Вход   Регистрация

Toyota прави "суперакумулатор" от стари Приуси

Toyota прави "суперакумулатор" от стари Приуси
 

Японците измислиха начин да рециклират бракуваните и токсични батерии

Toyota разработва метод, който ще позволи от употребяваните батерии на стари хибридни модели да се правят "суперакумулатори", които да захранват градските електропреносни мрежи, съобщава британското издание AutoExpress.

Toyota прави

Двайсет години след дебюта на първия Prius в автоморгите вече започват да се натрупват значителни количества стари хибриди и въпросът за рециклирането на отровните им батерии става все по-належащ.

Планът на японския производител предвижда да се съберат 10 000 батерии от стари Prius-и и от електрическите версии на IQ, и да се обединят в един "суперакумулатор" с мощност 10 000 киловата. Той ще може да поема енергия в моментите, когато потреблението е ниско, и после да я отдава в пиковите часове. Технологията е много подходяща и за складиране на електричество от соларни и вятърни централи, които са прочути с непостоянството си.

От Toyota твърдят, че дори старите бракувани батерии с паднал капацитет могат да се справят с тази задача. По-голямата част от тях ще са никел-металхидридни, уточняват японците. Техен партньор в проекта е енергийният гигант Chubu Electric Power от японския остров Хонсю. Първата супербатерия трябва да заработи през 2020 година.
 

Реклама  


Купи Toyota

  • Toyota Yaris 1.4D-4D

    13500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2013 г., пробег - 137000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Toyota Corolla verso 2,0 D4D

    4600 лв.

    дата на произв. - октомври , 2002 г., пробег - 168330, С.к - Ръчна, цвят - Пясъчен

  • Toyota Avensis 2,0 D4D Отлична!

    13900 лв.

    дата на произв. - януари , 2010 г., пробег - 159232, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Toyota Avensis 2,0 D4D

    6900 лв.

    дата на произв. - октомври , 2003 г., пробег - 190000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Toyota Verso 2.0d-125кс-ПАНОРАМА-6ск

    12200 лв.

    дата на произв. - ноември , 2009 г., пробег - 155000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Toyota Yaris 1.3i avtomat

    7600 лв.

    дата на произв. - май , 2006 г., пробег - 65000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 15 )

Напиши коментар Влез

от: Аз ( преди 7 месеца )

Аз съм почти сигурен че ти нямаш Приус, а за какво е маслото от ДВГ не ми и споменавай.Ти кога разбра левенте, че колите имат изгорели газове ?Онзи ден ли ?Бегай оттук директно.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 1  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Тоя пак се е надишал и явно не си виждал на колко км се сменя маслото на приус и в какво състояние е то в сравнение с това на дизелите. Но както и да е има и приус, който кара на ток само в града, пак с тези батерии.

А замърсяването от дизела повреме на експлоатацията е мнооого по-голямо от разликата в замърсяването от хибрид на тойота сумирано от производството му и експлоатацията.
А иначе викаш дизеляците не замърсяват, докато ги произвеждат? айде хвани се скрии надишан *** с гоуф.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 2  Отрицателни: 6

от: 112 ( преди 7 месеца )

Японците ще им намерят приложение, обаче немците ще се чудят какво да правят...
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Момчета каквото и да си говорим дизела и бензина е отживелица. От Тойота го знаят и правят стъпки в правилната посока - Хибриди, имат и СЕРИЙНА водородна кола. Колкото и да не Ви се иска да го признаете японците са напред с технологийте, и това което другите още го разработват Японеца го е вкарал в серийно производство.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 6

от: До Сонис ( преди 7 месеца )

Я като си толкова фен на адблу да те затворя в гараж с новичък дизел и ми се обади на сутринта, ако можеш
Отговори
 
+7
 

Положителни: 9  Отрицателни: 2

от: Сонис ( преди 7 месеца )

Покажи Коментара
Стиига с тоа дизел де. С АдБлу си е съвсем екологичен. Ама нали трябва да се чешем по форумите. Но ФВ невинни ги закопаха и да им се смее целия свят сега.
Отговори
 
 -22
 

Положителни: 5  Отрицателни: 27

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Покажи Коментара
Да попитам първите двама Бай Ганъовци, които бързат да пишат без да са чели или разсъждавали. Отработените автомобилни масла не замърсяват ли?Къде ги рециклират? Използваните акумулаторни батерии на всички стандартни коли не замърсяват ли, не са ли токсични, не са ли пълни с отрова? Дизелите не замърсяват ли? Първо коментирайте тези милиони коли. А батериите на хибридите Тойота ги рециклира, но кой ги е върнал на Тойота и кой не, е друг въпрос.
Отговори
 
 -12
 

Положителни: 10  Отрицателни: 22

от: наблюдател ( преди 7 месеца )

Защо на снимката към статията пише "ФАЛКОН" ???
Отговори
 
+21
 

Положителни: 21  Отрицателни: 0

от: Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )

Покажи Коментара
Никел-метал хибридните батерии е рециклират на 100% без проблем. Тук обаче тава въпрос за работещи батерии, които няма смисъл да се рециклират.
А който смята че дизела или бензина не са токсични - да удари по една чаша и ако доживее до утре, да се смята за голям късметлия.
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 14  Отрицателни: 23

от: фермера ( преди 7 месеца )

Покажи Коментара
Къде е Тинтири-Минтири да помисли малко и да разбере че вторичното използване на автомобилни акумулатори може да ни спести строяжа на АЕЦ Белене.
Отговори
 
 -18
 

Положителни: 6  Отрицателни: 24

от: Я ( преди 7 месеца )

я ,я я пак опитай да помислиш, очевидно не ти се отдава..целенасочено конкретизираш дизеловото масло .Приуса масло няма ли бре умен..всички бензини масло нямат ли.?Но важното е да сложим лепенката дизел.Плоско,плоско..евтинко..досущ като поддържашите тезата.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 31  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Прав си за водорода, че ще бъде следващият бум. Но не преносно, а буквално.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 30  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Покажи Коментара
Я я пак се опитай да вържеш няква "плюнка" по японците. Всичко рециклират в тойота и дори на този проблем са намерили още по-добро решение и приложение.
На дизела само отработеното масло му замърсява повече от тези батерии. За другите гнусотии да не говорим.
Тойота си остава марката с най-добри хибриди и най-развити технологии в този сегмент. Ел. колите няма да са новост за тях, ако пазара го изисква скоро, но имат и варианти с водород, което може да е следващия "бум".
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 18  Отрицателни: 28

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Нали точно Тойота рециклираше на 100% металите 100% екологично всички батерии. А то пък какво излезе - повечето гниели по морги и били пълни с отрова.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 35  Отрицателни: 15

от: Я ( преди 7 месеца )

Глей кво нещо..еко автомобил а това дето му е най-еко,то па токсично.Ти да видиш..и ква стана тя..дизел мизел мръсен а батерийте дори не искат да ги рециклират,а ще ги използват за друго.Ама да направят фабрика за рециклиране и там да приемат всички лакирани нокти,пишман еколози и секва такава джендърщина.Там да бачкат
Отговори
 
+18
 

Положителни: 36  Отрицателни: 18


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising