информация. Делаю отличное предложение тоже поглядеть полезные сайты https://***/xGh0Zx магнитный корректор осанки АКЦИЯ! -53% СКИДКА http://***.congreso-hidalgo.gob.mx/urls/aUH Безопасное лечение спины без дорогих операций АКЦИЯ! -53% СКИДКА https://***/g2qkr6 магнитный корректор осанки АКЦИЯ! -53% СКИДКА @good= 52dsffg6$%^dsgewtettt
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Магреб магреб *** мноу деца праят голем пазар германия само пенсии мерцедес фалираа!АХХАХА
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ха.Скоро купих Нокиа и чятох статия за увеличаващият се дял в продажбите.На всичко отгоре централата е във Финландия. Като феникс възкръсна. А Тойота явно страхуват, че от високо се пада лошо. Като си на върха, трябва и да се задържиш там.Иначе фалита може да се окаже близо.
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    doc ( преди 6 години )
    Точно така аноним!.Компании,които не искат или не могат да се променят са обречени.Преди 10-15 години всички се пресмиваха на хибридите,електричките,а сега и на атомните коли,но технологиите препускат с невероятна бързина и ако не хванещ влака в този момент,вече е късно!Тук бих добавил и СААБ.Бутиковите фирми са аут в близките години.Впрочем кои бяха Рено?Ааа да, колите на държавната субсидирана компания, които много се търсят в Магреб
  • #27
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    ДА бе во век и веков колкото бяха Тошиба и Панасоник сега ги нема никви а за хитачи да не говорим!Рено ще ги схруска за закуска!
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе те и SONY бяха отписали, пък в момента отново е най-силната компания в развлекателната индустрия. Ная-яките игри излизат за PS4. Всяка година пращат по един блокбъстър в кината...
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 6 години )
    Дрън, дрън, та пляс! Това са общи приказки без никакво покритие. Единственото, което трябва да направи Тойота, е да върне малко назад дизайна, защото с тия футуристични ръбове от последните години си вкараха автогол. За надеждността на марката няма какво да коментираме.
  • #24
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дайте насам един Lexus RX 350,нека да не е "премиум"
  • #23
    10 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 6 години )
    Както винаги в ТОЙОТА мислят с една обиколка пред другите!Разбира се ,че тя ще оцелее во веки веков,но хич не ги виждам другите компании,които са на повърхността, благодарение само на стари лаври!
  • #22
    5 rate up comment 10 rate down comment
    х ( преди 6 години )
    Седя си и се чудя Рено ли ще ги купи или ВАГ.