Вход   Регистрация

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник
 

Красивият и надежден седан закъснява фатално с появата си на пазара

Много хора сравняват Alfa Romeo с футболен отбор, съставен от симпатимни неудачници. Благодарение на силното си оръжие – атаката, той може да победи всеки съперник, но заради слабата си защита никога няма са спечели титлата. Подобни са нещата и при италианската марката – тя прави автомобили с великолепен дизайн и впечатляващи динамични характеристики, но страда заради слабия си мениджмънт и съмнителното качество.

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

Пример за това е Alfa Romeo 164, която феновете на марката наричат „последният нестандартен модел на бранда”. Това е наполовина истина, тъй като 164 се разработва по времето, когато марката е сравнително независима. В същото време обаче в този период – началото на 80-те години на миналия век, компанията има сериозни финансови трудности. И пари за разработката на такъв автомобил просто не достигат.

В Alfa Romeo изпадат в доста деликатна ситуация – проектът по създаване на бизнес-седан е набрал скорост, като са похарчени сериозни средства. А за да бъдат възвърнати те, автомобилът трябва да стигне до серийно производство. Нужна е помощ и тя е открита сравнително бързо.

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

Малко по-рано – през 70-те години, друга италианска компания – Lancia, обединява сили с шведите от SAAB. Двете малки, но амбициозни фирми искат заедно да създадат нещо наистина грандиозно. Първоначално в шоурумовете на SAAB започват да се продават малолитражките Autobianchi A112 c емблема Lancia (в този момент и двете италиански марки са собственост на FIAT).

След това на пазара излиза SAAB Lancia 600, който представлява версия на първото поколение на Lancia Delta с 1,5-литров мотор. Така постепенно се стига и до сериозния проект по създаването на седан от сегмент Е, като договорът между FIAT, Lancia и SAAB е подписан през 1978 г. Той предвижда направата на модели с предно предаване, които ще имат една платформа, но ще се отличават по дизайн и оборудване.

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

В случая не става дума за един автомобил с 3 различни емблеми. Всяка от колите трябва да е индивидуална, въпреки общите корени. Базовата дизайнерска концепция е дело на ателието Italdesign, но след това всяка от трите марки може да я променя както иска. Точно това се случва в крайна сметка. Пример за това за SAAB 9000 и FIAT Chroma – някои от детайлите им са еднакви, но като цяло става дума за напълно различна автомобили.

Къде е Alfa Romeo в цялата история? Разбирайки сложността на положението, директорът на компанията Еторе Масачези през 1982 г. решава да присъедини марката към идеята за направата на шведско-италиански седан. Проблемът е, че Tipo 4 (така се казва вече готовият проект) предвижда модел с предно предаване, а в Alfa искат колата им да е със задно, но това е оставено за по-късен етап. Другите компании не възразяват рещу включване на още един производител, тъй като да делиш разходите на 4 е по-добре отколкото на 3.

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

В Alfa Romeo поверяват направата на дизайна на Енрико Фумиа, който се съобразява с пропорциите на Italdesign и прави един наистина забележителен на външен вид автомобил. Фумиа създава удачни пропорции и забележителна аеродинамика – коефициентът на челно съпротивление е 0,30, с което моделът на Alfa (известен първоначално като Tipo 164) рязко се отличава от другите 3 автомобила в групата.

Машината дебютира през 1987 г., като има ефект на бомба, тъй като изглежда значително по-впечатляващо от всички модели от този клас на пазара по това време. Още по-интересното обаче е, че 164 се оказва  доста качествено направена и дори надеждна. Нещо, което не е типично за колите на тази марка.

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

Още по време на тестовете 150 прототипа навъртат над милион километра в различни райони на света, в тома число Полярния кръг и пустинята Сахара. Здравината се дължи на използването за първи път в историята на Alfa Romeo на поцинкована стомана, от която е направена каросерията. Подобрена е значително шумоизолацията, а спортното окачване и двигателите дават още предимства на автомобила.

Впрочем, в Милано винаги са можели да правят двигатели. През втората половина на 80-те години Alfa Romeo 164 с 2,0-литров атмосферен мотор Twin Spark (150 к.с.) ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди. За сравнение, по това време моделите на Ferrari правят същото за 6 секунди.

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

Разбира се, няма автомобили без недостатъци, още повече когато става дума за Alfa Romeo. При 164 те са свързани с неудобните бутони на предния панел, настройките на кормилната уредба (особено при по-мощните версии) и неудобното разположение на предните седалки, но в сравнение с тези на другите модели на марката това са дреболии.

Изглежда най-после Alfa Romeo е готова с достоен флагман – красив, секси, бърз и най-вече надежден. Този автомобил е готов да завладее пазарите, но тук отново се появява нещо, с което италианската марка винаги е била известна – липсата на късмет в най-важните моменти. Докато инженерите подготвят колата за производство, финансовото положение на компания се влошава значително.Офертата на Ford за закупуване на марката е отхвърлена и на 1 януари 1987 г. Alfa Romeo става собственост на FIAT.

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

През есента на същата година новият флагман на марката официално е представен на салона във Франкфурт. Продажбите в Европа стартират през 1988 г., а в САЩ – чак през 1990 г., което си е сериозно закъснение. Още повече, че по това време другите 3 автомобила от проекта FIAT Chroma, Lancia Thema и SAAB 9000 вече се продават повече от 3 години. Подобно забавяне в автоиндустрията е равно на самоубийство, а като добавим към него и проблемите с имиджа, нещата стават още по-зле.

Преминаването на Alfa Romeo към FIAT определено не се харесва на повечето клиенти. Към това трябва да се прибави и проблемите с дилърската мрежа в САЩ, която е стратегически пазар за модела, и става ясно, че 164 просто е много закъсняла. Дори появята на версията Q4 със задвижване на четиРите колела през 1992 г. не успява да подобри ситуацията.

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

Експертите са на мнение, че ако седанът е излязъл на пазарите (най-вече на този в САЩ) през 1986 г., съдбата му е щяла да бъде съвсем различна. Вместо това в началото на 90-те години той се продава в Европа и Тихо-океанския регион. По това време обаче китайският пазар тепърва започва да се развива и предпочита да погълне голям брой BMW-та вместо италиански седан. Има и друг проблем – на китайски „164” звучи като „път към ада”, а местните хора са суеверни.

Същото се отнася и за Малайзия и Хонког, където с това название колата е обречена. В Alfa Romeo се опитват да реагират и променят 164 на 168, което означава „път към успеха”, но вече е късно. Все пак моделът се произвежда близо 10 години, като от него са продадени 275 000 бройки. От една страна това не е толкова зле, но от друга е два пъти по-малко от тиража на SAAB 9000.

Alfa Romeo 164: прекрасният неудачник

Затова и остава да гадаем каква щеше да е съдбата на Alfa Romeo 164, ако този забележителен автомобил се беше появил по друго време.

Снимки: Cars

Реклама  


Купи Alfa romeo

  • Mercedes-Benz C 200 KOMPRESSOR

    11 лв.

    дата на произв. - декември , 2002 г., пробег - 120000, С.к - Автоматична, цвят - Металик

  • Toyota Corolla 1.6

    9900 лв.

    дата на произв. - октомври , 2009 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Mercedes-Benz C 220 CDI BlueTEC AVANTGARDE

    42900 лв.

    дата на произв. - януари , 2015 г., пробег - 162000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Mercedes-Benz C 220 CDI NAVI AVANGARD

    14600 лв.

    дата на произв. - декември , 2009 г., пробег - 146000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • Audi A3 2.0TDi Bose

    5550 лв.

    дата на произв. - януари , 2005 г., пробег - 165600, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Toyota Avensis 1.8 VVTi,ТОП.СЪСТ.

    8999 лв.

    дата на произв. - ноември , 2004 г., пробег - 189950, С.к - Ръчна, цвят - Т.зелен

Виж всички обяви

Коментари ( 29 )

Напиши коментар Влез

от: 1234 ( преди 9 месеца )

Жестока кола. И до ден днешен смятам ,че 164 и Ланча Тема са еталон за дизайн от онова време. След тях нареждам Кромата,Ситроен ХМ, Пежо 605, Сааб 9000,в124,Е34,Галант,Аккорд, Омега,Скорпио,Камри, Примера и на последно място недоносчето от Волфсбург Пасат. Италянците правят хубави коли! Както се вижда логита им на производство е възприета от всички "важното е да е красиво и да има глезотийки, живееш сега не след 10 години"
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Радвате какви сте лицемери.Страшни са алфите ама всички сте с германски коли тук-там някой самотен ентусиаст с някоя японска и те горките се напинят да обясняват колко са супер ама гледат да ги разкарат.Що като 164 е толкова добра в мобиле.бг обяви за по 1500-2000 лева седят от 3 години?Бяха фирма и алфа преди 60-70 години даже бяха и елитарни.Сега са бледа сянка на отминало величие.Последните модели се опитват да пробият с бомбастични дизайн ама предвид цените и качеството нещо май няма да е...
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 2  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Алфа Умрело има своите верни почитатели, ама то и баница с кетчуп и чаша газирана вода си има своите почитатели.... Като малък се възхищавах на патрулките от филма "Октопод" - Алфа 75, мечтаех за такава и се сдобих след време, уви който не е поддържал 75 не знае какво значи мазохизъм и за това бързо се разделихме.Алфа е като красавицата на бара дето седи сама защото щом проговори и ти иде да се гръмнеш.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: аз ( преди 9 месеца )

И един любопитен факт, лостчетата за светлините и чистачки, както и бушонното табло се вграждат в Ламборгини Мърселаго. Сега карам Е46 купе и мога да кажа ,че е доста по кекаво и по трошливо от 164-ката, въпреки ,че го взех на 200к км. по малко от Алфата. Не подценявайте 164-ката като кола, доста солидно и качествено е изработена(освен електрониката), което е най-слабата и страна.Но намери ли се запазаен екземпляр, всеки би останал впечатлен от към качество и здравина.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Целият инженеринг на Ламборгини е немски. Включително и 12 цилиндровият двигател е разработван в Ауди, но е само и единствено са Ламборгини. Задвижването и системите също са от Ауди. Проучете ги нещата преди да пишете.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Германците толкова се изложиха последните години с измамите си и още привикват Поршета и Аудита в сервизите.Италиянците поне от към дизайн го докарват.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 11  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Разпаднал се е платът и конзолата хаха повярвах ти смешен разбирач. Лично съм карал 3 години 56ца по салона никакви забележки не е имала ,99 година родена,но за жалост беше австрийка и ръждяса от към прагове и калници,само заради кафевите петна неможех да я гледам и я продадох евтино. Мотора пееше 1.8 т.с
Отговори
 
+7
 

Положителни: 9  Отрицателни: 2

от: Ами ( преди 9 месеца )

Точно 156 с 3-4000лв в момента мога да я направя слънце, та всички да ти завидят!За това, че имаш познати които си купуват коли през разпад и не ги подържат, не е виновна марката! И не съм чул Алфа да ги препродават от фирма на фирма... добр е да се запознаеш малко с фактите преди да пишеш или поне питай приятел ....:-)
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Покажи Коментара
Да може би има дефектен двигател.Ама виж аз нямам приятели милионери за да правя сравнение с най-мощните и скъпи джипове кю7 и ЕС клас на Мерцедес.Просто си купуват обикновения коли-а4,а6 от по-рано старите,ц клас и е на 10-15 години.Нямат проблеми с разпадаща се тапицерия или цветомузика от таблото.Те ако тия бяха много читави детски ми ги хвалиш нямаше от 30 години да са пред фалит и вечно да ги препродават от фирма на фирма.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 1  Отрицателни: 8

от: Хаха ( преди 9 месеца )

Аз последния пут като се возих в последната Q7ца на един приятел (една от първите продадени в БГ) влезе в авариен режим и след 3 дни гаранционно и правиха основен ремонт на двигателя заради колянов вал. От тогава двигателя е отварян още 3 пъти! Говрим за кола 2017!На големите Ауди!!! А ти ми даваш примери за 156 на повече от 15 години на сигурно реални 500 000км ....
Отговори
 
+12
 

Положителни: 16  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Покажи Коментара
Ми незнам нещо не си карат алфите продават ги.Последният път като се возих с един познат ми направи впечатление,че колонката на предното стъкло от моята страна почна да се разпада нещо тапицерията.Опитах се да я оправя и то падна цялото парче от пластмаса.Алфа-156.Климатикът не работеше,на таблото му светеха 2,3 лампи дето "те просто така си светят"Да ти кажа не ми се рискува с италианска барака.Може би ланчия тезис или 166 но ще ги държа като колекционерски модели.
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 2  Отрицателни: 11

от: Фабия ( преди 9 месеца )

Дали дръжките на Фабия и Ламбото са еднакви или си причличат, за сега и аз и ти гледаме по снимки. Дали във врата е различно,нито аз нито ти може да си сигурен!И да не са еднакви си приличат на 99%,т.с. за част от детайлите използват една и съща матрица!Да си видял такъв гаф при Ферари и Фиат?!?!Но че при Туарег и Кайен масово са еднакви части и страдат от еднакви проблеми, мисля ще се съгласиш!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 15  Отрицателни: 3

от: QFV ( преди 9 месеца )

Ама хайде пак преразказваме истории на познати .... един познат наскоро реши, че е джендър и му било много хубаво. И аз да му вярвам и аз да се хвана за палците на краката, така ли?! :-) :-) :-)Моя опит показва едно, преразказите на "познати" и "един приятел каза" друго - на кое бих повярвал? :-) :-)
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Покажи Коментара
Всичките ми познати с Алфи,фиат гледат тихомълком да ги продадат и си купуват немски коли.Най-вече Мерцедес и Ауди тук-там Фолксваген.Омръзнало им е на хората да се занимават със скърцащи разпадащи се пластмаси безумна скапана електроника и ръждиви тенекии.На тая специално на снимката след няколко години нищо от красивото многоцветно табло не работи само мигат лампичките и тва е.Моторите са добри на фонът на останалото.Вратите не се затварят хубаво щото са от мека ламарина и се крият.Дизайн но:1
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 2  Отрицателни: 13

от: аз ( преди 9 месеца )

като бивш собственник на такава.....2втек да ти кажа ,че тая кола няма как да ръждяса, освен ако не е изшглокена до ламарина.Както и пише по горе купето е с подцинкована ламарина,хондичката може и да ти ръждясва в гаража ама тая алфа няма как. След 8 години здраво каране и 140 000км.,едиснтенното което ме отказа от нея е намирането на резервни части.Повечето от възловите части ги няма налични в БГ и трябва да се поръчват от Италия.Иначе мога да кажа,че е с много здраво окачване и дизелов двигател
Отговори
 
+14
 

Положителни: 15  Отрицателни: 1

от: v-1 ( преди 9 месеца )

На последната снимка ми изглежда "пипната" от Класика, тази червена Алфа :))))
Иначе дойчланд мойчлнад правят и те доста добри двигатели, дечица. :))
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Нищо не са научили, само преписват.
Дойчо е двойкаджия, във всичко!
Вярно могат и по-зле, от година на година!!!!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Немците са се учили от италианците как се правят спортни автомобили - факт.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 14  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

12те цилиндровите двигатели в Ламбо., са само Италиански.......
Дойчлан-Мойчланд призвеждат страхотен скраб !!!!!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 15  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Не е с дръжки от фабия, приличат по дизайн но са разлини, бъди сигурен че и устройствата във вратите са различни. Някой е потърсил евтина сензация, не бъдете наивни. Няма нищо общо Сеат с Ламборгини. Двигателите на ламбо са разработени от Ауди, слагат ги и в Бентли. В това няма нищо чудно и невероятно разработени са за такъв клас автомобили.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 7

от: за платформите ( преди 9 месеца )

преди 30 години Алфа са споделяли платформи с други марки за автомобили от един клас!ВАГ споделят платформи, двигатели и части от Сеат до Ламборгини!Някак си един Кайен с 80% еднакви части с Туарег да е доста по скъп заради една емблема,не върви!И Ламборгини да е с дръжки на вратите от Фабия,още по малко!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: QFV ( преди 9 месеца )

Не мога да разбера какво се напиняте толкова да плюете под всяка статия за Алфа Ромео,и то повечето започват с "един приятел ми каза",в "един сервиз ми казаха" Аз си карам 6 годишна 159ка, 45 000км за 2 години,освен масла и филтри съм сменил два горни носача,дискове и накладки!Кефя се като си я видя,кефя се като си я карам,па нека съм зомби!И въобще не искам да продават колкото ВАГ и всеки *** да е с Алфа!Вервайте нажлегенди,който знае какво да гледа и как да избира,ще си кара красива Алфа!:D
Отговори
 
+22
 

Положителни: 24  Отрицателни: 2

от: 2втек ( преди 9 месеца )

Мой приятел имаше точно такава дизел и точно този модел го отказа ор марката. Много проблеми, ръжди, но поне беше икономична. Това му беше единствената хвалба, накрая я остави да изгние в гаража...
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Аааа алфа преди 30 години са споделялиплат форми с други 3 марки, ама като го направят ВАГ са мошенници.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 9  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Golqm sel4o si vinkelo,adi karay karucata si po selskite nivi i q tovari s kartofi :D
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: алфа умрело ( преди 9 месеца )

Покажи Коментара
АЛФА УМРЕЛО БИЛА БУТИКОВА МАРКА? ЕГАТИ БУТИКОВАТА МАРКА, ЩОМ МОЖЕШ ДА СИ КУПИШ ТАКАВА КОЛА СЪС ЗАПЛАТА И ПОЛОВИНА. БУТИКОВИ МАРКИ СА ПОРШЕ, БУГАТИ, МАЗЕРАТИ И ТН. А АЛФИСТИТЕ ДА СЛЯЗАТ НА ЗЕМЯТА, ДА НЕ ВАДИМ ВИНКЕЛО...
Отговори
 
 -19
 

Положителни: 16  Отрицателни: 35

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

тази статия ми звучи сякаш е написана за тесла след 10 години
Отговори
 
+5
 

Положителни: 20  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

Покажи Коментара
Защо алфистите не си казват "добър ден"?
Защото вече са си казали "добро утро" в сервиза
Отговори
 
 -12
 

Положителни: 15  Отрицателни: 27

от: Анонимен ( преди 9 месеца )

"Още по-интересното обаче е, че 164 се оказва доста качествено направена и дори надеждна. Нещо, което не е типично за колите на тази марка. "
Ходи го обясни на зомбитата които си ги търкалят....
Отговори
 
  0
 

Положителни: 18  Отрицателни: 18


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising