IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche създава платформа за електрическо Lamborghini

Шасито SPE ще е предназначено само за супер модели

Porsche създава платформа за електрическо Lamborghini

В момента гигантът Volkswagen Group разполага с две платформи за електрически модели – MEB и PPE. Първата – Modular Electrification Toolkit, е предназначена за масовите електромобили на концерна, а втората – Premium Platform Electric, е за по-спортните и луксозни модели и е съвместна разработка на Porsche и Audi.

Porsche създава платформа за електрическо Lamborghini

Сега обаче на хоризонта се появява трета платформа, която ще е дело на Porsche – SPE, и ще е запазена само за супер моделите на ток на VW Group. Това обаче не е платформата J1, която Porsche развива за серийния Mission E, който ще се появи през 2020 г., а доста по-мащабен проект.

Говорител на Porsche потвърди проекта SPE, но допълни, че тази платформа скоро няма да се появи при серийни модели, затова още било рано да се говори за нея. Все пак, поред различни източници във VW Group, първите електромобили, изградени върху SPE може да се очакват най-рано към средата на следващото десетилетие.

Също така, вече изтече информация, че първият модел, който ще използва SPE, почти сигурно ще е електрическата версия на Lamborghini Urus, който обаче ще бъде предшестван от хибридната версия на SUV модела.

Освен това, SPE ще се използва и при бъдещите топ електрически модели на Audi – както лимузини, SUV автомобили и спортни разработки. А феновете на Porsche вече чакат с нетърпение потвърждението на друг слух, свързан с SPE – дали пък няма да се появи електрическа еволюция на хибридния суперавтомобил 918?

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Цугцванг ( преди 6 години )
    С китайски батерии ли ще са или с корейски само не става ясно. То е ясно че най-накрая ще са с канцерогенни дизели де, поради липса на интерес от клиентите на ВАГ към модерните технологии, ха-ха!
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да ти отговорим, с риторичен въпрос. Без да се заяждам да попитам, да не си ходил във всяка една фабрика на концерна, да провериш всяка една част откъде идва, кой я проектира, и т.н. ? По същата логика можем да питаме какво става с Лексус?Или какво става с Инфинити, защо двигателите им са от Мерцедес, че и дори копчетата за огледалата и за стъклата са от Мерцедес.Айде да не живеем с предположения и да говорим за неща, за които нито ти нито аз имаме и бледа представа.
  • #1
    10 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да попитам щом във Фолксваген всяка марка е идентична сама по себе си, защо Порше прави платформа за Ламборджини, Ауди прави платформа за Порше, Фолксваген прави платформа за Ауди, Ауди прави двигател, който се слага на Бентли.Платформата на Бентли е като на Ауди и Фолксваген, Платформата на Шкода Кодиак е като на Ку7 и т.н и т.н