IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Скандалът се разраства – вредните емисии са тествани и на хора

Освен от Volkswagen изпитанията са били финансирани от Daimler и BMW

Скандалът се разраства – вредните емисии са тествани и на хора

Скандалът с използването на маймуни за тестове на вредните емисии на дизелови двигатели, който избухна в Германия се разраства. Според вестниците Süddeutsche Zeitung и Stuttgarter Zeitung, в изпитанията са участвали и напълно здрави хора, които са били подложени с тяхно съгласие на въздействието на азотен диоксид – едно от вредните вещества, отделяни от дизеловите мотори.

Скандалът се разраства – вредните емисии са тествани и на хора

Програмата е била финансирана от трите най-големи автомобилни производителя в страната - концерните Volkswagen, Daimler и BMW Group. Първият от тях вече се извини, след като медиите в САЩ разкриха, че е използвал маймуни за тестове в специална лаборатория в Албакърки.

Тестовете с хора са били провеждани от Европейската изследователска организация за защита на околната среда и здравето в транспортни сектор (EUGT). Именно тя е лобирала за интересите на немски производители пред европейски власти, твърдят двете издания, които разполагат с отчета на EUGT за периода 2012-2015 г.

Според тях, 25 човека в продължение на няколко часа са вдишвали различни концентрации на отровния азотен диоксин NO₂, като това е станало в лаборатория на Университетската клиника в град Аахен. Шефът на EUGT – Томас Краун, призна за тестовете, но уточни, че резултатите от тях не могат да бъдат отнесени към цялото население, тъй като азотният диоксид е само едно от вредните вещества, отделяни от дизелови двигатели.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #33
    5 rate up comment 2 rate down comment
    NSDAP ( преди 6 години )
    Кръвта вода не става...
  • #32
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    пак заблуда- тестовите маймуни с българско гражданство, пуснати да се самоубиват по пътищата с цел установяване на амортизацията на системите за безопасност на 15+ годишни батали не са хора
  • #31
    9 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Колеги, както сте я подкарали, скоро ще се окаже и че Втората Световна Война е плод на пропагандата на СССР. А защо не е Първата Световна Война ... Истината е болезнено проста и изобщо не става дума за национализъм. Има компании които спазват правилата и растежа им е органичен на база добри идеи на добра цена и такива които по липсата на такива растат с измами и лобизъм (и тук не визирам само автоиндустрията, примери има колкото щещ). И че има хора които харесват такива фирми си е техен проблем.
  • #30
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Така е. Газовите камери и масовите избивания са точно германски патент. Историята се повтаря.
  • #29
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Тестовете с хора са били провеждани от Европейската изследователска организация за защита на околната среда и здравето в транспортни сектор (EUGT)."Какво толкова лаете не знам. Тука ако има някой виновен, са тея псевдо-еколози пак.На мен лично ми е интересно защо винаги, когато VW, стане номер едно по продажби и някой му хрумва някоя глупост да каже.През 2015, обявиха резултатите за полугодието и хоп - дизелгейт.Сега резултатите за годината и хоп - газгейт.
  • #28
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Просто бизнес. ( преди 6 години )
    Абе факт е, че скандали си има и ставащото в Щатите и западна Европа е показател. Ще се налагат електромобилите и трябва да им се осигури пазар! Вижте как спаднаха продажбите на дизелови двигатели. Във всяка една индустрия има подобни примери за скандали и удобни извинения за налагане на нови практики.
  • #27
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Dido ( преди 6 години )
    Да не се окаже,че всички са правили такива тестове,но удара пак да е само по немските производители?!?!Каква е разликата от тестове с хора и животни с изгорели автомобилни газове и тестове с хора и живтони с козметика и експериментални лекарства?!?
  • #26
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти май наистина си вярваш.Тия работи на много хора не ги казвай - ще те бият.
  • #25
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    така са измислили газовата камера, че до ден днешен няма нито един ИСТИНСКИ документ ,скица, чертеж или каквото се сетите от германците, как аджеба е конструирана и функционирала тази камера :) НИТО ЕДИН не е представен дори на Нюрнбергския процес - всичко било по "думи на очевидци"били ги тровили с газ ьиклон Б- който за да убия човек, трябва да е ОГРОМНИ концентрации. Само дето този газ е екстремно взривоопасен в такива количества- а крематориума бил залепен точно до газовите камери.найс а?
  • #24
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Ауто билд за 2 лева ( преди 6 години )
    Увеличение от 10mcg/m3 на NO2 съответства на ръст от 9% при психичните заболявания при децата. Вдишването му води до кашлица, умора, гадене, задушаване, главоболие, болки в корема и затруднено дишане. Периодът без симптоми в продължение на 3-30 часа може да е последван от поява на белодробен оток, тревожност, обърканост, летаргия, загуба на съзнание.А тук жалим доброволци, а не мислим за ползващи дизелари,джипари, гъзари и гъзарки.Лошото е, че те тровят наред, а не само спътниците си.