Вход   Регистрация

Брюксел ще мери колко гориво харчи всеки

Брюксел ще мери колко гориво харчи всеки
 

Еврокомисията иска да въведе задължителни устройства за контрол на разхода

Европейската комисия планира да въведе задължителни измервателни устройства за разхода на гориво във всички нови автомобили, съобщава Der Spiegel.

Европа въвежда задължителни датчици за разхода

Според германското издание Брюксел иска още от януари 2020 всички нови модели да имат подобно устройство. Идеята се е обсъждала неколкократно тази година в рамките на експертна комисия в ЕС и няколко държави вече са я подкрепили.

Предложението е продиктувано от нарастващата пропаст между данните на производителите за разхода на гориво и реалността. Според проучване на International Council on Clean Transportation (ICCT) новите автомобили харчат средно с 42% повече гориво, отколкото производителят посочва. През 2013 този процент е бил 25 на сто.

За да се избегне това, бе въведена изцяло нова тестова процедура за разхода, наречена WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure), която влезе в сила от септември. Според експерти обаче това не е достатъчно.

„В миналото производителите се научиха да манипулират тестовете. Трябва да внимаваме това да не се случи отново при WLTP“, посочва източник на Der Spiegel от Eврокомисията.

Устройствата ще започнат да се въвеждат във всички модели, представени на пазара след 1 януари 2020, а година по-късно ще станат задължителни за всички новорегистрирани автомобили, независимо от моделната им година.

Европа въвежда задължителни датчици за разхода

Главната цел на измервателните устройства е да се постигне по-добър контрол над вредните емисии. По думите на източника от ЕК разходът на гориво е пряко свързан с вредните емисии и измервателните уреди ще дават „ясна картина“ за ситуацията по улиците.

През пролетта на 2018 комисията ще предложи мярката за обсъждане от държавите членки. След това тя трябва да бъде одобрена от ресорните министри и от Европарламента и може да се стигне до окончателно решение още преди края на следващата година.

Според Der Spiegel разходите за въвеждането на такива устройства би трябвало да са приемливи за производителите. Според комисията става дума за около едно евро на автомобил. Тези изчисления се базират на оценка на властите в американския щат Калифорния, където от 2019 г. се предвиждат такива устройства. И днес в автомобилите има датчици, които измерват разхода на гориво, но те не са стандартизирани, а и данните от тях не са достъпни за трети лица.

По мнението на Automedia.bg въвеждането на устройствата постепенно отваря вратичка и към радикална промяна в данъчното облагане. В момента във всички европейски страни освен България е валиден принципът "замърсителят плаща". Но властите преценяват кой колко замърсява на база официалните данни от тестовете. Дори да оставим въпроса доколко коректни са те, разходът при един и същи автомобил може да варира драстично според стила на шофиране. Новите устройства биха позволили разходът да се измерва индивидуално според реално показаното на пътя и съответно по-спортно настроените шофьори да плащат по-високи екотакси и данъци.

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 21 )

Напиши коментар Влез

от: Alberth ( преди 2 седмици )

С моя Приус съм докарвал извънградско 3,5 л / 100 км, иначе е около 4 / 100
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

"Обаче щом немците го предлагат пак са намислили някаква далавера и измама. "

Нещо ааа, откога Брюксел е в Германия? Да не сме 1940та година?

Или просто поредния анонимник се мисли за особено умен?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Фолк с японски ваген ( преди 2 седмици )

До анонимуса над мен

И какво я интересува държавата кой колко гориво харчи? Всички еко-такси и акцизи са включени в цената на горивото. Караш повече (или по-мощна кола) - плащаш повече. Точка.
По твоята логика, дай да инсталираме във всеки дом по едно микрофонче за по 3 евро, та да прослушваме дали не се вършат незаконни неща, а?
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Обаче щом немците го предлагат пак са намислили някаква далавера и измама. Пак ще има лъжливи софтуери и манипулации, за да си изкарат шлеповете, че харчат най-малко, а както е известно техните кошове най-много имат разлика между обявен и реален разход. Ще кажат да не се засилват повече еконормите,защото собствениците ще си плащат за изразходеното гориво повече такси и данъци и ще продължат да бълват скрап на 4 колела нарекли го премиум. Немси премиум...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Простотиите на Евро съюза са големи. На какви ли не идиотщини се нагледахме. Това обаче мисля, че е добро нещо, което са го намислили. Индивидуалното устройство на всяка кола действително е единственото решение за установяване точното изразходвано гориво от всеки. Цената от 1 евро е нищожна. Хайде да ги сложим 10 евро на кола пак не е кой знае какво. Така ще се установи и кой как кара. Примерно аз си карам колата нормално и тя ми харчи много малко.Комшията е джигит и същата кола харчи двойно...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Фолк с японски ваген ( преди 2 седмици )

Това е най-голяма простотия, която ЕСССР е измислял скоро! Като искат да разберат колко гори даден модел кола, избират произволно една от склада на завода, карат я 20 000 км в реални условия и засичат разхода. Просто. Аман от Биг Брадър!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: бавареца ( преди 2 седмици )

както съм казвал - по тъпо от чиновник нема. праховите чатици и азотните оксиди много малко зависят от това колко нафта харчи колата. ако колата е некачествена може да изхвърля 20 пъти повече от качествена при еднакъв разход
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: до Бъгчо ( преди 2 седмици )

Абсолютно си прав. Но ще има смисъл там, където има забрани за по-замърсяващите автомобили, а не, както е сега в Холандия например, всичко живо да си купи плъг ини, щото са освободени от данък, и после да си ги кара само на бензин за по-лесно
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Бъгчо ( преди 2 седмици )

Не мисля, че някой ще прави радикални промени в данъчното облагане на база на индивидуалния разход (стил на каране и т.н.)
Това, освен адско сложно, би било и адски ненужно. Защото е въведено отдавна - нарича се акциз и представлява около половината от цената на горивото. Колкото повече сипваш/гориш, толкова повече акциз плащаш.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: ElPatron ( преди 2 седмици )

Има една солидна група читатели тука, която убедено вярва, че втечненият петролен газ е най-екологичното нещо на света. Вярно е, че той изгаря по-ефективно от бензина и дизела. Но съвсем не е без емисии, особено ако сте турили уредбата на някоя 20-годишна принцеса с трилитров мотор
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

"И колко ще глобяват европейските производители за несъответствие? "

Кое те кара да мислиш, че останалите производители продаващи автомобили в Европа, мерят разхода по други критерии, различни от тези в Европа?

Всички го правят по един и същи начин...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Всищност и сега който кара повече, по-спортно или по-лакома кола плаща повече. Всеки литър гориво е обложен с акциз.
Вместо да измислят с какви чудесии да оборудват колите, да вдигнат акциза и да престанат да си затварят очите за контрабадното гориво.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Следващата стъпка е всички коли да бъдат оборудвани с гпс и да следят за превишаване на скоростта и да глобяват по данните от гпс-а!
Нещо започва да ми прилича ЕС на Анаконда увила се около жертвата си, затягайки обръча все повече и повече! Не ми харесва този ЕС, само ограничават правата ни и влошават условията на живот! Аз съм свободолюбив и не съм съгласен и със заселването на чалмари в европа и всичките простотии които сътвориха алаходупците и приетите заради тях антитерористични закони!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 13  Отрицателни: 9

от: ха-ха-ха ( преди 2 седмици )

Идва края на германските премиуми с двигатели от камьони, особено дизеляцете. Крайно време беше. Замърсителите трябва да си плащат
Отговори
 
+3
 

Положителни: 10  Отрицателни: 7

от: до арбанасито ( преди 2 седмици )

Достатъчно е да обърнат образуването на данъците и ти сам ще го пратиш на вторични тоя Мускал. Стой и гледай мача, прав щом така ти харесва.Това, че за момента вече 10 години се правят на луди за да не си загубят електората, масово каращ коли, по-евтини от телефоните си ще бъде пресечено от ЕС.Скоро.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: арбанасито ( преди 2 седмици )

да дойдат да ми монтират 'устройство' на москвала!

ах, ща ви... jebа прави!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

По-добре е данъка и винетката да влизат в цената на литър гориво. Така хем ще се стимулират по-икономични коли, хем ще е справедливо за хора които карат по-малко километри. Аз като карам по 5-6000 на година, не съм съгласен да плащам същият данък и винетка като някой който върти 30000.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 26  Отрицателни: 4

от: GTE ( преди 2 седмици )

A при конверсия на газ какво ще отчитаме ???
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Байчо, ще платиш, колкото пушек си избълвал. На кого му дреме докъде караш
Отговори
 
+3
 

Положителни: 10  Отрицателни: 7

от: Бай Петко ( преди 2 седмици )

И аз, с мойта барака дето карам само на село от къщи до лозето и до хоремага какви данъци за замърсяване ще плащам?
Отговори
 
+7
 

Положителни: 11  Отрицателни: 4

от: :) ( преди 2 седмици )

И колко ще глобяват европейските производители за несъответствие? Половината от тях са държавни перачници. Не съм фен на американците но там ако колата ти харчи повече от заводския разход просто съдиш и производителя плаща.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 20  Отрицателни: 6


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising