Вход   Регистрация

10-те най-важни суперколи в историята

10-те най-важни суперколи в историята
 

От Alfa 33 Stradale до Veyron: машините, които промениха схващанията ни за автомобила

Никак не е лесна работа да се отсеят най-важните десет суперколи в историята. Най-малкото защото става дума за автомобили, които винаги са били извън стандартите. А също и защото историята на суперколите обхваща почти цяло столетие. Експертите на италианското GQ предлагат своята подборка, в която са се спрели най-вече на машини от по-съвременната епоха.

Alfa Romeo 33 Stradale

10-те най-важни суперколи в историята

Много хора, включително асове на автомобилния дизайн, смятат тази кола за най-красивата, създавана някога. Родена е през 1967 г. като "цивилен" вариант на съзтезателната Тipo 33, и от нея са били произведени едва 18 бройки. Това я прави и един от най-търсените колекционерски автомобили, чиято цена по търговете с лекота надхвърля 10 милиона евро. Колкото до способностите, в края на 60-те нейният двулитров V8 с 230 конски сили и способност да се развърта до 9000 оборота е изглеждал направо извънземен, особено при общо тегло на колата от едва 700 килограма.

5 секунди 0-100 км/ч
260 км/ч максимална скорост



BMW М1

10-те най-важни суперколи в историята

И до момента това си остава единствената класическа суперкола, произведена от баварците. По оригинален замисъл тя трябвало да се прави от Lamborghini за BMW, но заради катастрофалното финансово състояние на италианците планът пропаднал. Шестцилиндровият редови мотор от първото M5 тук развива 277 конски сили - предостатъчно при общо тегло 1300 килограма.

5.6 секунди 0-100 км/ч
262 км/ч максимална скорост



Bugatti Veyron

10-те най-важни суперколи в историята

Плод на фикс идеята на Фердинанд Пиех, тогавашния шеф на гиганта Volkswagen, да съдаде най-бързия и съвършен автомобил в историята. В началото инженерите просто поклатили глава - изискванията на Пиех изглеждали в противоречие със законите на физиката. Но след години работа и няколко милиарда евро инвестиции се появи Veyron - с W16 двигател, с 64 клапана, 4 турбини, 10 радиатора и 1001 конски сили максимална мощност.

2.5  секунди 0-100 км/ч
407 м/ч максимална скорост



Dodge Viper

10-те най-важни суперколи в историята

Американските суперколи не се отличават с особена инженерна сложност и не ги бива много да вземат завоите. Но често компенсират това с пълна и неизлечима лудост, когато става дума за работни обеми. Версията на Viper от 1992 г. и досега изпъква със своя 8-литров V10 мотор, взет от пикап и после даден на Lamborghini за доработка, за да се изцедят от него внушителните за онази епоха 400 коня. Съчетано с примитивното окачване, това прави Вайпър една от най-трудните за каране коли в историята.

4.7 секунди 0-100 км/ч
266 км/ч максимална скорост



Ferrari F40

10-те най-важни суперколи в историята

Последният автомобил, роден под личния контрол на самия Енцо Ферари, F40 и до днес е смятана за мнозина за най-емблематичната суперкола. Нейният 2.8-литров V-осмак развива 500 коня и може да я изстреля до цели 325 километра в час - и това се случва още през 1987 г. Днес екземпляр в прилично състояние ще ви струва поне 2 милиона евро.

4.1 секунди 0-100 км/ч
325 км/ч максимална скорост



Honda NSX

10-те най-важни суперколи в историята

И децата ще ви кажат, че в разработката на този автомобил е участвал самият Айртон Сена. По-същественото е, че NSX, появил се за пръв път през 1990 г., е може би най-характерният символ на японското инженерство - с маниакално внимание към детайлите и пренебрежение към всичко, което не служи на основната цел. Включително и към дизайна. Основната цел, разбира се, е бързината - осигурена от трилитров V6 с 270 коня, в съчетание с олекотено до едва 1230 килограма шаси.

5.9 секунди 0-100 км/ч
270 км/ч максимална скорост



Jaguar XJ220

10-те най-важни суперколи в историята

Най-бързият Jaguar и до ден днешен е също така и свързаният с най-много разочарования. Като се започне от двигателя, който по оригиналния замисъл трябваше да е атмосферен V12 със задвижване на четирите колела, но в крайна сметка бе заменен от V6 битурбо със задно предаване, и се свърши с рекорда за скорост, който издържа по-малко от две години в началото на 90-те, преди да бъде отвян от друга кола в тази класация.

3.8 секунди 0-100 км/ч
341.7 км/ч максимална скорост



Lamborghini Miura


10-те най-важни суперколи в историята

През 1966 г. всички най-бързи спортни коли на планетата бяха с предно разположен двигател. И после изведнъж се появи Miura - първата истинска суперкола и също машината, която официално утвърди производителя на трактори Lamborghini като конкурент на Ferrari. Въпреки някои недомислия в дизайна, Миура стана истинска сензация - не на последно място и заради дизайна на гения Марчело Гандини. Централно разположеният двигател бе V12 с обем 3.9 литра и 350 конски сили. Производството спря след едва 764 бройки, което обяснява днешните цени, започващи от почти два милиона евро.

6.5 секунди 0-100 км/ч
300 км/ч максимална скорост



McLaren F1

10-те най-важни суперколи в историята

След като засенчи Ferrari във Формула 1, британската фирма реши да се пробва срещу италианците и на пазара на суперавтомобили. Резултатът бе F1 - изключително новаторска машина, като се почне от ползването на олекотени материали и се свърши с централната позиция на шофьора. 6.1-литровият V12 от BMW даваше 627 конски сили, с които F1 с лекота отне рекорда на Jaguar за най-бърз сериен автомобил на планетата.

3.2 секунди 0-100 км/ч
372 км/ч максимална скорост



Porsche 959

10-те най-важни суперколи в историята

80-те години бяха златна ера за суперколите, доминирана най-вече от "философския" спор между Ferrari F40 и Porsche 959. На грубата сила и максимално олекотената конструкция на италианците германската компания противопостави напредничави технологии: 6-цилиндров боксерен мотор с два турбокомпресора, вторият от които се включваше само при нужда, активно окачване и интелигентно задвижване на четирите колела. Бяха произведени само 292 бройки, така че днес 959 е кола само за милионери.

3.7 секунди 0-100 км/ч
314 км/ч максимална скорост

 

Реклама  


Купи Alfa romeo

  • Opel Meriva 1.6benzin Avtomatic!!!

    5300 лв.

    дата на произв. - октомври , 2006 г., пробег - 183213, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Mercedes-Benz C 200 2.2 CDI FACE NAVI

    23200 лв.

    дата на произв. - април , 2012 г., пробег - 127550, С.к - Автоматична, цвят - Бял

  • VW Golf 2.0 GTI NAVI !!!TDI

    8100 лв.

    дата на произв. - октомври , 2006 г., пробег - 171874, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Opel Corsa 1.3CDTI

    6100 лв.

    дата на произв. - ноември , 2007 г., пробег - 139912, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Citroen DS4

    13900 лв.

    дата на произв. - март , 2012 г., пробег - 101000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • BMW 750 Night Vision*Вакуум*Distronic*LOGIC 7*Side View*20

    25900 лв.

    дата на произв. - ноември , 2009 г., пробег - 202000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 8 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Защото драги ми смехурко статията е за СУПЕРКОЛИ!Не спортни като STI,M,AMG,Quattro и прочие емблеми ,а суперколи,онези не са такива.
Другият смехурко ,кьонигсег не е кола която да бележи цяла една епоха,както е бегатито.То и от шведите има по-бързи,но това непги прави важни.Говорим автомобили определящи модата,ерата на тези коли.Вейрон определено е такава,кьонигсег е бутикова кола със супер тт данни,а такива много.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: дгд ( преди 8 месеца )

Покажи Коментара
Поредната измислена класация. Като сте сложили Бугати, къде е Кьонисег дето го бие като мече у дирек?!? А класики от WRC като Субару Импреза и Ауди S1 къде са?!?
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 0  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

И до ден днешен, италианецът твори истински машини,винаги изпреварвали времето си,за модели в кратки серии, и лимитирани бройки.
И германеца прави но някак си нещо скучновато го правят без дух,и емоции на пистата,и дори паркирана пред имението не седи ок . Лично мнение !
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Прав е колегата - на BMW и Honda не им е мястото в топ 10 на супер колите - само сравнете характеристиките на алфата с тях ... и после погледнете години в които са излезли...
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

BMW M1 с какво е било революционно за времето си (1980)? Пионерите на този "wedge design" са Лотус Еспри (1976, пак на Джуджаро) и Ламборгини Кунтач (1974). Трябва да присъства и Ферари 308 GTB, което задава дизайн-езика на повечето Ферарита до ден днешен.

В NSX няма нищо революционно, освен че може би е една от първите "лесно използваеми" суперколи. На негово място бих сложил Ламборгини Диабло, най-лудата и вулгарна кола на 90-те.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 9  Отрицателни: 5

от: Loco ( преди 8 месеца )

Всеки ще се сети за нещо изпуснато, аз не бих подценил и някои легендарни машини отпреди Втората световна, но като е Топ 10, няма как да е иначе
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: JDM_Mercedes ( преди 8 месеца )

Без Мерцедес 300СЛ Гълуинг ???
ПЪРВИЯТ супер-автомобил, без значение разположението на мотора !
През 55-та година развива 265км/ч. нещо немислимо за преди повече от 60 години !
Отговори
 
+25
 

Положителни: 25  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

Абе къде е "великият" лфа,нали бил много голяма работа? Това май само пуберите с видеоигрите го тачат и плакнат очи по него.Италия,Германия и Англия,държавите еталони, разбира се има и изключения каквото е нсх,която е невероятно изпълнение.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 20  Отрицателни: 7


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising