IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Да си спомним за симпатичния ръбатко Panda 4х4

С помощта на Steyr-Puch FIAT създава малък офроуд автомобил

Да си спомним за симпатичния ръбатко Panda 4х4

Не може да не виждали представител на първото поколение на FIAT Panda – симпатичните ръбати мъници, които се движат и до днес из цяла Европа, а последната им версия Youth по ирония на съдбата е сред най-популярните коли, купувани от пенсионерите в Италия. Първата генерация на модела се произвежда от 1980 до 2003 г. и достига тираж от 4,5 милиона бройки.

Да си спомним за симпатичния ръбатко Panda 4х4

Panda има дълга и интересна история и е проект, в който италианците са вложили много усилия и направо гениални решения. Автор на дизайна на ръбатия мъник е Джорджето Джуджаро, а идеята на модела, дебютирал през 1980 г. е, че колата трябва да предложи повече пространство за по-малко пари, минималистичен интериор и пътническа кабина, пълна с отделения и хитри решения за съхранение на вещи. Не трябва да забравяме и задната седалка, която става на легло и която също така може да бъде разглобена за по-малко от 15 секунди, ако имате нужда от повече товарно пространство.

Да си спомним за симпатичния ръбатко Panda 4х4

Малко след лансирането на Panda шефовете на FIAT се свързват с Steyr-Puch, като това е вторият им опит за съвместна работа, за да поискат от тях да придадат на малкия модел способности за покоряване на трудни терени и височини, немислими за леките коли. Австрийците се справят със задачата си и Panda става първият компактен лек автомобил с напречно разположен двигател, получил система за задвижване 4х4. От своя страна във FIAT сменят мотора, зает от модела 127 с този от Autobianchi A112, който е с мощност 48 конски сили, добавят по-добра звукова изолация и затъмнени прозорци.

Да си спомним за симпатичния ръбатко Panda 4х4

Задвижването 4х4 се включва ръчно от водача, първа скорост е бавна, а когато Panda използва само предно предаване, колата тръгва на втора предавка. В допълнение версията 4х4 получава по-стегнати и по-високи пружини, а цялото окачване, заедно с амортисьорите е допълнително подсилено. С което клиентите на FIAT получават достъпен и надежден офроуд автомобил, способен на малки чудеса в ежедневието. Видеото от 1983 г. е идеалното доказателство за това.
 

0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 6 години )
    Аутомедия малко имате грешка. Модела 4х4 отзад НЯМА пружини,а е на цял мост и лентови ресьори. Отпред вече си е Макферсън и за там съм съгласен. Отделно 4х4 модела задната седалка посмъртно не може да стане на легло или да се рзглоби за 15 сек. За 15 секунди се сгъва до предните и тогава наистина става с голям багажник. Отделно заради ръбатите си форми отзад 2 възрастни пътуват преспокойно.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    дпа ( преди 6 години )
    Култова количка на Култова Марка!!! Поклон пред ФИАТ!!!
  • #7
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Баси по какви барутници се прехласват българите.Отдавам го на убииствено ниският стандарт на живот ко.глокиращ африканските държави и обясняващ факта какви морално остарени каруци се карат в България!Трагедия братче!
  • #6
    7 rate up comment 9 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 6 години )
    Карал съм 2 такива слъжебни преди мноого години. Не ги помня с добро. Седалките те спарват през лятото но пък ти държат хладно на г. през зимата. Гният повече от Опел. Положението на скоростния лост няма връзка с никаква логика. Карбураторните мотори лапаха доволно доста като за 1000 кубика и трудно палеха зимата. Постоянни проблеми с ел инсталацията. Окачването беше кашкавал...Частите бяха наистина евтини но колата често беше в бокса.
  • #5
    6 rate up comment 11 rate down comment
    хххх ( преди 6 години )
    Да Ви пази Господ от новата ,,Панда такава барака ,такива тъпизми ,само *** може да ги измисли .Добре ,че беше служебна --само малко тъпни -- уплътненията пускаха черни ленти по ламарините , скоростния лост да си го навре инжинера ,там клъдето слънце не грее ,разход при изкачване в планина -- като за танк , Стабилност в завой -- ужас сякаш ще се обърне във всеки момент .Уплътнението на багажника / не се ползваше често/ се скапа на втората година ПЪЛЕН УЖАС а не кола
  • #4
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Що бе ако си с Ъп, Корса, Клио и те подбере някой джип 2 тона няма ли да си на ваденка?Ами аре да ги забранят малките коли по твоята логика. Ама 2 тоновите джипове и тях да ги забранят, защото тях пък ако ги удари някой камион и те ща са на ваденки. Ти изобщо в ред ли си, че пишеш подобни щуротии? А случайно да знаеш, че Пандите още се карат в Италия и никой не е чувал за ***, като теб, които да им дадат акъл да спрат да ги карат.
  • #3
    12 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В днешния трафик това е опасна кола отвсякъде, става само за село за да се ходи до бостана. Ако насреща ти излезе двутонен джип, ще те направи на ваденка и няма даже да разбере. Не бих тръгнал на път или качил детето си в такъв барутник.
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Наистина страхотна кола, която трябваше да е доразвият и подобрят, а не да е изоставят. Перфектен автомобил за нашите условия. Малък, компактен,евтина и лесна поддръжка, здраво окачване, висока проходимост и сравнително икономичен. Понеже няколко Панди минаха през ръцете ми ще спомена и недостатъците.Слаби двигатели, тромав, проблеми със скоростните кутии, много корозия.Имах чувството,че Опел е правил ламарините,разход на масло и слаби гарнитури по двигателите.Сух двигятел на Панда не съм виждал
  • #1
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Пак съм аз ( преди 6 години )
    Страхотно автомобилче, нищо,че е Фиат.