Основаната наскоро в Лос Анжелис компания Thor Trucks има сериозната амбиция да е съперник на Tesla в сегмента на електрическите влекачи, където наскоро Илон Мъск представи Semi. Компанията е създадена от 25-годишен брокер на недвижими имоти, а първият й модел е вече факт.
Влечакът се казва Thor ET-One и е изграден върху модифицирано шаси на класически влекач Navistar (бившите камиони International). Камионът е получил подсилени мостове от Dana, а електромоторите идват от канадската компания TM4. В зависимост от модификацията на влекача, мощността му между 300 и 700 к.с. С едно зареждане пробегът на първия модел на Thor Trucks е до 480 километра, а той може да тегли до 36 тона.
Цената на камиона се определя от капацитета на батериите, т.е от пробега му с едно зареждане. Най-евтината версия е 150 000 долара и има пробег до 160 километра, а най-скъпата е четвърт милион долара, но минава 480 километра с едно зареждане. Пазарната премиера на Thor ET-One е планирана за 2019 г.
Основател на Thor Trucks е Дакота Семлър, който се определя и като „бизнес ангел”, а заедно с него от самото начало на проекта е и връстникът му Джордано Сордони. Нито един от тях няма инженерно образование, затова за развитието на Thor ET-One двамата са привлекли специалисти, работили за Navistar, BYD и Faraday Future.
Semi на Tesla беше представен през ноември, като още преди да се е стигнало до серийното производство, което трябва да започне през 2019 г., проектът на Илон Мъск има едно сериозно предимство. Версията на Semi на цена 150 000 долара има пробег 480 километра, а при топ варианта на влекача пробегът с едно зареждане отскача на над 800 километра, като цената се покачва на 180 000 долара.