Вход   Регистрация

Протести във Франция срещу ограниченията на скоростта

Протести във Франция срещу ограниченията на скоростта
 

Решение на правителството бе посрещнато на нож

Френското правителство бе засипано с критики, след като обяви плановете си да приеме законови поправки, с които да се намали ограничението на скоростта на второкласната пътна мрежа в страната с 10 км/ч. Ако промените бъдат приети, движещите се по двулентовите междуградски пътища във Франция ще трябва да се движат с максималните 80 км/ч, а не както е досега с 90 км/ч.
Френският премиер Едуар Филип е един от инициаторите на предложението. Ето какво написа той в личния си профил в Twitter по този повод:

“Повече от половината от фаталните инциденти на второкласната пътна мрежа се случват, заради липсващите преграждения между двете пътни платна. Именно заради това, максимално позволената скорост там ще бъде намалена от 90 на 80 км/ч.”
Въпреки добрите намерения на управляващите, промените бяха заклеймени като “абсурдни” от групата на френските автомобилисти “40 Millian Motorists”. “Тази доста непопулярна мярка действа рестриктивно за автомобилистите и осакатява икономиката,” заяви президентът на групата Даниел Керо.

Франция затяга ограниченията на скоростта

“Решението е абсурдно, защото му липсва обосновка. Единственият псевдоаргумент, който поддръжниците на промените изтъкват постоянно, е една математическа теорема, разработена от шведски изследовател през 80-те. Не е взето предвид нито състоянието на пътищата, нито сигурността на модерните автомобили, нито нищо останало, свързано с актуалните условия, с които автомобилистите са принудени да се справят,” продължава той.

Филип срещна значителна съпротива и в социалните мрежи, като мнозина от потребителите им смятат, че единствената причина да се намали ограничението на скоростта, е да се събират повече пари от глоби. Други пък смятат, че решението не адресира истинските проблеми, свързани с френската пътна безопасност, изтъквайки, че голяма част от пътищата са в лошо състояние, което допринася за катастрофите.

Въпреки критиката, Филип защити решението, заявявайки: “Нека бъдем ясни. Мерките, които обявяваме днес отговарят на един-единствен критерий: намаляване на броя на катастрофите, както и на тяхната сериозност. Скоростта е водещата причина за наранявания на хората. Дори когато скоростта не е основната причина за инцидента, тя определя неговото начало, а понякога и двете едновременно.”
 

Реклама  


Купи кола

  • Mercedes-Benz E 220 2.2CDi 2.7CDi

    11 лв.

    дата на произв. - ноември , 2006 г., пробег - 145000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • BMW 528 RECARO XENON

    2600 лв.

    дата на произв. - юни , 1999 г., пробег - 213628, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Mercedes-Benz E 200 2.0CDI

    11 лв.

    дата на произв. - ноември , 2000 г., пробег - 165000, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Audi Tt

    10500 EUR

    дата на произв. - февруари , 2008 г., пробег - 131000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi Tt

    10500 EUR

    дата на произв. - февруари , 2008 г., пробег - 131000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • VW Passat 2.0I-КЛИМАТРОНИК+АВТОПИЛОТ

    4450 лв.

    дата на произв. - август , 2003 г., пробег - 198900, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

Виж всички обяви

Коментари ( 28 )

Напиши коментар Влез

от: carpe_diem ( преди 1 ден )

Леле, леле...
Изобщо не се учудвам защо сме винаги на първите места по жертви и катастрофи, като ви чета мненията.
Като шофитам (щото се опитвам нормално и според знаците), също - натъквам се на безброй примери всяка секунда.
Въпреки, че колата ми е 250 магарета, не се правя на Господ...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: FenIX ( преди 1 ден )

Да бе 120 по нашите пътища с тия дупки. То магистралите са ни шит и на някои места трябва да намалиш до 100 за да не ти изпадат пломбите от "хубавата" настилка. В Гърция магистралите им са в пъти по-добри и ограничението е 130.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: тираджия ( преди 2 дни )

Абе вие шофьори ли сте или пубери? Искали да карат със 120 по селските ни пътища... Виновните за катастрофите били тея дето спазвали правилата.. Вие чувате ли се? Затова на ден се трепят по 4-5 човека. Без война ще се избием. Мислете малко с тия глави. Мощната и бърза кола не ви гарантира перфектно шофиране. Не си мислете, че сте велики!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Ммм ( преди 2 дни )

До "франсетата си знаят" Отворко следващият път като ти присветна с LEDсветлините на Реното ми гледай по-бързо да се метнеш в дясно костенурчо отворен.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 0  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 дни )

В България колко ще е ограничението няма значение - то така или иначе не се спазва. Културата на шофиране клони към 0. Искаш да се включиш в съседната лента и вместо да те пусне тоя се засилва, сакън някой да не е пред него. Или на магистрала изпреварваш колона камиони с 140 обаче някой състезател ти се залепва на метър и почва да святка. Явно иска да се набиеш в мантинелите за да мине. Един така едва спря на Тракия защото отпред имаше катастрофа и както се беше лепнал едва спря уминика
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Ганьо е всезнайко ( преди 2 дни )

Колеги, съвременните автомобили са наистина усъвършенствани и по-безопасни. За разлика от тях обаче, времето за реакция на шофьора все си е едно и също - между една и три секунди! И преди 50 години и сега-все си е толкова.При 100 км/ч колата изминава 27,7 метра за една секунда! Т.е. докато вие отреагирате за една секунда да натиснете спирачката вече сте изминали 27,7 метра (или евентуално сте се забили някъде вече...). Колите се усъвършенстват - времето за реакция на човека-НЕ!Шофирайте разумно!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Друг анонимен ( преди 2 дни )

Или чичето/дедото с реното, подкарал "славно" с 60км/ч в ЛЯВАТА лента на магистралата, цъкайки възмутено като му присветнеш да даде път ...
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 дни )

голата истина е виден представител на истанбулската конвенция как ще се намалят птп и последиците от тях като се намали скоростта би ли обяснил от такива примерни водачи които карат на четвърта и блеят през прозореца сме на това равнище по брой пострадали и жертви
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: До голата ... ( преди 2 дни )

Айде пенсио - скачай на реното-москвича-ладата и с 60км/ч към село да си вариш бурканите с туршия!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Голата истина ( преди 2 дни )

Щом са го решили ще го направят.90% от французите имат на колите си круиз контрол и го ползват за разлика от нашего брата.Със сигурност смъртните случаи ще намалеят още повече.Колите ще харчат по малко.Всъщност скритата идея е при пътуване на дълги растояния хората да избират влаковете а не личните си коли.И в Германия зелените искат да се намали на аутобаните скороста до110.
В Румъния от нова година ограничението е 120.това е тенденция която и тук ще дойде вервайте ми!С Бойковите 140 е свършено
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: Франсетата си знаят ( преди 3 дни )

какви бОкЛуЦи бълва полудържавната им фирма рено! Та за тва така - щото над 90км/ч тиа трошки се разпадат.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

от: Щирлиц ( преди 3 дни )

...."дава ляв мигач"!?Чета и не вярвам на ушите си!Това по родните пътища е чудо невиждано.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 дни )

от такива заспали като тебе стават тежки птп спят на пътя друг без да прецени има ли мощност има ли видимост дава ляв мигач появявасе тир или друг невинен водач и после по новините каква футболна драма с 5 загинали и 10 ранени
Отговори
 
+7
 

Положителни: 11  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 дни )

Затова имаш ляв мигач, а след това канавка, дере или дърво. Аман от неврастеници! Пийте си хапчетата бе хора, давайте по-спокойно....
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 дни )

Покажи Коментара
трябва да има ограничения и за минимална скорост от 110-120 който не може да кара да няма право да излиза на извънградско подивявам като видя някой да се влачи колите не са за да спи на пътя да се пие кафе или да се плямпа по телефона и да се махне ограничението за максимална скорост така на пътя ще останат само пилоти и по малко "заспали" водачи и по малко птп
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 7  Отрицателни: 15

от: Ат ( преди 3 дни )

Дааа, в България пътищата, маркировката, знаците са перфектни, затова ограниченията са 90 по второстепенните и 140 км по магистралите. Няма друга държава в Европа с такива високи позволени скорости (пък ние даже и не ги спазваме).
Абсурдистан!!!!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 3 дни )

"Не знам за Франция, ама ако в БГ повечето участници в движението карат с една постоянна скорост от 110-120 по извънградските автомобилни пътища, карането ще е много по-безопасно и неизнервящо."

А тези, които трябва да се включат от второстепенните или движение през малки населени места? В момента не се намалява достатъчно от 90 на 60 или 50, пък какво остава от 120 на 60...

Би било редно да се мисли, преди да се напише подобна тъпотия
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 9

от: Факт! ( преди 3 дни )

До БМВ да те щото у Франция немат представителсвто на БМВ та дда отидеш ти с е36 компакта от Горублене да ги светнеш.Когат те са имали представителсвто на Ламборгини в бг сте чакали за Москвич пред Мототехника 10 години!
По темата там парите за пътища отиват за помощ на мигрантите у нас за ц.га.ите и в джоба на политиците за това няма добри пътища и става сакътлъка!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Тинтири-минтири ( преди 3 дни )

Голяма нация са франсетата... не им минават никакви правителствени глупости. Ако е при нас робите ще сведат глави и ще кажат браво!!!
Навсякъде правителствата са идиoтизиpани, но не навсякъде им минават простотиите.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 11  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 дни )

80 е скорост за Москвичи и Жигули с видинки. За един съвременен автомобил с добри гуми, спирачки и окачване, 120 са напълно безопасна скорост по сух и прав път с голяма видимост.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 17  Отрицателни: 8

от: Неук с мнение ( преди 4 дни )

Все пак да попитам дали наистина става въпрос за второкласни пътища. Има магистрали, скоростни, първокласни и чак тогава второкласни. Та за последните ли иде реч или преводачът е счел, че след магистралите следват второкласните пътища по значение? Иначе унас по първокласен път ако караш под 100-110 си мишена за удар отзад или отстрани за тирове и автобуси.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 18  Отрицателни: 0

от: BMW ( преди 4 дни )

Покажи Коментара
Във Франция и без това тия френските подобия на коли не вдигат повече от 80.
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 7  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 4 дни )

Градско 80 и извънградско 120 kM 3a България е добре, но кой ще го спазва е друг въпрос.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 4 дни )

... Сакатлъците стават когато се накачулят много коли в колона заради някой пенсионер или жена отпред, дистанцията между колите се скъсява защото всеки се готви да изпреварва, и някой като тръгне да изпреварва без да види задния който вече е тръгнал и той да изпреварва, става мазалото...
Отговори
 
+24
 

Положителни: 26  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 дни )

Четете ли, ама хубаво, щото се чужбината хвалите пък все тука било лошо. Ама то си пише какво коментират хората, лошо състояние на пътищата, и взимат мерки та да цакат хората с глоби, ай ся продължавайте да фъфлите как все тука е *** а в чужбина е страхотно. Не си ценим това което имаме а всички родоотстъпници да си живеят по "хубавата" чужбина по 5-ма в палатка.....при алжирците
Отговори
 
+6
 

Положителни: 13  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 4 дни )

Не знам за Франция, ама ако в БГ повечето участници в движението карат с една постоянна скорост от 110-120 по извънградските автомобилни пътища, карането ще е много по-безопасно и неизнервящо. При такава скорост много малко хора ще искат да изпреварят предния и дистанцията между колите ще бъде постоянна и разумна.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 23  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 4 дни )

В БГ по градовете си карат със 140
Отговори
 
+25
 

Положителни: 25  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 дни )

бастуни опредялят живота на хората някой карал ли е с 80 извън градско това е приспивна скорост всички реакции са като на слабоумен не можеш да изпреварваш от километрични тапи неспазване на дистанция и в резултат верижни катастрофи катастрофии още повече птп и осакатени водачи и пътници
Отговори
 
+23
 

Положителни: 29  Отрицателни: 6


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising