Вход   Регистрация

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV
 

Най-после един хибрид, който не изисква саможертва нито в банката, нито зад волана

Три на сто, две на сто, едно на сто: напоследък производителите на хибридни автомобили се надцакват с обещания за разхода по същия начин, по който рибарите в кръчмата се надлъгват за размера на уловената риба.
Неведнъж сме тествали подобни машини, само за да се убедим, че след стотина километра истинската им консумация е от порядъка на 7-8 литра.



ЗАТОВА СЕ ОТНАСЯМЕ СКЕПТИЧНО и към заявката на Hyundai Ioniq PHEV да измине 100 километра само с литър и сто грама бензин.
Два часа по-късно, след един доста обиколен маршрут до Бели Искър, се оказваме прави: разходът наистина не е 1.1 на сто. Но за наше учудване не е и 8: компютърът показва 2.7 литра. Ако добавим и електричеството за зареждане на батерията, цената на нашата разходка е малко под 7 лева - почти наполовина от това, което би ни струвало със сходен дизел.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ВСЪЩНОСТ ТОВА ПОСТИЖЕНИЕ не би трябвало да ни учудва. От Hyundai се хвалят, че Ioniq е първият автомобил, проектиран специално за всички видове алтернативно задвижване - паралелен хибрид, плъг-ин и чист електромобил.
Това означава множество алуминий и олекотени материали, за да се намали теглото; а също и фантастичен коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.24.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ПО НАШЕ МНЕНИЕ ТЪКМО плъг-ин хибридът е най-разумният избор за България: той ви дава възможност да се възползвате от все още евтиното електричество, но ви дава и свободата да пътешествате, без да мислите през цялото време за зарядни станции. Със заредена батерия и напълнен догоре 45-литров резервоар борд компютърът дава 1100 километра преход. В края на нашия тест, след сто и петдесет километра агресивно шофиране и с разредена батерия, все още ни оставаха над осемстотин.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ПОД КАПАКА ТУК СЕ КРИЯТ два агрегата. 1.6-литровият бензинов двигател работи по цикъла на Аткинсън, за да е максимално ефективен, и дава 105 коня максимална мощност. Електрическият мотор добавя 60. Комбинирани, двата могат да ви дадат 141 коня и 265 нютонметра въртящ момент - достатъчно, за да се чувства Ioniq като нормална кола, а не като саможертва пред екологията. Принос за това има и скоростната кутия: докато машини като Тоyota Prius разчитат на безстепенна трансмисия, този Hyundai си има модерен автоматик с двоен съединител и шест предавки.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ЛИТИЕВО-ЙОННАТА БАТЕРИЯ е с капацитет почти 9 киловатчаса и се зарежда за около шест часа от нормален контакт, или за малко над два от оригиналното стенно зарядно на Hyundai.
В идеални условия с нея би трябвало да минете до 63 километра само на ток. В далеч не идеалните условия на София възможният преход е по-скоро към 40, което пак стига за ежедневните нужди. За разлика от други хибриди, Ioniq на практика не се движи изцяло на електричество - компютърът сам включва бензиновия мотор при по-резки ускорения. Но корейците твърдят, че така крайният резултат е по-ефективен, и след нашия тест сме склонни да им вярваме.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

В РЕЖИМ "СПОРТ" двата мотора действат с обединени сили и правят Ioniq доста пъргава машина - но не си представяйте чак приключения в завоите. Управлението е прецизно и директно, но като цяло колата е настроена за комфорт и по-скоро ще ви отпусне, отколкото да ви напомпа адреналина.

ТОВА УСЕЩАНЕ СЕ ПОДСИЛВА и от интериора: просторен, светъл и удобен. Материалите са качествени, 7-инчовата мултимедия е подредена и лесна за ползване. Минус е скосеният покрив, който ограничава мястото за задните пътници. Не сме запленени и от ръчната спирачка, която по американска мода всъщност е крачна.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

ЗА СМЕТКА НА ТОВА Ioniq отбелязва плюс там, където хибридите по начало са най-слаби: в цената. Двата мотора и батерията вдигат осезаемо летвата и стартовото ниво тръгва от 62 000 лева - доста солено за семейна кола. Но също така доста по-малко от конкурентите, особено ако имате предвид, че това стартово ниво включва двузонов климатроник, алуминиеви джанти, отопление на волана и предните седалки, USB и Bluetooth, задна камера и парктроник, а също и безжично зарядно за смартфон.
В развити европейски страни като Румъния към това се прибавя и държавна субсидия, така че Ioniq си е направо сделка. У нас ще трябва да се задоволите с разхода от 2 на сто. И с приятното чувство, че сте помогнали малко да намалее смогът.

Генно инженерство: тестваме новия Hyundai Ioniq PHEV

141 к. с. максимална системна мощност
265 Нм максимален въртящ момент
341 литра обем на багажника
10.6 секунди 0-100 км/ч

 

Реклама  


Купи Hyundai

  • Hyundai I10 1.1 GAS

    2950 лв.

    дата на произв. - март , 2009 г., пробег - 90000, С.к - Ръчна

  • Hyundai I20 i BIFUEL 1.3i 78к.с GPL BRC

    5999 лв.

    дата на произв. - юни , 2009 г., пробег - 141345, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Hyundai Coupe

    1500 лв.

    дата на произв. - май , 1997 г., пробег - 236000, С.к - Ръчна, цвят - Виолетов

  • Hyundai Coupe 1.6i

    2900 лв.

    дата на произв. - август , 2001 г., пробег - 0, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Hyundai I30 2.0 LUX SCHVEIC

    9999 лв.

    дата на произв. - юни , 2010 г., пробег - 176000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • Hyundai I30 1.6 CW

    8900 лв.

    дата на произв. - май , 2008 г., пробег - 168830, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 25 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

И кой би си го купил това, като на пазара има Приус, който се е доказал, като един от най-икономичните хибриди, който на всичкото отгоре е един от най-надеждните автомобили.
И не само това, ами и Приуса излиза с повече екстри в базовото оборудване на по-ниска цена. Ако имах пари и смятах да купувам хибрид никога не бих рискувал с недоказани модели ня по-високя цена, изглеждащи толкова скучно.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Тея доста са си повярвали ми се струва щом са обявили такава цена на това голямо нищо.
Пожелавам им приятна игра!
Съмнявам се да имат някакви продажби. По-скоро ще си ги раздават колите по предстваителствата за служебни...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

еееее да кажеш вътре че има качествени материали си е чиста лъжа. твърда и евтина пластмаса е и не лъжете така нагло моля. в началото на годината на едно изложение имах възможността да вляза вътре и да е разгледам и точно това се набива първо на очи че е доста евтино и пошло а вие твърдите точно обратното че било с качествени материали. за другите неща нямам мнение защото не съм е карал но лъжата за материалите е много опашата. и багажника е наистина много малък както колегата отдолу отбеляза
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

„интериора: просторен, светъл и удобен.“

Просторен не бих казал, а светъл още по-малко. Абе едакторчето да не сте карали друга кола, а да сте снимали съвсем друга? На снимките интериора е ТЪМЕН!
А що не казахте нищо за малкото багажниче, като на малолитражка? Цели 341 л. Ужас и на такава солена цена тая кола. Неам думи просто. На Приус е само с 200 л отгоре а за Аурис комби да не говорим
Тези 1100 км преход много ли ви се виждат? Понеже Приус прави по 1300+ км преходи! Нали с него се сравнявате
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Хубава реклама сте дръпнали на новите си спонсори и не преставате да ги хвалите. Лошо няма да прибирате пари от реклами, но нека не е на гърба на други и спрете с лъжите! За разлика от кои хибриди не се движи йоник само на електричество в града, че нещо не се сещам? Говорите така, че все едно тяхната трансмисия с 2 съединитела и цели 6 скорости е по-добра от тази на Приус, която е безстепенна и има безброй скорости. Защо все с Приус се сравнявате и пишете неверни неща? Антиреклама нещо...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Хибриди не съм карал, но съм имал тойота и след това хюндай. Ако сега трябва да избирам между двете, със сигурност ще се спра на японката. Много по-изпипана е в детайлите, колкото и странно да звучи на някой. Личен опит.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Ayyy ( преди 2 седмици )

В немския Мобил.де цените започват от 19800 Еуро, тука 62000 лв. Много приятна кола, но за 40-50К лв.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: ко ( преди 2 седмици )

ко рйекоха тез?62 бона за базов модел?
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Не е лоша колицата, но нема пара!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Не 30, а 38 квч/100 харчи теслата.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Ако броиш секундите, вземи си тесла за 100 000 долара. Какво и плащаш! Само, че при тест в реални условия в Калифорния теслата харчи 30 квч/100 км, а този хюндай в електрическия вариант харчи 11 квч/100 км.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Хибриди не съм карал, но съм имал тойота и след това хюндай. Ако сега трябва да избирам между двете, със сигурност ще се спра на корейката. Много по-изпипана е в детайлите, колкото и странно да звучи на някой. Личен опит.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

"За разлика от други хибриди, Ioniq на практика не се движи изцяло на електричество - компютърът сам включва бензиновия мотор при по-резки ускорения"
Чакай ти,в града да караш за без пари.Популистко набиване в празните глави на хората..Хората в белите държави ходят с колело на работа,хем са здрави,хем и въздуха им е чист.На американопоклонниците всякак ще им извъртят нещата,само и само да са по колите и да си мислят,че са еко.Празна глава най-лесно се манипулира.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Нещо много скапани характеристики? Уж 141к.с. а почти 11 секунди ускорение?!?! Тва нещо и старите малолитражки ще го изпреварват на светофарите. Обем на багажника 300 литра?!?! Какъв е тоя мъничък багажник? И базата започва от 62000лв.?!?! Алоо това е един спънат, грозен Хюндай с багажник за 2 куфара какви са тия 62000лв.??? Без да имам кристална топка прогнозирам нулеви продажби.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
Ауриса по смъртно не може да харчи 3 или 4/100. Една мацка се хвалеше, че нейния след 20 000 км., паднал разхода на 5.5/100.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 3  Отрицателни: 8

от: Roadrunner ( преди 2 седмици )

Повечето хора си мислят, че хибрид се кара само за икономия от гориво. А много хора го взимат заради надеждността, простото устройство и липсата на ядове с него. Икономията на гориво, данъци и т.н е малка част от нещата. Но да 60 000 е много. Виж Аурис хибрид за 40 е по-приемливо
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Абе чакал си много ти. В града, като разхода ти е 7 лв. какво ще кажеш ??
То разхода на хибридите е по-нисък в града обикновенно, така че саждодишач, не развивай тъпи теории.
Газта е еко да всички го знаем и има автомобили, които са фабрично на газ и то точно в Корея карат масово такива.
Имат решение за всеки вкус корейците. А че плъг ин хибрида е най-универсалното и екологично е ясно, защото в града нямат равни. Може да караш и изцяло на ток. А витарата няма да ти даде 7 газ 10000%
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Хайде да видим как със 7 лв. ще отидеш до Бели Искър от София и обратно, Ганьо. А да, като те теглят. Смяяях, смяяяях,...
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 8

от: до първия ( преди 2 седмици )

Чети внимателно, бе *** невеж! 7 лв. им е струвала разходката до Бели Искър. Това е 140 км. в планината.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

от: Кола ( преди 2 седмици )

Скъсаха се от реклама на тази кола. Но няма как, иначе никой няма да я погледне.
1. Скъпа е - базова цена 62К.
2. Гори бензин, 1.6 литров 100 коня двигател, няма как да не папа.
3. Като капак на всичко иска и зареждане.
Единственото хубаво на това возило е, че не е дизелово.
А защо за тези пари да не си купиш автомобил с фабрична газова уредба? По-чисто, по-тънко и т.н.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Виж сега,явно ти имаш дълбок комплекс от родното си място,така че спести ни "ганьовските" пророчества.Имах предвид следното:защо го дават като някакво невероятно постижение това 7 лева на 100 км градско? Къде е постижението?Къде е еволюцията на автомобилостроенето.Не е нещо невиждано досега,и тази цена 62 хиляди за базовия модел с тасове... Извинявай много.дайте на не ставаме като американците и да се прехласваме по нещо, само защото ни казват че е добро.Ами не е!Не е и еко...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 10  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Само една забалежка. В Румъния ще отменят премията. Така поне казаха по БТВ. Страната има огромен външен дълг и проходите били под предвиденото. Под въпрос са и заплатите им. Така, че не ми давайте точно Румъния за пример.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 8

от: ... ( преди 2 седмици )

"...В развити европейски страни като Румъния..."

хаха, много добро!
Отговори
 
+20
 

Положителни: 21  Отрицателни: 1

от: Roadrunner ( преди 2 седмици )

Ganyo knows best.
Те хората сигурно имат цело село развойно за хибрида, ама идва Ставри от Куртово и им обяснява как УАЗ-ката му е по-убава и арчи по-малко.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 14  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

7 лева - 100 км извънградско,уау да ви имам постижението.Чакал си я на контакта да се зареди,чакал си и на бензиностанцията да заредиш,накрая извънградско 7 лв.Ами че то всяка нормална кола на газ,ще ти даде такъв разход,само че без чакането и доста по-екологично,защото не гори бензин,не харчи ток,няма батерии които да замърсяват заради лития и тн.Газта като гориво при изгаряне е доста по-еко от другите горива.Да не говорим,че с моята Витара ще мина там където това си мечтае.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 17  Отрицателни: 9


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising