Вход   Регистрация

Почина бащата на роторните модели на Mazda

Почина бащата на роторните модели на Mazda
 

Кеничи Ямамото е бивш президент на японския прозиводител

В Япония на 95-годишна възраст почина една от легендите на автомобилостроенето Кеничи Ямамото, съобщава изданието Asahi.

Почина бащата на роторните модели на Mazda

През 60-те години на миналия век той оглавява проекта на компанията Mazda, който е наречен „47 ронини”. Неговата цел е разработването на серийни автомобили на марката, оборудвани с роторни двигатели. Екипът на Ямамото се състои от 47 инженери, а първият модел, създаден от тях е Cosmo Sport.

Ямамото е починал още на 20 декември, но това става известно едва сега. Създателят на роторните „Мазди” е бил погребан в присъствието на най-близките си хора. Предстои компанията Mazda да организира мероприятие, на което да бъде почетен легендарния конструктор.

По-късно през кариерата си Ямамато застава начело на японския производител. Именно той вдъхновява инженерите на Mazda са създаването на суперуспешния роудстър MX-5.

Снимка: Mazda

Реклама  


Купи Mazda

  • Mazda 3 1.6 HDI FECELIFT

    7800 лв.

    дата на произв. - март , 2008 г., пробег - 165000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Mazda 3 1.6 Швейцария

    5590 лв.

    дата на произв. - август , 2004 г., пробег - 153454, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mazda 5 LUXX

    7300 лв.

    дата на произв. - ноември , 2007 г., пробег - 203000, С.к - Ръчна, цвят - Графит

  • Mazda 3 1.6

    5500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2004 г., пробег - 147000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Mazda 2 1.3

    5500 лв.

    дата на произв. - юни , 2004 г., пробег - 98000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Mazda 2 1,4HDI

    4199 лв.

    дата на произв. - февруари , 2005 г., пробег - 160000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 10 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

3-ма германци измислили три двигателя, и с това всеки ден се хвалят няколко едноклетъчни писачи в този форум,като с тези трима човека описват цялото изостанало ,останало в годините на създаването на тези двигатели цялото германско автомобилостроене. Понеже между двете им уши става течение покрай ушите им минават информациите за това,че японците задават технологиите при автомобилите,затова,че подаряват патенти за водородни коли,хибриди,за това,че Мазда,Инфинити създадоха най-модерни бензинови мот
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Ако на български не ти се получава, пробвай на английски:
https://www.autoevolution.com/news/kenichi-yamamoto-father-of-the-mazda-rotary-engine-passes-away-at-95-122499.html
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Чукча е Николинка! Чукча и то голяма!
Даже по-голяма от най-голямата, понеже уж бил чел статията, но трудно разбирал. Вярно е, че само с четене не става, а трябва малко и акъл да разбереш какво си прочел.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Той, Чукча писател, а не читател!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: до Никола ( преди 5 месеца )

"Почина бащата на роторните модели на Mazda"
"През 60-те години на миналия век той оглавява проекта на компанията Mazda, който е наречен „47 ронини”. Неговата цел е разработването на серийни автомобили на марката, оборудвани с роторни двигатели."
Не става само с четете, а и с разбиране, какво си прочел...
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

от: Никола ( преди 5 месеца )

Покажи Коментара
@анонимника не ми се коментира ,но на адаша ще кажа пак да прочете статията, която така неясно е написана , че човек остава с впечатление , че японеца е измислил роторния двигател . След много години блъскане японците прозряха това , което германците отдавна знаеха , че минусите на този двигател, макар и доста намалени , са неотстраними и те също се отказаха.
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 2  Отрицателни: 11

от: Станчев ( преди 5 месеца )

https://en.wikipedia.org/wiki/Felix_Wankel

Специално за анонимните форумни творци...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 7  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 5 месеца )

Покажи Коментара
Николинке,
Разбрахме за бащата, но я кажи нещо и за майката! Виждам, че много ги разбираш нещата, та кажи и за другият родител. И тя ли е германка? Ванкелова ли и е фамилията или Ванкелщайн фон Фолк с Ваген? Ама вЕрно тея немци всичко били измислили да му се не види, хахаха...
Пий ги тея хaпчета момче, че никак ну си в ред с главата!
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 4  Отрицателни: 14

от: Ники ( преди 5 месеца )

Адашка, никой не казва, че той е създателя на ванкел. Той е бащата на ванкел за Мазда.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 18  Отрицателни: 0

от: Никола ( преди 5 месеца )

Покажи Коментара
Бащата на роторните двигатели се казва Феликс ВАНКЕЛ през 1957г.(затова е известен като ванкелов дв.), след като германците се отказаха до го развиват и прекратиха производството на автомобила RO-80, продадоха патента на японците от Мазда . Въпросният японец е ръководителя на развитието на този двигател впоследствие .
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 15


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising