IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Руски лади сменят ретро-такситата в Хавана

АвтоВАЗ се връща на пазара в Куба след 12-годишна пауза

Руски лади сменят ретро-такситата в Хавана

АвтоВАЗ планира завръщане на пазара в социалистическа Куба, където за последно продава нови автомобили през 2005 г. Компанията обяви, че е изпратила 344 нови коли за Куба – 320 Lada Vesta и 24 комбита Lada Largus Cross – руската версия на комбито на предишната Dacia Logan.

Руски лади срещу ретро такситата в Хавана

Всички коли са поръчани от кубинците в жълт цвят и се очаква държавата да ги пусне като таксита, които трябва да са конкуренция на американските ретро автомобили, останали в столицата отпреди идването на власт на Фидел Кастро. Също така част от колите ще се влеят и във флотата на рент-а-кар фирмите, където най-популярната марка е точно Лада.

Руски лади срещу ретро такситата в Хавана

Пазарът на автомобили в Куба на практика не съществува, тъй като държавата контролира както продажбите на нови, така и на употребявани автомобили. От 1 януари 2014 г. властите все пак разрешиха на кубинците да си купуват нови и употребявани автомобили, но държавата все още контролира и тези цени, което доведе до абсурдни оферти за коли на старо и почти никаква промяна по отношение на придобиването на лични автомобили.

Новите лади също са твърде скъпи в Куба – между 14 000 и 20 000 долара струва една Lada Vesta в зависимост от оборудването, като на тези цени руските коли на практика са непродаваеми на пазарите в Европа, за които все пак имат разрешение и отговарят на екологичните норми. Обръщането към Русия за внос на автомобили беше очаквано от страна на кубинските власти, след като администрацията на Доналд Тръмп е напът да спре затоплянето на отношенията с Куба, започнато от неговия предшественик Барак Обама.

Според представители на държавното туристическо бюро в Куба, ще е много трудно новите коли да се преборят с любимите на туристите американски ретро лимузини. Те обаче отдавна нямат нищо общо по отношение на механиката заради американското ембарго от 1960 година насам и днес се задвижват от всевъзможни двигатели, включително и такива за моторни лодки.

Заради високите цени на новите лади в Куба от АвтоВАЗ предполагат, че част от тези коли ще бъдат служебно разпределени от властта на заслужили артисти, музиканти, държавни служители и лекари. Но това все още няма потвърждение от страна на кубинската страна. Руснаците определиха първата партида автомобили като „експериментална” и обявиха, че планират по-сериозни доставки на коли за Куба през 2018 г.

Руски лади срещу ретро такситата в Хавана

Режимът в Куба е на прага на нов икономически колапс въпреки увеличаването на туристите, които всяка година идват на Острова. Последният сериозен поддръжник на властта на покойния Фидел Кастро беше също покойният Уго Чавес, който осигуряваше на кубинците евтин петрол и финансови инжекции. Но след спада на цената на петрола в световен мащаб преди няколко година самата Венецуела е в много тежка икономическа криза, довела до липса на стоки от първа необходимост в страната.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Кирето ( преди 6 години )
    Руско ебсамо иметони тия дето са го сглабяли.големи проблеми имат Нисан рено а тия Лади и пияните работници и качество..Пълни глупости пишат за ДАЧИЯ.ДАЧИЯ се продава доста успешно тук в Англия и продължава да се продава ...докато *** и др.руско колхозни подаръци няма и немогат да намерат пазар никъде освен в бедна Куба
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Станислав ( преди 6 години )
    И се чудя и се мая кое точно от дачията са успяли да орежат за да пуснат тази бюджетна "лада".
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 6 години )
    Тия от Рено как са окрали безочливо комбито на лада. Дачия много прилича на Лада комби.
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Дестр ( преди 6 години )
    Сори че ще разбия сърцето ти но АутоВаз е собственост на Рено Нисан. Колко руско има в нея ще разбереш само ако се качиш в Логан и Веста
  • #5
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Москва ( преди 6 години )
    Всичко в Ладата е произведено в Русия.Проектирана е в Русия и т.н.АМЕРИКАНСКИТЕ коли НЕ са амрикански а , мексикански- няма там марка,която над 75% да е произведено там. Само Камри и Акорд са американски.Освен Руски Лади, други има ли?
  • #4
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    е да,няма нищо руско в тях, "добрите стари" руски лади изгниваха на третата година, не на седмата
  • #3
    4 rate up comment 11 rate down comment
    GTE ( преди 6 години )
    В тези "руски" нама нищо руско. А след 7 - 8 години ще са проядени от ръжда и ще са само спомен
  • #2
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Ееех ( преди 6 години )
    Отива си автентичния старинен дух на Куба и Хавана с навлизането на колите-консерви и тлъстите американски туристи...Кой бил - бил, кой видял - видял
  • #1
    21 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Забележете РУСКИ Лади !Айде бе?Ама другари, тя Лада вече не е руска(в известен смисъл никога не е и била)Та то 75% от частите са от Дачия.От другите 25% като нещо се произвежда в Русия да не значи, че е руско?Фарове Валео примерно!?Кое й е руското?