Вход   Регистрация

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил
 

Някои от тях само преди 10-ина година изглеждаха като суперлукс

Съвсем неотдавна – преди около 15 години, чистачката на задното стъкло беше едва ли не признак на лукс при автомобилите от по-нисък клас. Същото важеше и за електрическия пакет за задните стъка. Сега тези екстри са включени в базовата версия на почти всички нови модели. Технологиите не стоят на едно място и неща, които някога изглеждаха излишни, вече са задължителни.

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил

Представяме ви опциите, които според нас, трябва да присъстват задължително във всяка нова кола. Умишено пропускаме скъпи и луксозни автомобили, натъпкани с почти всичко, което може да измисли човек. Евтините модели също не участват, тъй като при тях се прави всичко възможно за постигане на минимална цена. В тези опции не са включени и някои функции, които вършат много работа, но човек спокойно може да мине и без тях.

1. Система за стабилизация


Тази електронна система е добре известна под абревиатурата ESP, въпреки че понякога се появява и като ESC, VSC, VDC, DSTC, DSC. Нейното основно предназначение е да поддържа траекторията на движение на автомобила съобразно зададеното направление от водача чрез кормилната уредба. Ако даден модел разполага с нея, то това предполага и наличието на ABS (антиблокираща система), затова и с нея не се занимаваме в случая.

Системата ESP работа с датчиците на ABS, които определят скоростта на всяко от колелата. Има и датчици, отчитащи положението на волана и педалите, като всичко това позволява на електрониката да анализира състоянието на автомобила и намеренията на водача. Ако системата реши, че те си противоречат едно на друга, тя започва да намалява въртенето на отделните колела и да снижава оборотите на двигателя, докато автомобилът не тръгне в посоката, в която го направлява шофьорът.

2. Странични въздушни възглавници

Всички съвременните автомобили са оборудвани с фронтални въздушни възглавници. Много от производителите обаче икономистват страничните еърбези. В същото време пред пасажерите имат близо метър свободно пространство, но в същото време са само на сантиметри от металните части на автомобила. Дори каросерията да е конструираната така, че да пречи на силната деформация при удар, то тя няма как да спре инерционните сили и да защити пътниците от тях.

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил

При инцидент най-сериозна за застрашени главите на пътниците, тъй като тях не ги защитава предпазния колан. Затова и страничните въздушни възглавници са много важни в случая, тъй като те със сигурност ще намалят риска от сериозни наранявания при катастрофа.

3. Датчици за паркиране

Движението назад е един от най-трудните елементи при шофиране. Има хора, които дори след дълги години зад волана не могат да се спряват с него. Ситуацията се влошава при ограничено прастранство. Ако на автомобила са поставени поне задни датчици, това значитено ще облекчи неопитния или неумел водач, който е принуден да се движи със задната част напред.

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил

Естествено, камерата за заден ход е още по-ценен помощник. Да не говорим за системата за автоматично паркиране, която сама намира свободно място и от шофьора се иска само да натисне педала на спирачката след извършване на маневрата. Това решава всички проблеми.

4. Регулируем по дължина волан


Отсъствието на подобна функция изглежда като анахронизъм, но все още се срещат модели (дори по-скъпи), при които воланът може да се регулира само на височина. Това създава проблеми за някои хора – най-вече тези с нестандартно телосложение, и те се затрудняват да намерят най-удобната позиция зад волана. Регулирането на педалите, което се предлага при по-скъпи модели, също е доста полезна опция.

5. Система за достъп без ключ

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил

Тази система позволява разблокирането на автомобила само с едно натискане на бутон на ключа. Няма смисъл да се обяснява защо подобна функция е много удобна, но все пак – улесняване на достъпа до автомобила, особено в студено време или през нощта. В повечето случаи системата е свързана с алармата на колата и така само с едно движение се отваря вратата и се изключа сигнализацията.

6. Подгряване на седалките

Тази функция се оценява през зимата, особено ако този сезон продъли по-дълго и температурите паднат значително. Комфортът е много важен не само за шофьора, но и за пътниците, затова подгряването на седалките е задължително, най-вече когато седалките са кожени.

7. Навигационна система

8 опции, които задължително трябва да има в един нов автомобил

Факт е, че съвременните смартфони предлагат различни приложения, които заместват навигацията на автомобила. Тя обаче си има някои приемущества. Основното е, че е разполоена на удобно място и на шофьора не му се налага да се отвлича от пътя, за да види посоката, която трябва да следва. Освен това навигационната система на автомобила е по-голяма на размери и детайлизацията на изображенията е много по-лесна. Съвременните навигации също така показват задръстванията и ремонтите по пътя, което също е много полезна информация.

8. USB-порт


Наличието на USB-порт прави пътуването по-удобно, тъй като можете да качите любимата си музика на флашка, която да активирате по всяко време. Теоретично може да се ползва и SD-слот, но в него няма как да вкаращ зарядното на смартфона. Или път на друг уред, който искаш да заредиш по време на пътуване.

Снимки: Motoringfile.com

Реклама  


Купи кола

  • Mazda 6 FACE,XENON,BOSE,WEBASTO

    4999 лв.

    дата на произв. - май , 2006 г., пробег - 190555, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Renault Megane 1.6i PANORAMA,BRC

    8999 лв.

    дата на произв. - януари , 2010 г., пробег - 173486, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Audi A3 1.6/Klima/Gaz

    1799 лв.

    дата на произв. - януари , 1998 г., пробег - 220000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Citroen C4

    3999 лв.

    дата на произв. - януари , 2006 г., пробег - 250000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mazda 6 FACE LIFT,XENON,КОЖА

    4600 лв.

    дата на произв. - ноември , 2006 г., пробег - 177200, С.к - Ръчна, цвят - Хамелеон

  • Mazda 3 SPORT

    9999 лв.

    дата на произв. - декември , 2010 г., пробег - 195311, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

Виж всички обяви

Коментари ( 31 )

Напиши коментар Влез

от: ttt ( преди 10 месеца )

Някой от екстрите бих ги определил като екстри за "Блондинки", тва подгряване на волана, безключово запалване
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: FenIX ( преди 10 месеца )

Круиз контрола (темпомата) също е много удобна екстра и бих се отказал от навигацията заради него ;) Който кара често нощем би оценил доста високо и адаптивните светлини. Освен всичко това е свързано и с безопасността, защото не заслепяваш колата в насрещното.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Лудория ( преди 10 месеца )

Датчиците за паркиране са страхотна добавка към автомобила. Настоящата ми кола има такива и отпред, и отзад. От ден първи както я притежавам, паркирам на по 30-40 см. от другите автомобили без проблем. А наскоро благодарение на тях не блъснах велосипедист без фар през нощта - датчика изпищя и аз спрях изненадан, за да видя какво има. Оказа се велосипедист с четно яке и без фар. На старата ми кола имаше подгрев на предния прозорец. В началото ми бе смешно, но първата зима доста ми стори страхотна
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Виж не ми се спори относно нави или не. В големите градове е задължителна: Мюнхен, Виена, Париж и тн.

Иначе има да спираш и обикаляш многократно
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: старата генерация ( преди 10 месеца )

Една от хитростите, която съм си измислил е да погледна картата предварително и да проследя маршрута с поглед. На едно листче си написвам последователно населените места през, които трябва да мина. Опитвам се да запомня и мислено да си представя маршрута. Това го правя дори и когато съм с навигация. По този начин си тренирам не само мозъка, но и способностите да се оправям сам. Запомням маршрути, градове и ако ми се наложи втори път да минавам вече ще го зная пътя наизуст. Не е сложно.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 16  Отрицателни: 0

от: старата генерация ( преди 10 месеца )

до: Анонимен
Половин Европа съм обиколил БЕЗ НАВИГАЦИЯ!
На север до Норвегия на запад до Испания. Абсолютно никакъв проблем.
И никъде не съм казал, че трябва да се лишаваме от удобствата и новостите, а просто казвам, че това НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА екстра! Ако си забравил заглавието на статията го прочети отново!
Анонсът ми е към статията, която внушава пълни глупости. И да поколението от 90-те без навигация и др.подобни екстри не може да се оправи,защото е НЕОРИЕНТИРАНО. Не чете и не гледа! Факт!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: Ime ( преди 10 месеца )

Датчика за паркиране няма нужда да е серийно, чак толкова трудно не е да се паркира, а ако е зор то инсталирането на системата е доста евтино. И силно подозирам че ще е по- скъпо ако го добавят от фабриката.
А регулируемият по дължина волан ще си е удобство за мен, предполагам не само.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Ime ( преди 10 месеца )

Абе не знам за подгряването на седалките, но подгряване на страничните огледала е с пъти по- важно.
Вградена навигация е абсолютен ***. Скъпа екстра с още по- скъпи ъпдейти. Ама показвала задръствания...значи и интернет и трябва... Щом ще е така Гугъл Мапс, телефон и правилно поставена поставка са повече от достатъчни.
Отключването с бутон е удобство, но нищо повече...
УСБ порт е удобство поради няколко причини, но ако го няма се инсталира лесно, пък и има адаптори за запалката,та не е болка
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

старата генерация,

И примерно какво правеше когато си ходил в Мюнхен без навигация. Карти и знаци. Мухаха, всъщност нямаше как, но въпроса остава. За село без нави си ок.

По останалото, сигурно някак сме се оправяли. Това означава ли че трябва да се лиша от всички нови полезни екстри?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: БРМ ( преди 10 месеца )

Най-важната екстра не е спомената - автоматика!
Това с трите педала е примитивна работа, след време ще се чудим как сме карали. Хамериканците отдавна са забравили за това.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 11  Отрицателни: 8

от: Никола ( преди 10 месеца )

Има една страхотна екстра , която според мен е задължителна , автоматичното прибиране на огледалата . Заключваш и те се прибират , палиш и те се отварят за града е супер удобство .
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: старата генерация ( преди 10 месеца )

Малийййй, направо се чудя как едно време се оцелели живи без подгряване на седалките, без ЕСП, регулиране на волана, датчици за паркиране и такива ми ти екстри. Абе направо сме си рискували животеца да ви кажа. Едно време разчитахме и на табелите и на знаците, а не какво ще ни каже навигацията. Сегашните младежи ги гледам, ако се отдалечат на 2 преки от тях трябва да пуснат навигейшъна, за да не се изгубят горките. Неориентирана раотъ! Такива са и в живота. И да им е топличко на ду-пе-та-та...
Отговори
 
+13
 

Положителни: 15  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Така е! При Мерцедесите подгряването се включва с 3 лампички (степени), след това намалява на 2 и 1. Първите 10 минути и след това го изключваш просто да затопли малко - културна работа! Никой не е казал, че трябва да свариш яйцата:))
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: жена ( преди 10 месеца )

Присъединявам се към мнението че подгряването е много важно. Какъв комфорт, как да се съсредоточиш в карането като седнеш на седалка с температура 0 градуса? Това е нечовешко! Не случайно още през номври в ЛИДЛ изкупиха седалките с подгряване.....
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: JDM_Mercedes ( преди 10 месеца )

То не е казано, че подгряването на седалките трябва да работи цял ден.
Включвам го само за малко ако колата е студена.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Предната ми кола беше с подгряване на седалките и мога да кажа, че тази екстра никога не съм е ползвал. НИКОГА! колата стоеше навън и гараж не е помирисвала. За вредата за мъжете от тази екстра има много писано и всеки може да го прочете щом няма обща култура да го знае. А да и не съм зиморничав и държа на студ, а и колата бързо загрява купето. Единствено жената много се кефеше на тази екстра и непрекъснато работеше при нея. Ама жена, изнежена и все и студено.Даже лятото сутрин пущаше подгряване
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: d2 ( преди 10 месеца )

Подгряването на седалките е най-използваната екстра през зимния сезон, особено ако колата е навън. Не е вярно, че се предлага само при кожен седалки, но при тях просто е задължителна.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Практичен,

Подгряването си работи перфектно и на салони не от кожа. За зимата е задължително, в моята го пускам ноември и спирам март. За мъжа е вредно при ползване от няколко часа на ден. Кой го ползва по толкова?

Някой спомена електрохроматичните огледала. Абсолютно би трябвало да са задължителни, спасява в доста ситуации от ослепяване.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

„Съвсем неотдавна – преди около 15 години, чистачката на задното стъкло беше едва ли не признак на лукс при автомобилите от по-нисък клас.“


Защо ли колите от преди 30 г. имаха задни чистачки. Говоря за масови модели Корса, Поло, Гоуф, Пежо и т.н.?
Въпросът ми е към този, който трие мнения? Сигурно и това ще го изтрие! Защо ли? Толкова ли е зле горкият!
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: практичен ( преди 10 месеца )

От изброените екстри изключвам подгряването на седалките. Не карам коли с кожен салон и заради това. Зимата студено, а лятото спарва. Иначе изглежда добре и лесно се поддържа, но е непрактично да си с кожен салон. А и е доста вредно за мъжете подгряването на седалките.
Навигацията също е изключвам. Безбожно скъпа екстра с много съпи ъпдейти на картите. Не си заслужава просто. Външна Гармин с 1 безплатен ъпдейт на година е прекрасна алтернатива на заводските навигации.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 11  Отрицателни: 4

от: До 112 ( преди 10 месеца )

Говори само от твое лице.БМВ435 е едиствения смисъл да се влиза в тоя форум
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 9

от: JDM_Mercedes ( преди 10 месеца )

Аз пък като си имам ABS, клима, ел. пакет и серво на волана, друго не ми трябва.

На приятелката ми Адам-а е нахакан с екстри.
Няколко пъти съм го карал, нито ползвам разни портове, нито ми трябва парктроник, навигация и т.н.
Излишни работи според мен.

Иначе зимата, ако колата ви е с кожен салон, подгряването на седалките e готино, особено ако е минус 10 градуса и надолу... :D
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: 112 ( преди 10 месеца )

Bmw435icc,X3G01 ти изобщо не ни интересуваш.
Отговори
 
+24
 

Положителни: 25  Отрицателни: 1

от: Ебати новостите ( преди 10 месеца )

Моята Laguna модел 2009 има Keyless Entry и какво ли още не - за какви "новости" става дума
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Най-безсмислената екстра е навигацията защото софтуера им остарява за няколко години и трудно се ъпдейтва. Пробвайте да ползвате навигация на кола отпреди 10 години. Като имаш хубав смартфон и поставка със зарядно за него в колата, не знам за какъв *** ти е.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 29  Отрицателни: 7

от: Bmw435icc,X3G01 ( преди 10 месеца )

Покажи Коментара
Za men nai-vajni sa:
Head up displey
360 top view
Pera zad volana
Adaptivni amortisiori
Audio systema minimum 600W
Ambientno osvetlenie
Koja Napa navsiakadeee
Отговори
 
 -36
 

Положителни: 3  Отрицателни: 39

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Имате един много сериозен пропуск: електрохроматичните огледала.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 24  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Възглавниците и стабилизацията не са пасивни системи за безопасност. По точно второто не е.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

ДРУГО СИ Е ПАРКТРОНИКЧЕТО И КАМЕРАТА ЗА ЗАДНО.МНОГО УЛЕСНЯВАТ
Отговори
 
+7
 

Положителни: 13  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Ненужни са, докато не си свикнал да ги ползваш или ти се наложи да ги ползваш!

Но за Ганьо, 3 педала, 4 гуми и волан са достатъчни...

Ако притрябват еърбезите... или нема смисъл? На 15г бангии не се знае дали работи и фронталния
Отговори
 
+6
 

Положителни: 17  Отрицателни: 11

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising