Вход   Регистрация

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад
 

През зимата помпайте с 0.2 бара повече от обичайното, съветват експертите

Някои от стереотипите за автомобилните гуми, с които толкова сме свикнали, не са валидни през зимата. В най-студените месеци е добре например гумите да са напомпани дори повече, отколкото препоръчват производителите им, а по-малко износеният чифт трябва да е на задните колела - дори при коли с предно предаване, съветват експертите на финландския гигант Nokian Tyres.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Повече налягане през зимата
Знаете, че гумите постепенно изпускат въздуха и е добре периодично да се донапомпват. През зимата нуждата е дори по-голяма, защото при ниски температури въздухът се свива. "Спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0.1 бара", подчертава Мати Мори, експерт от Nokian. Затова се препоръчва зимните гуми да са напомпани с 0.2 бара над препоръчаното от производителя ниво. Ако гумите са твърде меки, това ги прави по-податливи на пробиване, влошава сцеплението в завои и удължава спирачния път.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Разменете предните със задните
Гумите на двете оси винаги се износват с различна скорост. За да неутрализирате това, е най-добре поне веднъж годишно да слагате предните гуми отзад и обратното. За стабилността на колата е ключовото гумите да са еднакво износени. Ако все пак имате един чифт с по-малко износване, най-разумно е да го сложите отзад - дори за автомобили с предно предаване. Това намалява риска от пързаляне на целия автомобил и завъртането му на пътя.

Следете дълбочината на протектора
Българският закон изисква в зимни условия протекторът да е поне 4 мм. Проверявайте го редовно с монета или кибритена клечка. Ако стане по-плитък, рискът от аквапланинг върху локви или киша става опасно голям.

Защо по-добрият чифт гуми трябва да е отзад

Подредете умно товара
По празниците е много вероятно да ви се наложи да пътувате с много багаж - от скките до касетките с буркани от баба. Специалистите препоръчват горещо да сложите най-тежките неща най-долу, за да запазите максимално ниско центъра на тежестта. И не забравяйте, че натовареният автомобил спира и завива по-трудно от празния.
 

Реклама  


Купи кола

  • VW Polo 1.9SDI климатроник

    4100 лв.

    дата на произв. - май , 2004 г., пробег - 175000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Toyota Auris 2.0 D4D Exclusive

    9900 лв.

    дата на произв. - декември , 2007 г., пробег - 163000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Citroen C5 1.8 President

    2599 лв.

    дата на произв. - ноември , 2001 г., пробег - 240000, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

  • Audi A3 1.8 CAZ

    3900 лв.

    дата на произв. - август , 2001 г., пробег - 185000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • VW Passat 1.9 TDI 131

    4800 лв.

    дата на произв. - април , 2003 г., пробег - 228000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • BMW 525

    2999 лв.

    дата на произв. - юни , 1998 г., пробег - 220000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 43 )

Напиши коментар Влез

от: none ( преди 2 месеца )

Благодарности на колегата постнал изследването на АДАС. Общо взето се покрива с моя опит. Мишлен(карам зимни) и Континентал(карам летни) правят най-добрите гуми в момента. Гудиър за нищо не стават (зимни). Тойо съм карал зимни и летни и бих казал че са средна хубост. Фулда правеха добри гуми преди да ги купи Гудиър. Би било добре ако някой сподели впечатления за Дънлоп.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: изстрадал ( преди 4 месеца )

Зимно време се слага само и единствено с 4-ри еднакви зимни гуми - казвам го от опит, понеже и аз така мислех - слагаш ХУБАВИТЕ зимни гуми ОТПРЕДЕ и като набих спирачки в екстремна ситуация, предните гуми спряха, но задните- НЕ и колата започна да се върти като пумпал, добре, че не пострадах...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Telecentar ( преди 6 месеца )

1-во добрите зимни гуми трябва да са отпред с тях спираш и завиваш
2-ро зимата с твърди гуми си за гробищата, незнам кой е правил правил поста ама явно нищо не разбира...кой експерт ще каже такава глупост!?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: Колев ( преди 6 месеца )

Зависи само от това какви трикове можеш да приложиш - като увеличиш контактното петно, се деформира по-силно гумата, което увеличава вътрешното триенe, което се добавя към това между асфалта и гумата (външното). Няма смисъл да оспорваме практиката, хората са го тествали нагледно.

Дори Мишлен и Континентъл споделят, че единствения смисъл на "нормално" напомпване, вместо на по-ниско, е удължаване живота и трайността на гумата, както и по-равномерно износване (не че те не са важни).
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Колев ( преди 6 месеца )

Добре, да проверим ли ?
силата = площ * налягане

Като спуснеш гумите, вдига се площта, но пада налягането.

Като ги препомпаш, увеличава се налягането, но пада площта.

Силата на притискане, която дава сила на триeне, или сцеплението обаче, винаги остава една и съща - равна на тежестта на автомобила, която се пада върху всяко колело. Няма откъде да дойде по-голяма сила на притискане, освен ако не натовариш колата повече.

Тоест, сцеплението не зависи от налягането и площта.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Вечния кмет ( преди 6 месеца )

Ей, големи разбирачи в коя сайт. Смех!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: до Колев ( преди 6 месеца )

Напълно вярно е вашето съждение относно налягането в гумите, но медалът има обратна страна, която е също физика за 8 клас. Високото налягане в гумите прави контактната площ по малка, оттам налягането върху пътната настилка по голямо при еднакво тегло и оттам по устойчива при сняг и киша. При лед е обратното - трябва да спаднеш гумите.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: до: Колев ( преди 6 месеца )

При затъване да, но не и при каране непрекъснато. При спаднали гуми нямаш добре чистене на ламелите и каналите. Задържа се сняг и вода, които не могат да бъдат изхвърлени и много се влошава сцеплението. По-голямата площ на гумата не значи автоматично по-добро сцепление. Помисли!
И не случайно по-малкият размер гуми зимата е препоръчителен. Пак помисли защо! ;)
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: Roadrunner ( преди 6 месеца )

И то кво излезна, че моя eurowinter на Фалкен, не е по-зле от милшена ,
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Колев ( преди 6 месеца )

По-ниското налягане може да износва гумата, може да я прави податлива към пробиви, може всичко, но НЕ влошава сцеплението.

Увеличава контактното петно, както и увеличава вътрешното триeне, т.е. все неща, които свалят К.П.Д.-то и износват гумите, но УВЕЛИЧАВАТ сцеплението.

Неслучайно когато затънеш в кал, киша и т.н., най-дърварския начин е да спуснеш гумите, за да увеличиш сцеплението и да излезнеш.

Не ти трябва висше образование за това, физика от 8 клас е...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: FenIX ( преди 6 месеца )

Нищо не гарантира че като си вземете скъпи гуми ще са по-добри от по-евтините аналози. Не говорим за Дебица и подобни боклуци. Цитат:Това първо изпитване на зимни гуми през 2017г. от ADAC ясно показа, че премиум продуктите , произведени от премиум марки, не получават автоматично първите позиции в рейтинга.
https://www.gumi365.bg/adac-test-na-zimni-gumi-za-sezon-2017
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Абсолютно точно е по-добрите гуми да са ВИНАГИ на задния мост! Задължително!
Разни философи препоръчват обратното, но това тяхно твърдение доказва, че нямат нищо в главите си и нищо не разбират от коли.
И винаги въртете гумите на около 10 000 км. за да са еднакво износени и сцеплението на двата моста да бъде еднакво иначе опасността от завъртане е голяма.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Roadrunner ( преди 6 месеца )

А за Тойо казах, че са летните ми гуми, и там, си ги купувам само тях, защото съм изключително доволен и карам много повече км. А и не разбирам логиката, че ако карам със среден клас нови гуми, ще се пребия в тея десет дни в годината. То вие сигурно се от тези, които ще си купят 4х4 за тея дни в годината, макар че е доказано, че в 95 % от случаите предно с нови гуми е напълно досатъчно
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Loco ( преди 6 месеца )

Миналия месец пред очите ми един чичо с варненски бус се завъртя на сух път до троян, малко слана явно е имало. Спирам да видя добре ли са, той вика - не знам какво ме подхлъзна. Соча му гумите - видимо на 8-9 години. Излиза лелката и строго ми казва: ама не, нашите гуми са ВСЕСЕЗОННИ! Това е положението. Всесезонни и вечни
Отговори
 
+23
 

Положителни: 24  Отрицателни: 1

от: Roadrunner ( преди 6 месеца )

Абе хора, вие четете ли, не съм казал разлика, казал съм 350 лв на гума
205/50/17 е размерът на гумите, карам около 5000 км зимно на година, от които сигурно над 4000 са по изчистените улици в София. И вие се опитвате да ме убедите, че за тези 1000 км по магистралата и първокласни пътища, трябва да дам вместо 800 1300 лв за гуми. Това на всеки 4 сезона. Айде стига глупости. А смея да твърдя, че нит Фулда, нито Кумхо, нито Фалкен или Юнироял са скапани гуми.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

В Русенско зимите са си сурови. Остави снега, ами в по-малките улици между блоковете където няма много трафик и зимното слънце по-малко напича направо сковава лед, който стои месеци наред. Ходи там да караш с летни гуми.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Русе, Добрич, Силистра, Шумен - сух асфалт....хахахахаха :D :D :D
Като падне снега, се стопява чак през март месец!
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Твърдиш, че при разлика от 350 лева на гума, гумите са идентични като качество и пътно поведение?
225/45/17 на Континентал е на цена 308 лева в момента в Дианата.
Не знам какви са тия твои 17-ки, при които разликата между Тойо и Континентал е 350 лева на гума...
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

17ките джанти освен вида (а това не е малко щото всеки се кефи когато колата му изглежда яко) влияят и на пътното поведение, по-спортно усещане и по-директтно насочване (разбира се за сметка на комфорта).

В тия 10 дена а те рядко са "ънблок" ако ти се наложи да караш винаги имаш вариант за 20 лева вериги, които ще те изкарат следващите 10 год при нужда.

В БГ с изключение на някои по-планински райони е почти безсмислено да инвестираш в зимна гума - караш я на сух асфалт после за алилуя.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Като ми каже някой "карам с евтини гуми, защото "знам си възможностите, не се правя на рали състезател" се убеждавам, че трябва да емигрирам възможно най-бързо.

Колкото и внимателно и бавно да караш, непредвидени ситуации изникват и пак се оказва, че караш твърде бързо.

Освен това ти препоръчвам поне един път на зима да се направиш на рали съзтезател. Отиди на безопасно място и се научи как се държи колата ти на лед.

Бавното каране не е оправдание за евтини гуми. Някои така карат с летни.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

"Имало само десет дни сериозен сняг" – ами ако точно в тези десет дни ти се наложи да ползваш колата за да свършиш нещо спешно, ще рискуваш да си удариш колата и да се претрепеш ли?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Roadrunner ( преди 6 месеца )

Не са ми решаващи, но не са 350, 350 на гума са това. 17ки идват от завода, карам си ги тях, колаа е гаражна няма им нищо.
А си ми харесва с тея джанти. Никога не съм бил привърженик да давам излишни пари за нещо, от което нямам нужда. Ако повече хора мислеха за това, че зад парите, които дават стои време от живота им прекарано в изкарването им, нещата щяха да са доста по-добре според мен.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Всички автомобили идват фабрично с летни гуми, прав си!
Не виждам обаче каква ти е идеята за икономия, при положение, че 350 лева са ти решаващи, а караш с 17-ки джанти...
Освен по-красиви, какви точно преимушества виждаш в по-големите джанти?
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Roadrunner ( преди 6 месеца )

По-новите мазди идват с Бриджстоун, ако не бъркам
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Roadrunner ( преди 6 месеца )

Разбира се , че не продава, ама не знам да има производител, който да продава колата със зимни гуми. Мисля, че всички идват с летни, Зимните са си твой избор.
Мазда карам, тя идва с Тойо, и летни си слагам Тойо, защото са правени в Япония и на дъжд при 150 е като залепена на магистралата лятото. Ама зимните, дето карам 4-5к зимни км на сезон да дам 350 лв не виждам смисъл
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: до Roadrunner ( преди 6 месеца )

Готов съм да се обзаложа, че нито един вносител на нови автомобили в България не продава автомобилите си с Kumho и Fulda!
Какъв тично автомобил караш, ако не е тайна?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Реалист до Анонимен ( преди 6 месеца )

Ами не, не съм патрон!
Какъвто и автомобил да караш, трябва да го поддържаш като хората, с оригинални части и консумативи!
След като нямаш пари за 4 гуми 19-ки, си купуваш Астра, вместо стара S класа, и си купуваш 4 гуми за 400 лева!
Откъдето искаш пести пари, но след като се движиш по републиканската пътна мрежа, ще се движиш с изправен и добре поддържан автомобил!
Отговори
 
+16
 

Положителни: 16  Отрицателни: 0

от: Roadrunner ( преди 6 месеца )

Карам трета кола купувана от магазина, слагам си фулда или кумхо 17ки нови, около 200-210 лв. Мишлен и Гудиър са 300-350 лв моя размер. Според теб трябва всеки които си купува нова кола да кара с мишлен, интересно защо има други производители тогава. Това се нарича overkill. Като хората, които смеянт масло на 7-8 000 км.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 1

от: Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )

Айляк
Спирането си е твоя грижа, като знаеш че си с калпави гуни ще пазиш дистанция. Но с нови гуми отпред задницата тръгва изведнъж и тогава няма овладяване. Динамичните сили са в задната част на колата и за да е безопасно трябва да държиш задницата стабилна - ДОБРИТЕ ГУМИ ОТЗАД!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: нововнос ( преди 6 месеца )

Трябва да се кара с 4 еднакви гуми и не по-стари от 5 години максимум. Горе долу на 15 хиляди км ги разменяш предни и задни и не би трябвало да има проблеми или големи разлики в дълбочината на грайфера. Това при нормално каране, при газ-спирачка всякакви аномалии в износването са възможни.
И да, реномираните марки са за предпочитане. При мен 4 годишен Бриджстоун се държеше несравнимо по-добре от нов корморан. Тва корморана не е гума, а някакъв саботаж направо!
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising