Вход   Регистрация

Какви двигатели готви Volkswagen

Какви двигатели готви Volkswagen
 

Немците залагат на бензин и метан, но не забравят и дизела

Последствията от скандала с дизеловите двигатели на Volkswagen все още не са отминали, но постепенно германският компания излиза от тежкото положение, в което изпадна. На специално мероприятие за медиите производителят показа някои от новите мотори, на които ще разчита, преди пълното преминаване към електромобили.

Какви двигатели готви Volkswagen

Немците твърдят, че са си научили урока и на тези двигатели може да се вярва. Те са бензинови, дизелови, метанови (CNG) и електрически. Според прогнозите, през 2025 г. половината от производството на концерна VW Group ще бъде на автомобили със стандартни двигатели с вътрешно горене, а другата половина ще си разделят хибридите и електромобилите. Ето и основните от тях:

БЕНЗИНОВИ МОТОРИ

Бензинов 1,5 TSI

Какви двигатели готви Volkswagen

Това е „двигателят на прогреса”, както го определят във Volkswagen -  EA211 1.5 TSI evo (мощност 130-160 к.с.). Той работи по цикъла на Милър и разполага с електрически турбини и променлива геометрия, като е първият мотор от този тип, който ще се поставя на масови модели. Това е възможно благодарение на малкия му работен обем.

Като цяло базовата серия EA211 представляват 3-и или 4-цилиндрови блокове с обем 1,0-1,5 литра. Тяхната мощност е от 60 до 177 к.с., а максималният въртящ момент варира межд 95 и 300 Нм. Германците твърдят, че това семейство мотори предлага най-добрата икономия на гориво и екологични показатели в този клас.

Volkswagen Golf 1,5 TSI Evo


Какви двигатели готви Volkswagen

Под капака на този прототип, предназначен за пазара в САЩ, е поставена версия на 1,5-литровия TSI Evo с мощност 130 к.с. и максимален въртящ момент от 200 Нм още при 1300 об/мин. Моторът работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която също ще се предлага в Щатите. В Европа двигателят ще бъде комбиниран с 6-степенна механична трансмисия или с роботизирана DSG.

МЕТАНОВИ ДВИГАТЕЛИ

Volkswagen Golf 1,4 TGI (CNG)

Какви двигатели готви Volkswagen

При модела Golf 1,4 TGI с мощност 110 к.с. двете бутилки за метан са разположени в задната част. Те събират общо 30 кг., като при разход от 3,5 кг на 100 км този автомобил би трябвало да предложи пробег от 450 км. Проблем пред Volkswagen е липсата на достатъчно зарядни станции, както и слабата информираност на хората ползите на метана като гориво. В концерна обаче възлагат надежди на още един такъв мотор – 1,0 TGI с 90 к.с., който се предлага на VW Polo, а вероятно ще се поставя още на VW T-Cross и на новото Audi A1.

Volkswagenn Golf 1,5 TGI Evo


Какви двигатели готви Volkswagen

Двигателят с обем 1,5 литра и мощност 130 к.с., ще се предлага и във версия с метан (CNG). При него настройките на електрическата турбина са различни от тези на бензиновата модификация, което позволява добро ускорение още на ниски обороти. Засега от Volkswagen не разкриват характеристиките на мотора, но се предполага, че те ще бъдат подобни на тези на предишния агрегат.

ДИЗЕЛИ

Какви двигатели готви Volkswagen

След скандала Volkswagen обръща все по-сериозно внимание на дизеловите си мотори. На снимката е дизеловият EA288 2,0 TDI BiTurbo с мощност 240 к.с. , при който ще бъде използвана системата SCR. Това е технология, която пречиства вредните емисии на мотора със специален разтвор от карбамид – AdBlue. Неговата задача е да прихване отработените газове и неизползваното гориво, и да ги превърне в азот и вода на излизане от ауспуха. При SCR процесът се извършва два пъти, тъй като засяга и изпускателната система. Така ефектът от него се увеличава с 40%.

Volkswagen Touareg TDI

Какви двигатели готви Volkswagen

Новият Touareg все още не е представен официално, но се знае, че той ще получи същият този 4-цилиндров EA288 2,0 TDI. Моторът има електрическа турбина - e-compressor, която напълно премахва „турбо дупката” и съответно подобрява значително поведението си на пътя. Какви точно са разходът на гориво и екологичните показателите на агрегата, предстои да се разбере.

ХИБРИДИ И ЕЛЕКТРОМОБИЛИ

Какви двигатели готви Volkswagen

Във Volkswagen вече са готови с технологиите, които ще предложат в най-близко бъдеще. Германците ще залагат на така наречените „меки хибриди” с 48-волтов стартер-генератор или на по-сложна система с допълнителен електромотор с 34 к.с., който ще се поставя на предната или на задната ос. „Меките хибриди” ще осигуряват пробег от 2 км само на ток, докато тези, които ще се зареждат от електропреносната мрежа – до 80 км. При електромобилите целта е достигане на пробег 500 км, но това е в по-далечна перспектива.

Volkswagen Tiguan MHEV Plus


Какви двигатели готви Volkswagen

В компанията са гототови с прототип на Tiguan, при който допълнителният електомотор с 34 к.с. е поставен на задната ос и така се получава система за задвижване на четирите колела. От  Volkswagen признават, че подобна система не е предназначена за сериозен оф-роуд, но пък е достатъчна да спре буксуването и да „измъкне” автомобила на заледен участък.  Хибридната версия на Tiguan 4WD ще се продава едновременно с тази, която е оборудвана със стандартно 4х4.

Volkswagen Golf GTE-Performance

Какви двигатели готви Volkswagen

Още един хибрид, на който германците ще разчитат в близките години. Тази модификация се зарежда от електропреносната мрежа, като разчита на електрически двигател с 34 к.с. и бензинов 1,4 TSI мотор с мощност 150 к.с. и 200 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,6 секунди, а средният разход на гориво е 2 л/100 км (според производителя, разбира се). Зареждането на батериите отнема 4 часа.

Volkswagen e-up!


Какви двигатели готви Volkswagen

Електрическият e-up! ще предложи пробег от 160 км с едно зареждане на батериите. Неговата мощност е 82 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,4 секунди. Максималната скорост е 130 км/ч. Общо-взето автомобил, който наистина е само преход към бъдещата електрификация на превозните средства.

Снимки: Autonews
 

Реклама  


Купи Vw

  • Toyota Avensis 2.ОD4D

    18990 лв.

    дата на произв. - август , 2012 г., пробег - 171350, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Honda Civic 1.7CDTI SPORT !!!!

    4350 лв.

    дата на произв. - декември , 2004 г., пробег - 153900, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Peugeot 307 1.6 HDI 90k.c.

    4950 лв.

    дата на произв. - октомври , 2005 г., пробег - 125513, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Mazda 3 2.0 Газ

    5400 лв.

    дата на произв. - октомври , 2004 г., пробег - 200000, С.к - Ръчна, цвят - Вишнев

  • Hyundai I30 1.4i, ШВЕЙЦАРИЯ

    15500 лв.

    дата на произв. - октомври , 2013 г., пробег - 75000, С.к - Ръчна

  • Mazda 6 2.0

    22222 лв.

    дата на произв. - август , 2014 г., пробег - 182000, С.к - Автоматична, цвят - Бял

Виж всички обяви

Коментари ( 24 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
дошо , дошо
колко и да ревеш по VW - техните коли и от първите генерации се движат по улиците на цял свят!
а от жълтите кошници, стане ли на 1 година и ръждата е плъзнала до 5 вече са полуизгнили, след 10 вече са в пълен разпад !
Отговори
 
 -33
 

Положителни: 3  Отрицателни: 36

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Фолк с Ваген,
Винаги готви такива двигатели с които да може да прибира парите на собствениците му. Повечето дори и гаранцията не могат да избутат преди някой сериозен ремонт. Друг е въпросът, че контролираната качество чрез което правят продуктите си е на около 200к всичко дя почва да се скапва и да се принудиш да си купиш ново. Ето защо им върви оборота и продават много.
Отговори
 
+36
 

Положителни: 38  Отрицателни: 2

от: Пф... ( преди 4 месеца )

малолитражни ширпотреби.
Отговори
 
+36
 

Положителни: 39  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Какви двигатели готви Volkswagen?
Защо не изчакате да видим първо какво ще сготви, щот сега рибата още е в морето.
Или си играем тука на махленски клюки.
Ще ще ще, а дано, ама надали.
Отговори
 
+28
 

Положителни: 34  Отрицателни: 6

от: Факт! ( преди 4 месеца )

Нали уж електрички щяха да пускат или те останаха за 3020 година?!
Отговори
 
+38
 

Положителни: 44  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Големи новости, сменили турбото с ел-турбо и сложили Ево в името. Също и "нов" дизел.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 46  Отрицателни: 28

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

В статията за LIDL пише че са доволни от Ауди, като от решаващо значение за смената им с БМВ е много занижената цена която са дали за да спечелят търга. А явно са я занижили доста за да ги подкопаят и пише че е съмнително че БМВ ще имат някаква серизона фианансова изгода.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 35  Отрицателни: 38

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
а койота убиват клиентите си - системно !!!
закривай тия измамници !
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 37  Отрицателни: 47

от: Ауто билд за 2 лева ( преди 4 месеца )

Бъдещ двигател ВАЦ:
хамстер-3 лв.
колело за хамстер 15 лв.
газ за хамстера след вурстчета безплатен.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 43  Отрицателни: 28

от: de ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
Голям хейт се сипе по коментарите.
Факт е че много от двигателите им са добри.
Времето ще покаже за новите дали ще са такива. Новите TSI са страхотни и като динамика и като харчене.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 39  Отрицателни: 46

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

който тестват колите си в/у затворници
Отговори
 
+16
 

Положителни: 44  Отрицателни: 28

от: pena ( преди 4 месеца )

А новите двигатели издържали ли са тестовете с маймуните :-D
Отговори
 
+16
 

Положителни: 51  Отрицателни: 35

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

тия отново изтребват глупавите си клиенти
чакаме развитие със скандала как са тествали в/у затворници (не с/у заплащане) газовете на техните легени!
Отговори
 
+13
 

Положителни: 48  Отрицателни: 35

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
а за тази статия какво ще кажете жълти фенчета:
Отново дефектни коли Toyota Японската компания Toyota отзовава 645 000 автомобила по цял свят, като този път проблемът е свързан с дефект във въздушната възглавница.
Връщането за отстраняване на проблема в сервизите засяга автомобилите Toyota Prius, както и кросоувърите Lexus RX и Lexus NX, произведени през периода май 2015-а-март 2016-а.Проблемът е сериозен, защото дефектните въздушни възглавници могат да не сработят не е таката виновна обаче!
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 38  Отрицателни: 49

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Какви двигатели ли?Ами дефектни за маймуни.Според последните новини това е основната занимавка на концерна.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 49  Отрицателни: 36

от: Nev ( преди 4 месеца )

Не знам за разнообразие на двигатели, но откакто са се хванали за екологията, се забелязва едно доста голямо намаление по отношение на конски сили и нютон метри! :)
Отговори
 
+21
 

Положителни: 56  Отрицателни: 35

от: Хм ( преди 4 месеца )

Защо не виждам инвестиции във разработката и производството на батерии?

Компания със големината на VW би трябвало да инвестира пене няколко милиарда в тази насока.

Явно просто чакат другите производители да поемат рисковете и да разработят технологиите а VW само да ги купят наготово.

Големи са шмекери тия немци!
Отговори
 
+21
 

Положителни: 56  Отрицателни: 35

от: none ( преди 4 месеца )

Като чете човек статията ще си помисли че са открили топлата вода, а те масово минават на малолитражки, нещо което повечето им конглокенти направиха преди много години. Относно най-най заявките им, тепърва предстои да видим. Аз не бих заложил че ще е така както казват щото мощността спрямо обема не е уау. На фабричният им метан могат да се зарадват само бакшишите, аз не бих си купил такава кола 2018 година (при наличие на хибриди и електрички ...)
Отговори
 
+24
 

Положителни: 57  Отрицателни: 33

от: младен ( преди 4 месеца )

"Немците залагат на бензин и метан, но не забравят и дизела"

Е как ще го забравят! Все едно евреите да забравят за газовите камери!!!
Отговори
 
+16
 

Положителни: 55  Отрицателни: 39

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Защо толкова мн хора харесват боклуци?
Ако беше обратно, тази марка щеше да е в канала
Отговори
 
+14
 

Положителни: 53  Отрицателни: 39

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Тия как измислиха разход от 3.5 кг/100км. метан? кадитата им харчат 8-10 в София, значи тоя гоуф смесено ще харчи най-малко 5-6 и ще минава по 200 км. с едно зареждане - много по-малко от ел. колите...
Общо взето те и за clean diesel обещаваха, че са най-добрите и чисти двигатели, ама се оказа, че са най-гадните и най-замърсяващите в целата индустрия.

Нищо, те комедиантите имат договор с тях и трябва да ги рекламират та да приберат някой друг лев ... мизерияяяяя лъха от ВАГ отвсякъде!
Отговори
 
+29
 

Положителни: 66  Отрицателни: 37

от: Georgi ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
Редакцията, дали при вас има някой, който да чете немски и да напише, как онзи ден един от най-големите, а може би най-големия клеинт на Ауди - ЛИДЛ, смени флотата си от първи март 2018 на БМВ. Става въпрос за 10 000 автомобила на година.
http://www.bimmertoday.de/2018/01/31/kaufland-und-lidl-bmw-erobert-flotten-groskunden-von-audi/
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 41  Отрицателни: 48

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
няма, кой да ги бутне
предлагат всичко
от евтини коли - сеат, шкода
до хипер коли - ламбо, бентли, бугати
Отговори
 
 -22
 

Положителни: 43  Отрицателни: 65

от: N1! ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
Никой друг не предлага толкова много и с такова разнообразие само в един бранд!!!
Отговори
 
 -30
 

Положителни: 44  Отрицателни: 74


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising