Британската консултантска компания Brand Finance направи ежегодната си класация за най-скъпите брандове в света. В нея попадат и редица автомобилни марки.
Най-напред се класиране Mercedes-Benz, който е оценен на 43,990 млрд. щатски долара и заема 15-о място в общото класиране. Германците изпреварват Toyota (43,701 млрд.), която е на 16-а позиция. Веднага след това се нарежда BMW – 41,790 млрд.
В първата десетка на автомобилните брандове място намират още Volkswagen - 33,670 млрд., Honda - 21,318 млрд., Nissan - 19,376 млрд., Porsche – 19,055 млрд., Hyundai Group – 17,754 млрд., Ford – 17,294 млрд. и Audi – 14,951 млрд.
Класацията за най-скъпи марки като цяло също има нов лидер. Това е американската компания за електронна търговия Amazon, собственост на най-богатия човек в света – Джеф Безос. За една година тя записва ръст от 42% и се оценява на 150,8 млрд. След нея се нареждат Apple и Google със стойност съответно 146,3 млрд. и 120,9 млрд.
Снимка: Mercedes-Benz