Вход   Регистрация

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang
 

Eдното е жива легенда. Но другото е дори повече - една много добра кола (ВИДЕО)

Футбол срещу бейзбол. Късо еспресо срещу еднолитрово кафе. Равиоли срещу хотдог. Лорънс Оливие срещу Брус Уилис. Метър срещу фут.
Съмнявате ли се още, че Европа и Америка са два съвсем различни свята? Ако да, ето ви и окончателните две доказателства.



Те носят една и съща емблема, и дори ползват един и същи двигател. Но разликата между тях е като между Ангела Меркел и Доналд Тръмп.
За пръв път от четири десетилетия Ford реши да предлага официално Mustang и в Европа. Нека видим за какво го бива на фона на новия, изцяло европейски Ford Focus RS.

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang

ДИЗАЙНЪТ

Това са не просто два подхода, а две противоположни философии. Последното поколение на Mustang е доста освежено, но въпреки това лесно ще откриете връзката с митичния му прадядо от 60-те години. Това означава гигантска решетка, издължен капак и мускулести калници. А силуетът продължава да казва: защо да ми пука за аеродинамиката, след като имам конските сили?
На този фон Focus RS изглежда направо напредничав. Не бихме го нарекли чак красив. Но всъщност тъкмо в това му е чарът - съвсем очевидно усилията и парите на създателите му са отишли не за дизайн, а за инженерство.

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang

ДВИГАТЕЛИТЕ

И Focus-ът, и Mustang-ът се задвижват от 2.3-литровия турбобензинов Еcoboost.
Разбира се, ако сте от хората, според които в опаковки от два литра трябва да се продава само мляко, имате и друга опция - да си вземете оригиналния американски Mustang с петлитровия V8.
Но имайте предвид, че в завой неговата предница се потапя надолу по начин, който плашещо напомня за Титаник. И че жаждата му е като за купон в Студентски град.
Замисленият за Eвропа Mustang с Еcoboost е по-икономичен, по-лек и по-маневрен.
Като казахме един и същи двигател, да не ви подвеждаме. Настройките са съвсем различни, мощността е друга, дори разположението е надлъжно за Mustang и напречно за Focus.

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang

НА ПЪТЯ

Тук е царството на Focus - независимо дали по планински пътища, или на състезателна писта. Щом натиснете педала, следва едно микроскопично колебание от турбото и после се изсипва истински порой. 350-те коня са подкрепени от отлични ръчни скорости, фантастични спирачки и, не на последно място, от чудесен звук, долетял сякаш от някое рали.

За разлика от повечето си конкуренти в Европа RS има задвижване на четирите колела, така че ви е спестено характерното за горещите хечбеци недозавиване. Активният диференциал може да прати до 70 процента от въртящия момент към задния мост, или до 100 процента - към предния. Получавате и прословутия дрифт режим, в който завиването с вратите напред е направо обидно лесно.

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang

Mustang, от друга страна, няма никаква нужда от дрифт режим - той си е в него постоянно. Воланът не е от най-прецизните, а и предницата е твърде тежка за бързи завои. Но не е и нужно: идеята тук е да се отпуснете назад, да облегнете ръка на отворения прозорец и да тръгнете да прекосявате континента. Само не си забравяйте портфейла.

ПРАКТИЧНОСТТА

Смешно би било да се оплакваме от разхода на автомобили с по над 300 коня. И все пак ще го направим. От Ford обещават 7.7 на сто за Focus и 8 на сто за Mustang в смесен цикъл. Но това си е чиста проба баламосване. Физически и психически е невъзможно да не се възползвате в пълна степен от тези двигатели. И тогава Focus RS харчи 11 на сто, а Mustangът - над 13.

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang

Големият коз на RS е вътрешното пространство: това си е пълноценна семейна кола, която при нужда може да вози и сравнително удобно. Минус е багажникът, може би най-малкият за европейски компактен хечбек.

Mustang е по-добре в това отношение, а и вози доста по-комфортно по нормални пътища. На задните седалки обаче трудно ще сместите възрастни хора.

ОТВЪТРЕ

По този показател, честно казано, сме склонни да пишем две тройки. Focus RS е твърде близък до обикновения Focus, ако не броим допълнителните прибори за температура на маслото и прочие. Материалите не са особено скъпи, а 8-инчовата мултимедийна система е далеч от интуитивното.

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang

Mustang ползва същата мултимедия, а някои от бутоните и уредите изглеждат, сякаш са откраднати от магазин за един лев.

И двете коли обаче дават доста щедро серийно оборудване. Focus започва от 80 000 лева, но това включва всички удобства без подгряване на седалките. При 
Mustang долната летва е на 79 хиляди за ръчни скорости, което ви дава безключов достъп, климатроник, 19-цолови джанти, кожен салон и електрически седалки. Малко странно камерата за задно виждане е серийна, а парктроникът се доплаща. И горещо ви го препоръчваме, защото тази грамада се паркира трудно.

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Разбира се, 80 000 лева са доста пари за Ford. Но в наши дни толкова струва дизелова Skoda Superb, така че офертата не е лоша. Въпросът е коя от двете да изберете.
Мислете за Мустанга като за Брус Уилис. Да, обикновено носи потник, и не, едва ли би могъл да изиграе крал Лир. Но въпреки това не можете да не го харесвате.

Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang

И все пак ние бихме избрали Focus, вещественото доказателство на какво са способни някои от най-добрите автомобилни инженери в света.
Защото едното може и да е легенда, но другото - другото е просто една много добра кола.


Ford Mustang 2.3 Ecoboost
314  к.с. максимална мощност
432 Нм максимален въртящ момент
5.8 секунди 0-100 км/ч

Ford Focus RS
350 к.с. максимална мощност
440 Нм максимален въртящ момент
4.7 секунди 0-100 км/ч

Реклама  


Купи Ford

Виж всички обяви

Коментари ( 10 )

Напиши коментар Влез

от: Нашенеца ( преди 5 месеца )

Форд фокус.... все още изглежда като детска количка, иначе добри технически характеристики му дават. Иначе разликата е все едно да сравняваш... Електрическия свръх модерен трабант, със стария :D :D :D



Пътна помощ - https://roadhelp.bg
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Мустангът е купе, а Фокус хот хеч. Колкото и да е бърз, фокусът прилича на сандък.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Aaa ( преди 6 месеца )

Цените на Форд били като на луксозна марка-хаха. Досега карам само от тази марка и не съм усетил да поддържам луксозна кола, въпреки че не съм правил нищо сериозно, но информативно съм гледал цените на частите. V8 мустанг, 4x4, WRX STI ,гладна кокошка просо сънува.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

RS-a си е направо супер!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Не знам дали аз съм единствения, който мисли така, но много аматьорско видео.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

това е скрита реклама на нескафе
да си вземеш кола от мото пфое е като да си търсиш съпруга от околовръстното
Отговори
 
+10
 

Положителни: 15  Отрицателни: 5

от: Loco ( преди 6 месеца )

Ако целта е да се отличаваш от тълпата, Мустангът го гарантира на сравнително достъпна цена. Има много чар в него. Но ако ти трябва кола за сериозно каране, не става
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Мустанга е страшен ама с 5 литровия мотор.2.3 екобуст развива 200км/ч с 5 секунди по-бавно от Сивик 1.5Т, та няма да падне от RS.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 14  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Хубава реклама и на двете машини. Фокуса е супер, но е с много проблеми, както чета навсякъде. То всъщност Форд без проблеми май няма. А нещо за поддръжката да се спомене, че е може би най-скъпата и след Волво най-скъпо се поддържа Форд! Цените са им, като на луксозна марка. Ако трябваше да избирам бих избрал Мустанка. Само, че никога с този миксер, а един пълноценен V8. Там е истината!
А ако ми трябваше бърз, мощен и практичен миксер с доказано 4х4 на подобна цена бих си взел WRX STI.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 21  Отрицателни: 5

от: Коста ( преди 6 месеца )

Да се има предвид, че при Фокус-а вече доста случаи има на антифриз в цилиндрите/горивните камери ... до момента всичко покриват по гаранция, но няма обявена сервизна акция. Доста информация има в нета - и видео, и снимки и т.н. Иначе отличен хот-хеч.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 17  Отрицателни: 3


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising