Вход   Регистрация

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила
 

Грешки и пропуски, които голяма част от шофьорите правят

Да имаш собствен автомобил, дава определени предимства, но същевременно води и до редица задължения. И ако те не се изпълняват, превозното средство няма да може да служи добре на собственика си дълги години. Сред тях са редовното техническо обслужване и подмяна (или ремонт) на повредените части.

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Някои собственици на коли обаче игнорират препоръките на производителя, а други дори изобщо не са чували за тях. Това накара автомобилни експерти  от Tоp Auto да определят петте най-разпространени грешки на собственици, които съответно водят до най-сериозни повреди на техните автомоили.

1. Неспазване на сроковете за обслужване


Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Съвременните автомобили трябва да преминават за проверка през сервиза редовно, за да може по-рано да бъдат открити евентуални проблеми, които съответно ще доведат и до сериозни повреди. Много собственици игнорират това правило и това по-късно води до проблеми, които понякога са доста големи.

2. Игнориране на предупрежденията


Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Гояма част от повредните в даден автомобил сами сигнализират на собственика си. Това най-често става със светване на контролна лампичка на приборния панел. Собственикът обаче често не им обръща внимание, вместо веднага да се обърне към специалист.

3. Неправилна работа с трансмисията


Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Една от най-често разпространените грешки на водачите на автомобили е работата със скоростната кутия. Някои шофьори не се правят труда да натиска докрай съединителя или пък сменят предавките в неправилния момент. А скоростната кутия е един от най-скъпите агрегати във всеки автомобил.

4. Рязко ускорение и спиране

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Също доста разпространена грешка, която мнозина правят зад волана. Рязкото ускорение или спиране максимално натоварва практически всички основни агрегати и системи на превозното средство. Това съответно ги изхабява по-бързо и те излизат от строя, като се нуждаят от зямана или много скъп ремонт.

5. Използване на неподходящи гуми

Петте най-вредни навика, влияещи на състоянието на автомобила

Последната от основните грешки, посочени от експерти, е ненавременната смяна на гумите. Особено при зимни условия това често води до попадането в инциденти на пътя, които понякога могат да струват не само поражения по автомобила, но и човешки живот.
 

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 15 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Друг подобен разбирач ми размени ролките на разпределителните валове при смяна на ангренаж което за малко да ме вкара в няма такова приключение. Или аз отивам за алтернатор той ми отваря стартер. Оттогава само в официален сервиз с приемен протокол и опис на всичко пипано
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Ако ходиш при квартални майстори - трябва да ти е много близък че да се надяваш да ти свърши работа Повечето квартални сервизи а и не само имат 1-2 наистина МАЙСТОРИ които правят името на сервиза и останалите гума да ти сменят ще объркат нещо Аз се напатих от такива - не е сериозно форумния гуру на марката да ти каже нямам такъв накрайник за мерене на налягане на бенз помпа ама ще срежем тръбата ще сложа моя накрайник и ще стане - ами аз за същите пари и без рязане се оправих в официалния сервиз
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

@ТТ и най-добрия майстор не може да види и предвиди всичко. Да не кажа че без да я поразкости сериозно и да я гледа половн-един ден само предположения може да ти даде. А сериозен майстор за да отдели толкова време ще ти вземе бая пари и накрая ще ти каже бягай от тази. Сега ако гледаш коли до около 2000-на може и да ти даде съвет с голяма вероятност за точност.
Електрониката например никой не може да познае кога ще умре.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: ТТ ( преди 7 месеца )

#2 ..не че не се fix-ва като хората, но ЖЕЛАТЕЛНО Е, да е за сметка на новия собственик, а не на дилъра. Така.
Стара кола, (препоръчително японска) - НЯМА с кво да те изненада. Каквото й има - вижда се, проверява се. Можеш да "уцелиш" читава (не става с целене, а с гледане!) И "гадни" ремонти (срещнали клапани, кутии..) стават лесно и евтино. Да кажем, че покупката + ремонта излизат много по-малко от само покупката на по-нова. :) оттам - само сменяш консумативи в интервал и я чекай да умре.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: ТТ ( преди 7 месеца )

ми, не знам кой го желае това "желателно"; като си купиш "по-нова" да не цъфне нещо за още една такава... това "новото" дето тука се продава за 3-7000, се купува на 100-1000 евро -> ремаркето -> сервиза -> зашиваме на 2 на 3 -> айде в мобилето: "нов внос, сервизна книжка, аху-иху перфектна! -> "абе супер си беше като я взех, ама като виде бг-пътища и нещо й стана, то и бензина/нафтата/газта скапана..."
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: sd ( преди 7 месеца )

най-голямата грешка е да й се вживяваш и да й водиш дневник, да й купуваш подаръци за годишнината и т.н.
Както каза колегата отдолу - карай! Като се счупи - нова. Разбира се желателно е да се купуват по-нови коли ако не и чисто нови.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Дори и да не го докосваш съединителя също можеш да сменяш предавките. обаче прецакваш СК много бързо, а и трябва да си майстор, за да можеш да го правиш.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: 112 ( преди 7 месеца )

Това със съединителя трябва по-често да си го припомням че при мен само да го докоснеш и може да се сменят предавки.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Не говоря за различни отпред и отзад, говоря в рамките на един мост.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 22  Отрицателни: 2

от: До последния ( преди 7 месеца )

Абе човеко, има коли, които си излизат от завода с различни гуми отпред и отзад.Имам BMW Z4 и на прага има табелка с размера на гумите отпред и отзад.HONDA S2000 също е така.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 11  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Не са само да се гледа за стари гуми а и за това дали се кара с еднакви гуми на всеки мост. Ако не - номерата се прибират и колата на трупчета. Виждал съм достатъвно такива случаи дори едно такси не само с различна шарка ами с различни размери караше.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 16  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Как хората няма да карат с гуми втора употреба, като новите в повечето случаи са по-скъпи от колата. Според мен гумите втора употреба трябва да бъдат забранени със закон и гуми по-стари от 5-6 г.също да ги забранят за употреба. Много от катастрофите се дължат на гумите. Това е най-важното нущо, а качили най-малко се гледа и разбира се газ до ламарината, за да се покажем колко сме печени и големи състезатели.
Отговори
 
+25
 

Положителни: 31  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Съвременните автомобили предимно немските са така направени, че трябва да ходиш на сервиз задължително. Светва ти лампата на таблото и те кани да отидеш да ти я угасят, за да ти вземат парите. Ама няма не искам, няма недей! С фирмен софт се гаси иначе влизаш в авариен режим след определени километри. Да не говорим, че много неща са направени така, че могат само със специални инструменти да се ремонтират, разглобят, подменят. Хайде пак в сервиза, за да ти отрежат главата от кръста...
Отговори
 
+29
 

Положителни: 36  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

бай ви Ганьо за какво си е купил 200 коня БМВ (15 годишна нафта с чип и продухана генерация) ако няма да кара газ-спирачка.
А за гумите - ние по-принцип сме си страна втора ръка - защо не и гумите да са втора ръка. Все пак 18-ките за споменатото БМВ са една торба пари.
Отговори
 
+44
 

Положителни: 45  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 7 месеца )

Съвременните автомобили трябва да преминават за проверка през сервиза редовно, за да може по-рано да бъдат открити евентуални проблеми, които съответно ще доведат и до сериозни повреди.

Ха ха, те нарочно ги правят да се чупят аз ще им се вживявам!?Трошене, на бokлука и следващата.Ще им се не види и щайгите.
Отговори
 
+27
 

Положителни: 30  Отрицателни: 3


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising