Американският производител на бира - компанията Anheuser-Busch, поръча 40 бройки от бъдещия електрически влекач на Tesla.
Пивоварната ще използва камионите за доставки до търговци на едро, които се намират на не повече от 240-320 км. от централата на компанията. В прессъобщение на Anheuser-Busch се съобщава, че производителят на бира се надява с използването на влекача Semi да бъдат намалени вредните емисии с 30% до 2025 г.
На този етап Anheuser-Busch не е решила дали да закупи изцяло влекачите или да само да ги наеме. Към която и от двете опции обаче да се насочи компанията, машините ще носят търговската марка на пивоварната, но ще бъдат собственост на външни превозвачи.
След представянето на Semi през ноември бе обявено, че необходимия депозит при предварителна поръчка се увеличава от 5000 на 20 000 долара. Това би означавало, че ако бирената компания реши да закупи камионите, то това би й струвало около 6 млн. долара.
Директорът по логистичната стратегия на пивоварната - Джеймс Себрот, засега отказва да обсъди инвестициите на Anheuser-Busch, но разкри, че пивоварната е направила заявката още преди представянето на Semi.
Anheuser-Busch не е първата компания, която прави поръчка за камиона на Tesla. Наскоро 10 влекача поръча и куриерската фирма DHL. Освен нея, интерес към камиона са проявили и Ryder System Inc. и Walmart.
Производителят на бира харчи всяка година близо 120 млн. долара за гориво. Ако Anheuser-Busch все пак закупи камионите и дори инвестира още средства в транспорта с алтернативно задвижване, това би намалило разходите за превоз на дълги разстояния драстично.
Снимка: Tesla