Новата процедура за тестване на вредните емисии в Европа ще взема повече от една жертви в редиците на BMW, става ясно от последната информация. След като в сряда стана ясно, че през май ще бъде прекратено производството на актуалното поколение на M3, тъй като няма да успее да покрие новите норми за екологичност, сега разбираме, че модификацията M550i също ще бъде свалена от конвейера. Но докато M3-ката ще бъде свалена окончателно от производство до появата на нейната нова генерация, то европейската спецификация M550i xDrive ще се върне обратно в завода, след като инженерите на BMW модифицират нейния битурбо 4.4-литров V8 двигател, за да изпълни новите норми.
Припомняме, че новата процедура за тестване на автомобилите носи името Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure и е по-известна с абревиатурата WLTP. Тя ще заеме мястото на сегашната по-малко прецизна програма New European Driving Cycle (NEDC), считано от септември 2018. След тази дата клиентите ще получават информация за разхода и екологичните стойности на всеки автомобил, изчислени само и единствено по новия стандарт WLTP.
Основната разлика се състои в това, че при NEDC се разчита единствено на лабораторни тестове, докато при WLTP колите се изследват при реалистични условия, сред които движение с висока скорост, но и при рязко ускорение и агресивно спиране. Като допълнение, автомобилите преминават тестове с и без опционално оборудване, което само по себе си осигурява по-ясна картина за това какъв е разхода и нивата на вредните емисии на всеки автомобил в реални условия и съотнесено с конкретното тегло.
За да пригодят двигателя на M550i xDrive към новите изисквания, инженерите на BMW трябва да го снабдят със специален филтър за твърди частици, разработен за използване в бензинови двигатели. За съжаление обаче, от BMWBlog съобщават, че компонентът все още не е разработен. Като следствие от това, производството на модификацията ще бъде замразена за поне няколко месеца, считано от края на май. Вярва се, че 97% от всички коли на BMW ще покрият успешно стандартите WLTP до 1 юни, но модели като M550i и гореспоменатото M3 ще бъдат част от останалите 3%.
Бъдещите клиенти на новото BMW M5 нямат причини за притеснение. Моделът използва същия битурбо 4.4-литров V8 двигател като M550i, но тази спецификация вече отговаря на изискванията на WLTP.
Снимки: BMW