Вход   Регистрация

Daimler отказа да продаде акции на китайци

Daimler отказа да продаде акции на китайци
 

Концернът Geely ще направи нова оферта до седмица

Китайският концерн Zhejiang Geely Holding Group не успя да купи 5% от акциите на германския производител Daimler. Представители на двете страни се срещнаха в Пекин, но не успяха да постигнат споразумение, съобщава Automotive News.

Daimler отказа да продаде акции на китайци

В Geely, който е собственик и на шведската компания Volvo, искат да получат достъп до електрическите технологии на Daimler, като за целта са готови да създадат съвместно предприятие в провинция Ухан. Офертата на китайците е била за 4,5 млрд. щатски долара, но не е приета.

Въпреки това азиатците не се отказат и до седмица ще излязат с ново предложение към Daimler. Те са били посъветвани от германците да си купят от акциите, които в момента се предлагат на борсите. Говоритер на Geely отказа коментар, докато от Daimler бяха категорични, че „са много доволни от сегашната структура на концерна и не предвиждат промени в нея”.

Все пак немците си оставиха вратичка за нови преговори, като уточниха, че биха приветствали привличането на нови инвеститори в концерна, стига те да имат интерес към дългосрочно сътрудничество. Ако Geely успее да се сдобие с 5% от акциите на Daimler, тя ще стане третият по големина външен инвеститор в концерна след компаниите Investment Authority and BlackRock, които разполагат съответно с 6,8 и с 6% от акциите.

В същото време обаче Daimler има съвместно предприятие с друг местен производител BAIC Motor, когото определя като „най-важният ни партньор в Китай”. Концернът вече обяви, че ще инвестира 757 млн. долара в производството на електромобили и батерии с BAIC в страната. Германците са свързани с договорни отношения и с друг китайски производител – BYD.

Снимка: Mercedes-Benz Passion

Реклама  


Купи кола

  • Renault Megane 1,5 dci

    10650 лв.

    дата на произв. - ноември , 2011 г., пробег - 204100, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Mercedes-Benz S 500 i Long 4Matic SWISS

    23900 лв.

    дата на произв. - ноември , 2006 г., пробег - 271000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Renault Laguna 2.0 DCI

    11 лв.

    дата на произв. - август , 2006 г., пробег - 150000, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

  • Opel Meriva УНИКАТ

    5300 лв.

    дата на произв. - март , 2006 г., пробег - 95000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Ford Mondeo 2.0 TDCI

    21700 лв.

    дата на произв. - януари , 2014 г., пробег - 54000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Renault Clio 1.2I ГАЗ-БЕНЗИН

    2050 лв.

    дата на произв. - март , 2005 г., пробег - 176000, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

Виж всички обяви

Коментари ( 8 )

Напиши коментар Влез

от: Русия ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
И какви ел технологии има Мерцедес?
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 1  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Следва още по-голямо изиграване на всички. Китайците стават лидери по производство на зелена енергия, която е по-евтина от атомната и въглищната и не замърсява. Това ще увеличи още повече предимствата им за производство.

Освен това стават лидери в производството на електромобили. Въпрос на време е, да си изпълнят производствения капацитет и да започнат да изнасят към Европа. Европа която спря развитието на ВЕИ с малки изключения. Европа която смята че бъдещето е на чистия дизел.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ахааа, значи на араби са си продали част от акциите (6,8%), а на китайците не искат да продадат 5%. Май пак двойни стандарти виждаме. Вярно, че сегашната политика на Германия е всички да приемат исляма и затова продават на араби и си вкарват камилари от къде ли не, за да им облагородяват нацията. Тези са супер, мега зле. В Берлин на централният им площат Александър плац не можеш да чуеш немска реч.Само турско-арабска смесица се чува и даже си опъват килимчетата по тротоарите и бият чела в земята
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: none ( преди 1 седмица )

След като показаха доволно много картинки за феновете на електрически модели които ще пуснат в следващите 2 години, Geely ще трябва сега отнякъде да вземат и технологиите за направата им. Ел. Технологиите на Мерцедес всъщност са тези на Нисан, който със сигурност няма да ги даде на основните си конглокенти от Китай. Трябва да се признае че китайците изработиха всички. Западните компании им платиха за да им подарят ноу-хау-то си.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

"Много добре, нищо лошо няма мръсните производства да са в китай, така се отърваваме и от работническата класа."

Едно време беше така. Сега китайците купуват немски компании и правят заводите си е Европейския съюз, за да продават тук.

Ако преди 20 години беше казал на някой, че китайци искат да купят Мерцедес, какво щеше да си помисли за теб?

"Мерцедес и всички останали" - помните ли това?
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ей такива изказвания като на "до 1-ви", от типа : "Вижте! Аз съм различен.", подобно на всичките жълтурници с Тойотки, Хондички и там разни Фиатаджии, много ме нервят. Не знам защо.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: до 1-ви ( преди 1 седмица )

Много добре, нищо лошо няма мръсните производства да са в китай, така се отърваваме и от работническата класа. Когато няма нискоквалифицирана работа в ЕС, то няма да е привлекателен за всякакви тупани, да емигрират към Китай, пък тука да останат по умните и възпитани хора.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Съвсем скоро всички ще се возим на китайски автомобили! Ще разправяме на децата си как едно време европейците са изнасяли производството си в Китай и ще се чудим как да им обясняваме защо сега е обратното.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 18  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising