IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 изгодни Porsche-та, които не трябва да изпускате

Тези коли достигнаха дъното на своята цена и тепърва започват да поскъпват

10 изгодни Porsche-та, които не трябва да изпускате

Ако преди 20 години някой ви беше казал, че едно стандартно Porsche 911 с въздушно охлаждане ще струва колкото недвижим имот, вероятно бихте го приели с огромна доза съмнение. По онова време доста изнемощели 911-ки от 80-те струваха около 20 000 евро, а днес цената им достига няколко пъти повече. От друга страна, стойността на запазените или вече реставрирани модели отдавна удариха стратосферата. Всичко това ни накара да се замислим има ли ценни модели на Porsche в момента, които все още са достъпни за придобиване и си струва да бъдат купени. Оказва се, че има. По-долу ви представяме 10-те най-вълнуващи от тях.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche 924

Години наред моделът 924 е най-евтиният начин да се сдобиете с ретро Porsche. И до днес тази кола може да се купи за няколко хиляди евро, макар че запазените екземпляри вече се търгуват за доста повече. Вниманието на автомобилните колекционери наскоро се обърна към 924, което донякъде се дължи и на факта, че моделът е част култовата “transaxle” (скоростна кутия, разположена на задния задвижващ мост) гама на щутгартци, чието начало е дадено преди точно 40 години.

Най-търсени са версиите Turbo, които съвсем естествено са по-мощни от базовия модел. Късният модел Porsche 924 S използва същия двигател като 944, който се слави с доста подобрения, сред които и по-бърза реакция на педала на газта.

Факт: Porsche 924 e първият модел на Porsche с предно разположен двигател и скоростна кутия, разположена върху задния мост. Впоследствие се появява цяло семейство от такива автомобили, което съживява Porsche През 80-те.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche 914

Със сигурност Porsche са създавали много по-атрактивни коли от 914. Компанията е създавала и доста по-бързи модели. Но именно заради тези си недостатъци, Porsche 914 в момента е един от най-евтините модели на компанията от Щутгарт, която впрочем го създава с помощта на Volkswagen.

След години недоволство от страна на феновете, 914 най-накрая започва да получава необходимото му признание, което кара цената на модела да започва да се покачва. Все пак, сега е моментът човек да се сдобие с една такава кола, просто за да я прибере на топло и да чака пика на цените след няколко години. През 70-те моделът е наричан “Porsche за бедняци”, а днес е едно от най-интересните и необичайни возила с емблемата на Porsche. Той има средно разположен двигател с въздушно охлаждане и два багажника.

Porsche акцентира и върху историческата релевантност на модела, снабдявайки новите 718 Boxster и Cayman с 4-цилиндрови двигатели.

Факт: Porsche 914 е първият автомобил на безопасността във Формула 1, като дебютира по време на Гран при на Канада през 1973.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche Boxster (986)

Като стане въпрос за евтини Porsche-та, няма как да пропуснем добре познатият ни Boxster. Първото поколение на модела се появява като концепт още през 1993, а след няколко години излиза и на пазара като сериен модел. Снобски настроените фенове на Porsche така и не признават значимостта на модела, възхвалявайки емблематичната 911-ка, но истината е, че Boxster е крайно интересен автомобил, чиято стойност предстои да се покачва.

Моделът има средно, а не задно разположен двигател, което донякъде му дава преимущество пред по-големия брат 911. Фактът, че е разположен ниско в моделната йерархия по никакъв начин не означава, че Boxster е зле проектиран, напротив. Това е чистокръвно, но достъпно Porsche, което си струва всяка стотинка.

Факт: Ако си търсите 986 с цел инвестиция, обмислете лимитираната серия 550 Spyder от 2003. Само 1953 такива са произведени, така че е почти невъзможно да изгубите пари.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche 911 Carrera (996)

Може би едно от най-подценяваните поколения на 911 носи заводското обозначение 996. Тази генерация навърши 20 години, но до днес все ще се намери някой, който да сравни фаровете й с пържени яйца. Въпреки противоречивия си дизайн, автомобилът е нищо повече от безкомпромисна 911-ка като всички останали. Просто от Porsche решиха да кривнат от правия път, което им донесе много главоболия.

Моделът има и друг проблем освен стилистиката. Добре известни са проблемите му с двигателя, което допълнително сваля цената. Разбира се, преди да си купите 996, трябва доста добре да го прегледате, защото ремонтите са скъпи. Както при всяко истинско Porsche.

Факт: Ранните версии с оранжеви мигачи и 3.4-литров двигател имат механичен педал на газта с жило, което много ентусиасти предпочитат пред електронното управление на дроселовата клапа.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche 911 (G-series)

В наши дни в света не съществува такова нещо, наречено “изгодно 911 с въздушно охлаждане”. Дните на достъпните класически Porsche-та отминаха отдавна. Най-близо до това определение са ранните 911-ки от поколението G-Series и по-точно техните неприветливи американски варианти, които се отличават с огромни и грубовати брони. Европейските версии се задвижват от 2.7-литров вариант с механична инжекция, но те вече са популярни сред колекционерите. По-грозните и дефорсирани американски версии са по-бавни и стоят някак неуместно между двете автомобилни епохи - хромът на 60-те и емблематичните 911 SC и 3.2 варианти на 80-те. Въпреки това днес тези коли излизат от сянката на своята лоша репутация и се превръщат в едни доста достъпни, на общия фон, класически 911-ки.

Факт: В Щатите е представена версията 912E, която имала малък 4-цилиндров двигател. Тя се продавала паралелно с варианта 2.7 на G-Series.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche 912

Ако искате емблематично Porsche в най-чистата му форма, без да банкрутирате, 912 е единственият ви избор. Този модел разполага с 4-цилиндров двигател и стилистиката на ранна 911-ка и въпреки че вече не се продава за жълти стотинки, както преди, автомобилът все още може да се възприема за достъпна алтернатива на 6-цилиндровия си именит събрат.

Мнозина смятат, че това е фалшива икономия, имайки предвид, че стойността на реставрацията на такъв модел би била не по-малка от тази на 911, без удоволствието зад волана на 4-цилиндровата машина дори да се доближава до онези стойности. Porsche 912 обаче със сигурност има свой собствен чар, а ако намерите добър екземпляр, това със сигурност би била много по-изгодна покупка от класическото 911.

Факт:
Ако чуете някой да се подиграва на 912, обвинявайки го, че се задвижва от двигател на Beetle, напомнете му, че двигателят всъщност произлиза от Porsche 356.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche 964 Targa

Porsche 993 e смятано за последното 911 с въздушно охлаждане, но голяма част от феновете смятат, че моделът 964 е перфектната смесица от класически характер и модерни обноски, което го превръща в ултимативната 911-ка. Доказателство за това е и фактът, че компанията Singer смята именно този модел за перфектна основа за своите брутални реставрационни проекти.

Версия на Carrera 2 Coupe с ръчни скорости винаги би било сред приоритетите на колекционерите. Вниманието им обаче вече се обръща и към по-слабо популярните версии като Targa. Porsche се завърна към класическата защитна греда зад седалките, което помогна на версията 964 да започне да застига Coupe-то като цена. Все още 964 Targa е малко по-евтино за купуване, но тази тенденция със сигурност няма да се запази дълго.

Факт: Въпреки че настоящата версия възражда класическия външен вид, 964 е последното истинско 911 Targa с емблематичния детайл, служещ за защита при преобръщане, както и с демонтируемия панел на покрива.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche Panamera S с ръчни скорости

Концепцията за луксозно Porsche с голям и предно разположен V8 двигател, което е подходящо за дълги пътувания, си отиде с модела 928, който бе спрян от производство в средата на 90-те. През 2009 тази концепция се появи отново, но в малко по-различна форма - в лицето на 5-вратата Panamera.Впоследствие гамата на модела се разшири с V6, Hybrid и Turbo версии, но колата доби популярност в автентичния си оригинален вид с 4.8-литров атмосферен V8 двигател.

Тази версия, позната като Panamera S, е считана за технологично чудовище, оборудвано със задвижване на четирите колела и PDK автоматизирана трансмисия с два съединителя. Много малка част от купувачите обаче избрали да поръчат автомобила си само със задно предаване и ръчни скорости. Именно тези коли в момента се смятат за най-интригуващи и вълнуващи за шофиране.

Факт:
Panamera V8 S с мощност 395 к.с. и задно задвижване е с цели 200 кг по-лека от флагманската версия Panamera Turbo.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche 911 GT3 (997 от първите години)

Може би ще се учудите от наличието на GT3 тук, имайки предвид, че в света на Porsche тези три символа обозначават едно от най-първичните и оптимизирани за писта изпълнения на 911. И е факт, че цените на моделите GT3 от 2006 са все още високи, като обикновено надхвърлят 100 000 евро.

Със своя обновен 3.6-литров Mezger двигател от 996 GT3, този автомобил развива мощност от 409 к.с., а стрелката на километража му с лекота удря 8400 об/мин. За сравнение, в по-късните години автомобилът се сдобива с 3.8-литров двигател, разполагащ с мощност 429 к.с. Тези коли обаче са и доста по-скъпи.

Факт: Porsche 997 GT3 е първият автомобил, в който германската компания вгражда адаптивното окачване PASM.

10 изгодни Porsche-та, които да не изпускате

Porsche Carrera GT

С цената си от около 1 млн. евро Carrera GT трудно би могла да се нарече достъпен автомобил. Въпреки това, имайки предвид историята на модела, това все пак е сделка, особено ако отчетем какво получава човек за парите си, както и колко пари струват преките му конкуренти.

Ferrari Enzo в момента се търгува за около три пъти повече, а сравнима версия на Pagani Zonda 7.3 S с ръчни скорости може да бъде купена за горе-долу същата сума. Lexus LFA се състезава в своя собствена лига, а Mercedes SLS Black Series, който не е изобщо толкова екзотичен, не изостава много като цена.

С Porsche Carrera GT получавате карбонов монокок, крещящ V10 двигател със състезателно потекло и репутацията на “последната плашеща суперкола в света”. Звучи като добра инвестиция, нали?

Факт: Michelin разработва специални гуми за допълнително вграждане на Carrera GT, които подобряват пътното и пистовото поведение на колата.

Снимки: Porsche
 

0 от 500
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако е в автентичен и запазен вид никога няма да е евтино, а ако е някой занемарен "достъпен" гълъбарник ще ти струва десетки хиляди евро за ремонти и реставрация.