Вход   Регистрация

Забравените чудовища на AMG

Забравените чудовища на AMG
 

От нещо, което носи прякора “Червеното прасе”, до никому ненужна спортна версия на А-Class с два двигателя

Компанията AMG се появява официално през 1967, а първият й гараж се намира в една малка мелница в германския град Бургщал. Първоначалната връзка между AMG и Mercedes-Benz се крепи на простичкия факт, че тунинг специалистите базират своите проекти единствено на автомобили с емблематичната трилъчева звезда на предния капак.

Едва няколко години след основаването на AMG, връзката й с Mercedes-Benz еволюира и двете компании започват да работят заедно по много моторспорт проекти. Най-просто казано, германският производител осигурявал колите, AMG ги подготвяли за състезателни цели, след което машините взимали участие в различни престижни състезания, много от които били спечелени от тях.

От своя страна, AMG еволюира от малък гараж, подготвящ състезателни автомобили, до мастита тунинг компания, която в момента е част от концерна Daimler. При това много печеливша част от него. През целия този път, продължил 49 години, AMG е в основата на създаването на едни от най-желаните спортни модели на Mercedes-Benz в историята, което само по себе си е забележително постижение.

И тъй като списъкът с великите разработки на AMG е повече от дълъг, особено след разрастването на гамата на компанията в последните години, решихме да се концентрираме върху по-слабо известни чудовища, излезли от малкия гараж в Бургщал, а впоследствие от далеч по-просторната и луксозна централа на AMG в Афалтербах. Това са най-слабо известните чудовища на AMG.

Забравените чудовища на AMG

(1971) Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG “Red pig”

Със сигурност това не е най-бляскавия прякор, но трябва да признаем, че този автомобил го носи с гордост и достойнство. Машината е базирана на луксозния GT модел 300 SEL 6.3. След щателната намеса на AMG обаче, името е променено на Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG, което освен за намесата на AMG, свидетелства и за увеличение работен обем до 6.8 литра.

Когато стартира в състезанието за издръжливост “24 часа на Спа”, “Червеното прасе” впечатлява мнозина, а след денонощие пистови битки на пълна газ, колата в крайна сметка финишира на престижното второ място в общото класиране.

Забравените чудовища на AMG

Както вече стана ясно, колата се задвижва от 6.8-литрова версия на и без това огромния V8 двигател, който по това време задвижва лимузината Mercedes-Benz 600 “Grosser” и стандартния 300 SEL 6.3, на който е базиран. Мощността на версията на AMG достига скандалните за времето 428 к.с., които били комбинирани с по-твърдо въздушно окачване, невероятно широки 15-инчови гуми и куп алуминиеви компоненти, благодарение на които теглото било “само” 1635 кг. Реално, “Червеното прасе” било нещо като сумо състезател, който се опитвал да танцува в балетна постановка.

Забравените чудовища на AMG

(1988) Mercedes-Benz 300 E 6.0 AMG “Hammer II”

Идеята на AMG да монтират в колите си възможно най-големия двигател, който може да се намери, не приключва с “Червеното прасе”. Същият подход е използван и при разработката на един проект, базиран на E-Class W124, в който изведнъж бил трансплантирана модифицирана версия на V8 двигател, който по това време се монтирал само в най-големите модели на Mercedes.

Забравените чудовища на AMG

В Щатите колата получила прякора “Чука”, а официалното й име било Mercedes-Benz 300 E 5.6 AMG. Това бил и най-бързият четириврат седан на своето време в света. Впоследствие от AMG решили да не спират дотук и разработили втора версия, която нарекли…”Чука 2”.

Той се задвижвал от 6.0-литрова версия на атмосферния V8 двигател, разполагаща с 385 к.с. и 550 Нм максимален въртящ момент. И до момента това е най-желаният от колекционерите модел, базиран на W124, тъй като е изключително рядък и същевременно брутално бърз.

Забравените чудовища на AMG

(1954) Mercedes-Benz 300 SL AMG HWA

Въпреки че е построен в средата на 90-те, Mercedes-Benz 300 SL AMG HWA продължава да е модел от 1954, тъй като е проект от типа “restomod”. Това означава, че AMG и компанията HWA са си сътрудничили, за да реставрират и модифицират едновременно класическия модел 300 SL, превръщайки го в истински впечатляваща кола.

Били произведени само 11 такива автомобила, като всеки един от тях бил конвертиран от оригинален модел от 1954 в модерен автомобил с класическа визия и задвижваща система, разработена от AMG.

Забравените чудовища на AMG

Неофициалната информация гласи, че страничният проект бил поръчан от Султана на Бруней, който е известен със своята грандиозна колекция от уникални автомобили. Освен с всички други модификации, които получава, този автомобили има и 6.0-литров V8 двигател, който е комбиниран с 4-степенна автоматична скоростна кутия. Необичайни за годината на производство са и независимото окачване, дисковите спирачки и изпълненият от недостъпни по това време материали интериор.

За тези от вас, които не са чували за HWA, името на компанията идва от инициалите на Ханс-Вернер Ауфрехт, който пък е един от двамата инженери, които през 1967 основават AMG.

Забравените чудовища на AMG

(1999) Mercedes-Benz SL 73 AMG

Покрай еволюцията на AMG от състезателен партньор до независима тунинг компания, която е част от Mercedes-Benz, специалисттите решават да почетат това партньорство с разработката на специален SL (R129), който оборудват с един от най-големите улични двигатели в историята на Mercedes-Benz.

Забравените чудовища на AMG

Официалното име на автомобила е SL 73 AMG, а освен с чудовищния си 7.3-литров V12 двигател, този автомобил е известен и с това, че е изключително рядък. Мощността достига 525 к.с. и 750 Нм, а по-впечатляващото е, че това се случва без съдействието на турбо или механичен компресор.

Първоначално моделът е представен през 1995, а впоследствие лимитираната версия е подновена през 1998. В крайна сметка от тази кола са произведени само 85 бройки. Версия на същия двигател на по-късен етап задвижва и много от колите на Pagani.

Забравените чудовища на AMG

(1998) Mercedes-Benz A 190 Twin и (2000) Mercedes-Benz A 32 K от HWA

Малко след като от Mercedes-Benz решават да се включат в популярния сегмент на компактните хечбек автомобили и да откраднат част от клиентите на Volkswagen Golf със своя A-Class, палавите инженери на AMG и HWA самосиндикално решили да си поиграят с най-малкия сериен автомобил на Mercedes.

Забравените чудовища на AMG

Първо, от AMG решили, че A-Class има отчайваща нужда от по-голям двигател, както и може би малко по-добро сцепление. Вместо да се занимават с модифицирането на малките 4-цилиндрови двигатели, с които А-Class излиза от завода, инженерите предпочели просто да монтират още един идентичен двигател.

И така се ражда A 190 Twin, от който са произведени само 4 автомобила. Новата платформа позволила на AMG да монтира втория 1.9-литров двигател с още една трансмисия. Всичко това било побрано под пода на багажника, на същия принцип, по който са проектирани микроавтомобилите Smart. По този начин AMG направили спортен автомобил с четири задвижващи колела и две скоростни кутии, управлявани от един и същи скоростен лост. Мощността била 250 к.с.

Забравените чудовища на AMG

Ако не оценявате този проект като достатъчно налудничав, от HWA са готови да ви впечатляват. През 2000 те стигнало още по-далече, като конвертирали обикновен Mercedes-Benz A 190 от автомобил с предно предаване в такъв със заден задвижващ мост. И това обаче не било достатъчно за HWA, които някак си успели да заменят компактния двигател на A-Class с надлъжно разположен 3.2-литров V6 двигател, взет от C 32 AMG. До излизането на A 45 AMG, HWA A32 K остава най-мощният, но и най-редкият вариант на A-Class.

Забравените чудовища на AMG

2001 Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG

Когато през 1998 Mercedes-Benz пуска на пазара S-Class W220, светът е обсебен от идеята за по-ефективни автомобили. От Щутгарт решили да опипат почвата със своя вариант S 600. Върховата версия на S-Class имала гигантски V12 атмосферен двигател, но се различавала много от своя предшественик S 600 W140. За съжаление тази версия не живяла дълго, най-вече заради високия си разход на гориво, което както вече стана ясно, не било особено популярно в онова време.

Забравените чудовища на AMG

Двигателят с работен обем от 5.8 литра имал само два разпределителни вала, управляващи по 3 клапана на всеки цилиндър. Мощността достигала 367 к.с. и 530 Нм максимален въртящ момент, което било по-малка стойност от това, с което старата W140-ка разполагала. Именно заради това от AMG запретнали ръкави и модифицирали двигателя, представяйки първите в света S 63 и CL 63 AMG модели. Това се случило през 2002, малко преди фейслифтът на S-Class да започне да се оборудва от завода с нов, туин-турбо V12 мотор.

За разлика от модерните 63-ки на AMG, тези коли били задвижвани от атмосферен V12 двиател, базиран на неуспешния дизайн с два разпределителни вала и три клапана на цилиндър. Въпреки това, германските тунинг специалисти успели да изстискат 444 к.с. и 740 Нм максимален въртящ момент.
 
Снимки: Mercedes-Benz

Реклама  


Купи кола

  • Opel Zafira ,,OPC" Full Exstra-CNG

    8300 лв.

    дата на произв. - декември , 2006 г., пробег - 148500, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Audi A8 4.2TD

    25300 лв.

    дата на произв. - септември , 2008 г., пробег - 165000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Renault Megane 1.9 D 64kc

    11 лв.

    дата на произв. - декември , 1996 г., пробег - 123456, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Peugeot 307 1.6HDI

    5400 лв.

    дата на произв. - май , 2006 г., пробег - 154000, С.к - Ръчна, цвят - Tъмно син

  • VW Passat 1,9 TDI

    5699 лв.

    дата на произв. - май , 2002 г., пробег - 189000, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Seat Ibiza 1.9 TDI

    1650 лв.

    дата на произв. - септември , 2000 г., пробег - 0, С.к - Ръчна, цвят - Жълт

Виж всички обяви

Коментари ( 5 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 6 дни )

оооо каде си бе античен! как е Букефалот - бега ли? И при вас ще докарат коли до 10-20 години - нема се пуашиш!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Факт! ( преди 6 дни )

Покажи Коментара
Ооо селтаци бугарски подхора мой как е вари ли 124-ката чист дизеляк от 0-70 за колко ги праи 20 или 30 секунди!Да ви се.а у устите!
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 1  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 6 дни )

Лелееее тоя SL 73 AMG е *** яката кола!
Много ми харесва изчистения дизайн и вътре и отвън.
Съвременния дизай днес е малко изруден и няма тази елегантност.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: аа ( преди 6 дни )

Уникални машини!!
Отговори
 
+17
 

Положителни: 17  Отрицателни: 0

от: Да ( преди 6 дни )

AMG!
Отговори
 
+17
 

Положителни: 18  Отрицателни: 1


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising