Един от акцентите в новия Mercedes-Benz CLS-Class безспорно е “меката” хибридна задвижваща система на автомобила. Тя се състои от 3.0-литров 6-цилиндров редови турбо двигател, разполагащ с възможност за режим на работа, наречен “ЕQ Boost”. Това е възможно с използването на малък електромотор, който осигурява допълнителна тяга, а освен това и захранва 48-волтовата електрическа система на колата. Технологията се предлага в комбинация с много от двигателите с вътрешно горене, а за тези, които искат само най-доброто, новината е, че този тип електромотор ще бъде комбиниран и с двигателите на AMG.
По-късно през годината на пазара ще се появи версията AMG 53, която ще се предлага в моделите CLS-Class, E-Class Coupe и E-Class Convertible. При нея електромоторът ще е комбиниран със същия 3.0-литров двигател, но с по-високо налягане на турбината, което ще увеличава максималната мощност. Стандартният CLS450 разполага с 362 к.с. и 500 Нм максимален въртящ момент плюс допълнителните 21 к.с. и 250 Нм от електрическия двигател. При CLS53 мощността скача до 429 к.с. и 520 к.с., а добавената електрическа мощност остава непроменена. От Mercedes съобщават, че CLS53 ще ускорява до 100 км/ч за едва 4.4 секунди.
Всички модели с обозначение AMG 53 ще използват 9-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, която ще задвижва и четирите колела с помощта на системата 4Matic. Хубавото в случая е, че 4Matic позволява и изпращането на 100% от въртящия момент към задния мост.
CLS 53 AMG ще се предлага с голяма част от електронните асистенти, с които е оборудван флагманът S-Class, като в това число влизат системите за автоматично спиране, автоматично управление, активен ограничител на скоростта, адаптивен круз контрол и много други.
Всички AMG 53 коли ще имат въздушно окачване и три режима на работа: Comfort, Sport и Sport+.
Моделите ще се различават от стандартните версии по по-агресивния си външен вид, както и по задължителните емблеми AMG на задния капак. Останалото е ясно - големи въздухозаборници, сплитъри, дифузьори големи спирачни апарати и задължителните четири крайни изпускателни тръби.
Снимки: Mercedes