Досега Citroen Berlingo често беше наричан „баничарка” – достъпен автомобил, използван ежеднено за превоз на стоки с по-малки размери и тегло. Третото поколение на модела обаче е на път да скъса с това определение, тъй като вече прилича на модерен кросоувър.
Машината е изградена на модулната платформа EMP2, която е в основата и на двамата му „братя” - Peugeot Partner и Opel Combo. Трябва да се отбележи, че на външен вид именно Berlingo е най-атрактивен, най-вече заради оптиката и защитните елементи Airbump по долната част на каросерията.
От своя предшественик Berlingo се отличава не само по дизайна си, но и по увеличените габарати, по намаления радиус на завой, както и по голямото остъкление. Моделът ще се предлага и в удължена пътническа модификация XL.
Дължината на стандартния вариант е 4400 мм, като този автомобил е предназначен за петима пасажери. Обемът на багажника е увеличен със 100 литра и вече достига 775 литра. Модификацията XL е 4750 мм, като срещу доплащане се поставят две седалки в багажника. В този случай задният ред може да се премести напред със 130 мм.
Новият Citroen Berlingo излиза на пазара с бензинов 1,2-литров турбомотор, развиващ 110 или 130 к.с., както и с 1,5-литров турбодизел в 3 варианта на мощност - 75, 110 и 130 к.с. Скоростните кутии са 6-степенна механична или автомат с 8 предавки.
В оборудването на модела вече влизат адаптивен круиз-контрол, система за наблюдение на „слепите” зони, система за следене на лентата на движение с функция за разпознаване на пътнице знаци, електронен асисстент за потегляне по наклон, специална система за теглена на ремарке, безкабелно зарядно за смартфони, двузонов слиматик и модерна мултимедийна система.
Автомобилът ще бъде официално представен по време на автосалона в Женева в началото на март. Продажбите му в Европа стартират още в началото на април.
Снимки: Citroen