IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

В компанията очакват през 2020 г. половината продажби на континента да бъдат със смесено задвижване

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

Японският производител Toyota ще залага на модели с хибридно задвижване, които да се превърнат в алтернатива за европейските клиенти, търсещи заместител на дизеловите мотори. Това обяви президентът на европейското подразделение на компанията Йохан ван Зил пред Automotive News.

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

„В момента 40% от продажбите ни на континента са на хибридни автомобили. Целта ни е през 2020 г. те да бъдат повече от 50%. Впрочем дялът ни в Западна Европа и сега е толкова, а в страни като Франция, например, надвишава 60%”, коментира Ван Зил.
Топ-мениджърът допълни, че Toyota ще разшири гамата от предлагани хибридни модели с по-мощни модификации. Целта пред компанията е тези машини да бъдат на нормални цени, за да не бъдат отблъскани клиентите. Всичко това обаче не означава окончателно отказване от дизела.

„Положението е различно във всеки един сегмент. Когато стартирахме продажбите на кросоувъра C-HR решихме да не предлагаме дизел. Днес 77% от неговите продажби в Европа са на хибридната версия, като във Франция този показател е 90%. Явно това е бъдещето, но в същото време дизелът е необходим за модели катоЛанд  Cruiser, който се предлага с двигател, отговарящ на стандарта Euro 6.2”, обяснява Ван Зил.

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

Шефът на Toyota за Европа допълни, че именно за по-големите модели е лесно да се осигури цялата технология, пречистваща дизеловото гориво. За малките обаче е трудно, тъй като тя ще повиши цената им и ще ги направи неконкуретноспособни. Затова и Ван Зил е на мнение, че Toyota няма да предложи нов дизелов двигател за малките си автомобили.

„През 2015 г. дизеловите ни модели заемаха 25% от пазара ни в Европа. Година по-късно техният дял е 15%, а в страните като Италия, например, е едва 7%. Изискванията за екология също става по-строги, така че дизелът постепенно остава на заден план”, каза още топ-мениджърът.

Toyota избира хибрида за алтернатива на дизела в Европа

Ван Зил разкри също, че първият изцяло електрически автомобил на марката най-вероятно ще бъде SUV или премиум-модел, тъй като в тези сегменти печалбата е много по-голяма, докато за малките коли тази технология все още е много скъпа.

„Трябва да създадем нов бизнес-модел за малките автомобили (сегмент А), тъй като при тях всичко е фокусирано върху разходите. А това може да стане само, ако сегашните технологии поевтинеят”, коментира шефът на Toyota за Европа.

Снимки: Toyota

 

Тагове: toyota
0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 7 rate down comment
    бавареца ( преди 6 години )
    от кога разправям че бъдещето е хибридно. не чист бензин или дизел, не чисто електрическо, а хубав бензиново-електрически хибрид. в добавка - поне 100кс ел.мощност. разхода на градксо за такава кола , дори ако е голяма и луксозна може да бъде под 5л а за малките дори 3л.
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    хибридния ( преди 6 години )
    При нормално каране тази кола повече от 5/100 не би трябвало да ви харчи. И това е при зимни условия около 5. Като се стопли времето разхода е около 4/100, а в града и под 4. На извънградско при скорост 90-110 км/ч разхода ми е 3,6/3,8.При 70-90 км/ч пада под 3,5.В града е около 3,6 средно. Вечер без трафик и през нощта без движение е около 3/100.В задръстванията 3,5-4.Магистрала на КК фиксирани 130 км/ч 5,5/100. При 140 с изпреварвания до 150 км/ч 5,8-6/100.Разходите са за отиване и връщане
  • #11
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аре болния фен, дойде да ни съобщи разхода по нанадолнище....Спокойно, и от нас са се качвали по тези коптори...
  • #10
    19 rate up comment 8 rate down comment
    до: Анонимен №2 ( преди 6 години )
    Влез в сайта на ADAC и виж при пълна газ на аутобан колко харчи. Самите мошеници от ADAC са направили тест, за да покажат колко неикономична кола е и да ударят рамо на дизелите и на селската марка с допотопните им двигатели. Та при пълна газ харчи 7,4/100. Толкова са успели да постигнат завалиите. Тази стойност доста се различава от това, което ти твърдиш. Влизам в spritmonitor за всеки случай и там средно хората са докарали 5,09/100, а максимума е 6,43.А сега де!
  • #9
    11 rate up comment 10 rate down comment
    до: Анонимен №2 ( преди 6 години )
    ВАГи, аре спри с лъжите! Какво 12/100 какви 5 лв ве цъ-р-вул?! Тази кола както и да е караш на какъвто и режим на газ до ламарината и спирачка НЕ МОЖЕШ И ДОКАРА 10/100. Няма как да стане с! Проверено е многократно. Поне се качи наистина и виж за какво става на въпрос, а не да съчиняваш някакви глупости. Предполагам +вете сам си си ги сложил. Не вярвам да има нормални хора, които да ти повярват и да ти оценят положително мнението. Но не това е важното, а твоят хейт!Вземи се скрий някъде!
  • #8
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 6 години )
    Хибридът е перфектен за софийските задръствания, където движението става на 1-2 скорост. Тойота отново е в авангарда, за разлика от една друга компания от Голфсбург.
  • #7
    8 rate up comment 23 rate down comment
    Голата истина ( преди 6 години )
    Огледай се и си намери мястото в строя!Казваха старите кучета в казармата на новобранците.Колко е пазарния дял на Тойота днес в Европа?2-3%-по нисък от този на Нисан и дори от Корейците.А прези 10г. когато имаха читави дизели по Королите Версо и Авенсисите беше двойно по голям.Форд също пробваха Бай-бай дизел и пак са опашката по продажби.Когато след няколко месеца петрола отново стане 100 долара и бензина мине 3лв. всички пак към дизела ще отидат.Хибридите са просто едно пожелание.
  • #6
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Съвсем скоро в белия свят никой няма да ти дава да припариш в града с прекрасния си дезелов мерцедес. Ако е вярно това което разправяш за тоьотата - 30 км. на ток в града и със същата кола на бензин до Варна - това е перфектна кола.Екологична и евтина на градско кола с която можеш да идеш на море - какво друго му трябва на разумен човек. Сигурно за дрифт не става и да мигаш на хората по магистралата също.
  • #5
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Ха-ха, ето я поредната зомбирана *** дето карала хибрид и и било шумно и харчел повече. Ха-ха, не ти ли е наложи да мениш батериите поне 2-3 пъти по пътя?Ей, зомбирани маймунки - като малките дечица сте - сами си ги измисляте и си вярвате даже.
  • #4
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    И по-зле - немците всячеки оплюват новите технологии - спомнете си платените партенки че батериите на хибридите трябвало да се сменят през 3 години, че дизелите харчели по-малко (при положение че литър дизел е 20% по-тежък от бензина и съдържа пак толкова повече енергия), данъчните облекчения за дизела в Европа и безумно *** стандарти за вредни емисии.. Тойота (и донякъде Хонда) затова са велики - защото популяризираха хибридите въпреки пречките създадени от цялата останала автоиндустрия