IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel понесе нов удар от PSA

Французите преместват производството на Corsa в нов завод

Opel понесе нов удар от PSA

Ръководството на концерна PSA съобщи на работниците в испанския завод на Opel в град Фигеруелас, че премества производството на основния модел Corsa на друго място. Така испанското предприятие няма да получи допълнителни инвестиции и най-вероятно ще му се наложи да съкрати част от персонала си.

Opel понесе нов удар от PSA

Решението е доста странно, защото заводът във Фигеруелас е построен специално за производството на Corsa. В него са произвеждани всички поколения на модела, започвайки от първото още през 1982 г. Значително по-късно е включен заводът Wartburg в Айзенах, купен от Genetal Motors след обединението на Германия.

Именно испанското предприятие е основно за Corsa, като в него се сглобяват и версиите на модела под марките Vauxhall, Chevrolet и Holden, както и използващите същата платформа Opel Combo (трето поколение) и минивана Opel Meriva.

През 2017 г. производството във Фигеруелас бе увеличено с 6% до 382 000  коли (при мощност на завода от 480 000). Повече от половината – 195 000, се падат именно на Corsa. Спреният от производство Meriva записа 18 000 бройки, а Opel Mokka – 68 000. Останалата част са Opel Crossland X – 63 000 и Citroen C3 Aircross – 37 000.

Следващото поколение на Corsa явно ще се сглобява на друго място. Моделът ще излезе през 2019 г. и ще бъде близнак на новата генерация на Peugeot 208. Двата модела ще използват модулната платформа CMT, като трябваше да се произвеждат именно във Фигеруелас, тъй като заводът в Айзенах ще бъде ремонтиран основно.

Плановете обаче претърпяха сериозна промяна, след като работниците в Испания издигнаха 5 искания пред ръководството на PSA. Сред тях бяха гаранции за запазване на работните места, индексация на заплатите и на пенсиите. Това не се хареса на шефовете на алианса и те прекъснаха едностранно преговорите с профсъюзите, след което обявиха решението си.

А то ще нанесе сериозен удар върху най-големия завод на Opel в Европа, тъй като там работят над 5000 души. Преместването на производството на Corsa ще доведе до съкращения на персонала и затова профсъюзите веднага призоваха за свикване на общо събрание. На него работниците официално ще поискат от PSA да отмени решението си. Не е изключено да се стигне и до стачка, въпреки че засега това не е обсъждано.

Снимка: Opel

Тагове: psa opel corsa
0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Да му мисли ... ( преди 6 години )
    фрау Изперкел! Че допусна една от най-старите с утвърдени традиции фирми като Опел да попадне в нечистоплътните френски ръчички!Хората са го казали от едно време: там където ядат охлюви и ти въртят ми*ети, коли не правят!
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Факт!-ическия ... ( преди 6 години )
    за пореден път доказа колко може да се увредиш от каране/притежаване на рено!
  • #12
    16 rate up comment 14 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    В Германия хората казват: ако искаш безпроблемна кола, която да ти върши работа, без излишни разходи, карай Опел или ФВ ! А относно факта, че Опел е собственост на ГМ още от 30-те, не го отричам. Но моделите бяха съобразени изцяло с европейският пазар и си бяха много добре, за това което плащаш. Въпроса не е дали е проектирано и направено в Германия или Франция, а дали работи ! В последните години обаче, французите вървят надолу.
  • #11
    19 rate up comment 7 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    На приятелката ми, майка й, през 2000-та си е купила чисто нова Корса Б, 1.2 Екотек, автомат. От три години само аз я обслужвам. Колата е на 190 000 км. по нея всичко си е оригинално. Доста стегната, всички екстри си и работят, а не са малко като за Корса от преди 18 години. Клима, ел. стъкла и огледала, подгряване на предните седалки, АБС и т.н. Кутията превключва плавно без да предърпва, а мотора работи равномерно без излишни щумове. Виж за моделите на Пежо от тези години, това е трудно.
  • #10
    17 rate up comment 8 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Като взех книжка навремето, имах две Корси Б, една след друга, после една Астра. Доста качествени автомобили излезнаха, освен консумативи да сменям, друго не съм правил по тях. Имах приятели, единия караше Пежо 106, другия Рено Клио. Правят-струват, все по сервизите бяха. По двигателите проблеми нямаха, но окачването и електрониката има бяха доста зле.
  • #9
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Нека испанските ци.ани смеят да кажат нещо и като Пежо и Рено си изтеглят заводите от Испания и без тва с тая Каталуния и Пучдемон са им набрали тия в Испания и трева ще проядат некадърните ***.госи!
  • #8
    22 rate up comment 19 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    И къв опит имат немските инженери бе ***?!Франция прави атомни реактори подводници раякети изтребители и сателити немците правят фв пасаторчик с вредни емисии.Състезателен кон срещу куца кокошка!
  • #7
    26 rate up comment 6 rate down comment
    Бай Кольо ( преди 6 години )
    Колега @JMD_Mercedes , Опел много отдавна не е собственост на германците , още от 30-те години на 20-ти век са купени от GM . Може би в Астрата да има най-много немско разработено в Рьоселхайм , но другите им модели бяха тулю-гювеч за световния пазар , предишния модел Корса беше Фиат Гранде Пунто , корейски модели брандирани като Опел , а бе...Нямам впечатление Опел през годините да е бил по-качествена марка от Пежо-Ситроен , така че стига с този плач !
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    В крайна сметка, всеки си гледа интереса ! Ако ти работиш в този завод, и ти кажат, че ще има съкращения, следователно може да загубиш работното си място, ти какво би направил ? Още повече, ПСА трябва да се съобразява със законите на Испания ! До колкото знам, там работниците се ползват с доста протекции, от испанското законодателство.Относно синдикатите - да не забравяме, че те бяха твърдо против, ПСА да придобие Опел. В случая обаче, ГМ имаха тежката дума.
  • #5
    32 rate up comment 5 rate down comment
    Никола ( преди 6 години )
    Белята ,която синдикатите могат да причинят на работниците , никой друг не може да направи ! В момент , когато Опел очевидно е продаден , защото е затънал точно от високи разходи , да поставяш условия за още пари , че и пенсии е пълен абсурд ! Няма какво да се сърдят на французите PSA като частна компания оцелява в суровата надпревара от доста години и най-добре знае какво прави .