Вход   Регистрация

Предрекоха фалит на Tesla до 2 години

Предрекоха фалит на Tesla до 2 години
 

Прогнозата е на бившия вицепрезидент на GM

Бившият вицепрезидент на General Motors – Боб Лутц, се превърна в основен критик на Tesla Motors през последните месеци. Този път легендата на американското автомобилостроене стигна още по-далеч, като обяви, че производителят на електромобили ще фалира най-късно до 2 години.

Предрекоха фалит на Tesla до 2 години

В интервю за за телевизионния канал CNBC Лутц бе категоричен, че Tesla няма тайна рецепта за измъкване от тежото положение, в което се намира. Според него, представянето на камиона Semi и новия Rodster представлява „отчаян опит да се привлекат допълнителни финансови ресуррси”.

„Компанията бързо изгаря натрупания капитал и няма шанс да оцелее след 2019 г. Проблемите са много – проблеми с производството на Model 3, намаляване на продажбите на Model S и Model X, както и натрупаните рекордни загуби за третото тримесечие на 2017 г. Всичко това води само към едно – фалит”, смята Лутц.

В същото време Tesla Model S стана най-популярният електромобил на пазара в САЩ за първите 10 месеца на 2017 г. От него са продадени 20 750 бройки, което е с 13% повече от същия период на 2016 г. Продажбите на Model X са 16 140 бройки, като общият дял на моделите на Tesla на пазара на „зелени” автомобили е 23%.

Предрекоха фалит на Tesla до 2 години

Най-популярният електромобил на GM - Chevrolet Bolt EV, за същия период е записал 17 083 продажби. Само през октомври обаче неговите продажби са повече от 2 пъти по-големи от тези на Model S – 2718 срещу 1120.

Снимки: Tesla

Реклама  


Купи кола

  • Audi A8 3.0TDI QUATTRO

    11 лв.

    дата на произв. - май , 2011 г., пробег - 111, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A8 4.2TDI FULL

    11 лв.

    дата на произв. - юни , 2011 г., пробег - 111, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A8 4.2TDI FULL

    11 лв.

    дата на произв. - февруари , 2012 г., пробег - 111, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A7 3.0TDI QUATTRO

    11 лв.

    дата на произв. - май , 2012 г., пробег - 111, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A6 3.0TDI QUATTRO

    Цена по договаряне

    дата на произв. - август , 2013 г., пробег - 111, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Audi A6 3.0TDI QUATTRO

    Цена по договаряне

    дата на произв. - юли , 2012 г., пробег - 111, С.к - Автоматична, цвят - Бял

Виж всички обяви

Коментари ( 40 )

Напиши коментар Влез

от: Гошо ( преди 4 месеца )

Тесла е компания излязала от приказките за деца. Колите им за по 150 бона(model s и x) са с качество на сглобкатa като при дачия. Модел 3 се произвежда със скоростта на охльов и поръчките закъсняват а чичо мъск вече обещава и камиони да правят до 2 години хаха. Илончо само парадира колко бързи му били кошниците а в същото време тесла на се състезават във formula E накъдето се насочват почти всички големи производители на автомобили. Защо ли?
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: Русия ( преди 4 месеца )

На теория си е фалирала.Печалбата
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: none ( преди 4 месеца )

Каквото и да стане с Тесла, това е компанията която проведе технологичната революция при автомобилите. 10 инчови таблети, софтуер обновяван онлайн, ел. задвижване. Не че и преди тях нямаше опити с ел. коли, но никой не успя да промени играта, ... преди тях ... Може би просто уцелиха момента, но и за това се изисква умение ...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: TSLA ( преди 4 месеца )

Айде почна се манджата на капацитетите и продавачите на балони с хелий по парковете. Показваш пръст и следва Павловия рефлекс.

Преди точно ДЕСЕТ години дуднехте, че Tesla Roadster 1 била само концепция за изложение само за пред отбрани журналисти. Къде са сега? NUMMI заводa от Toyota, Гигафабрика за батерии, Space X изстрелват сателити в космоса, енергийния гигант Solar City е техен... НЛО чиния да ви се представи ще й намерите кусур! А вие какво съградихте за това време? 2.5 тона брътвежи.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )

до Анонимен: Ами имено защото GM фалираха и закриха много марки имат екпертизата и знаят кога настъпвва края. В бизнеса не е само "на имам си мечта" - ако не изкарваш пари а Т'слата не е изкарала още и един пробит цент печалба, си аут от бизнеса!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

На ГМ само фалити им се привиждат, понеже самите те успяха да фалират и закрият цяла кохорта - Холдън, Потиак, Деу... Сааб. Освен това успяха да продадат Опел за жълти стотинки, след като не мохаха дори при над милио коли годишно да ги направят печеливши.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: fermera ( преди 4 месеца )

Всички производители ни убеждават как до две години ще пуснат електрички.А къде ще ги зареждат.Правилният отговор е при Тесла.Вече имат над 1000 суперчаржера по киловата.А наскоро четири велики автомобилни сили се обединиха за постояването на 400.Сега разбрахте ли защо освободи патентите.От кого ще бъдат произведени батерийте.От Китай едва ли.От 2019 който иска да продава там трябва да има 10%електромобили и батерийте ще си останат там.Правилният отговор е Тесла.Иначе пак само обещания-ще,ще,ще
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: Жалка картинка ( преди 4 месеца )

Това което аз говоря.Тесла си увеличават продажбите ама продават само в Сащ.Навремето и ГМ продаваха само в Сащ после знаем кво стана.Разпродадоха всичко и фалираха.Ама българските се.яци още верват на ефрейчето Мъски!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: Учителя ( преди 4 месеца )

Може и да фалират, но....ако някой наистина е сигурен в това, може да направи много пари, но....на никой не му се рискува и акциите на ТЕСЛА пак се качват, т.е инвеститорите вярват че ТЕСЛА ще прави много пари...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

А какъв е тоя на снимката, дето върти геврека, според теб на седалката ли ще спи като почива, а?
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Къде видя легло? Този камион е проектиран да бъде автономен и въобще да няма шофьор.

Може да го мразиш с пълно право!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Продължение на предишния коментар:
Не поясних, че - в някой влекачи ми опират краката, КАТО СЪМ ЛЕГНАЛ НА ЛЕГЛОТО! Като е тясна кабината, и леглото е късо!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Професионален шофьор съм, карам седлови влекачи. Като гледам колко е тясна горе кабината, ми се струва че за тоя камион ще трябва шофьорите да са високи макс 1,60. В някой влекачи, с по-тесни кабини, ми опират краката, а в това абсурд да се събера (1.83 съм)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Да не говорим, че от тези 3 милиарда догодина имат да плащат 800 милиона от дълговете на Соларсити. Демек пари за фабрика за камиони няма. Роудстера може и във Fremont да го произвеждат, защото при тази цена най-вероятно ще е го правят ръчно, както първите 300 от модел 3. А с фабриката за керемидите српя да се говори вече и дори и да искаш не можеш да си купиш такива, така ще стане и с камионите. При Тесла е повече шоу бизнес, отколкото автомобилен бизнес. А печалба от продажба на коли нямат.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 9  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Да това с камиона е наистина смешно да не говорим че ще им трябват 5-6 милиарда долара за да направят завод, където да го произвеждат. За сега имат само един завод във Fremont където Тойота и ГМ са поизвеждали 400К автомобила годишно, как тесла ще произвеждат 10000 седмично само от модел 3 и там останалите модел S и Х не ми е ясно. Все пак Тойота са лидер в ефективността, Тесла да станат по-ефективни от Тойота не ми се вярва. А в момента имат 2,5-3 милиарда кеш...
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

А това с камиона и роудстъра е смешно даже.Те не могат да направят модел 3,който уж трябваше да им донесе печалба,тръгнали да се бият в гърдите,с някакво време от 0-100 на модел,който струва 200 хиляди,и няма да видим до 2-3 години.Къде са 3-ките на хората, за които взехте пари.Смешно е..депозит за несъществуващи коли.Казах немското трио,но визирам доста марки също така.Волво са там,японските са там,корейците също.Повечето ще изкарат скоро модели на ток,тея още не са изкарали модел 3..
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Може и да фалират,може и да не,няма как да знаем със сигурност,Но фактите говорят,че нещата за тях няма да стават по-добри и по-лесни.Те не са на печалба дори когато са като монопол в тази индустрия.Нямат капацитета да произвеждат толкова,че да са на плюс.Само,че когато. Конглокенцията пусне електрички,тогава няма да могат и да продават.Японските хибриди за сега са много по-добра опция и това няма да се промени в близките години.Немското трио като пуснат ел.коли, тесла ще за закъсат още повече.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 10  Отрицателни: 3

от: bmw435icc,X3G01 ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
Neznam dali 6te falirat,no sa 4estni hora.Minalia petak mi varnaha kaparoto ot 4 hilaidi dolara vav vrazka s model X,koito otkazah v poslednia moment.Mojeha i da ne mi go vra6tam.Verno zabaviha se s 2 meseca no darjaha na dumata si.Evala Tesla
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 11

от: а това как е!? ( преди 4 месеца )

Публикувано във факти.бг:
Porsche представи първия си всъдеход преди 15 години и на вторичния пазар вече има доста изгодни екземпляри. Струва ли си обаче изобщо да се обмисля покупката на толкова скъп автомобил, който в момента се продава "за жълти стотинки".

Отговор на този въпрос дава влогърът Тайлър Хувър, който документира опита си с употребявани коли. Той купува "най-евтиния Cayenne в Щатите" за едва $6 100 (10 120 лева) и през следващата половин година изминава с него 6 000 мили (6 954 км).

За изненада на Хувър немският всъдеход, произведен през 2004 г., не показва нито един дефект въпреки смехотворната си цена. Нещо повече - всичко по колата работи безотказно, включително турбокомпресорът на 4.5-литровия V8 с 450 коня и пневматичното окачване.

Тайлър Хувър смята, че здравината на първото поколение на Cayenne се дължи на много по-високия ресурс, заложен от конструкторите на Porsche във всяко звено от конструкцията на всъдехода или с други думи "overengineering".
Отговори
 
+7
 

Положителни: 10  Отрицателни: 3

от: popa ot razgrad ( преди 4 месеца )

технологиите и идеите на Тесла са неоспорвани и именно за това големите концерни нарочно подкопават основите на Тесла, за да фалира и я купят на евтино...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: Край ( преди 4 месеца )

Идеалния град е с ел. превозни средства /трамвай, тролей, ел. бусове, ел. коли/ и в изходите му паркинги с коли с ДВГ под наем. Из града си джиткаш с твоята си електричка като ти трябва да ходиш на море - зимаш си Х5 под наем за 5-7 дена и си на море.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 12  Отрицателни: 11

от: Край ( преди 4 месеца )

Системата енергоизточник -ток- батерия -ел. двигател като цяло замърсява повече природата от системата енергоизточник - двг. Ел. колите имат едно предимство - изнасят замърясяването извън градовете - остава там където се прави тока и батериите а в града хората си дишат добре. За това бъдещето е на ГРАДСКИ ел. коли с пробег от по 100-150 км. а не на ел.шлепове по 3 тона, камо ли пък ел. тирове и ел. кораби.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 16  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Хайде да се махат от ефира тия.Писна ни да слушаме прехвалените им ягоди.Щом със събсидиите и наказателните такси не могат да вържат бюджета ...пишем ги бегали.Мъск не разбра че се тръгва полека с нещо конглокентно и евтино.Той тръгна да хвали туч за 200 бона колко е супер незнам си кво..Айде, стига ви толкоз кога фалирате.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 13  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Ти изобщо прочете ли ми коментара до край?!
Хайде прочети го и ако има нещо между ушите коментирай и цитирай!
Само ще ти заостря вниманието, че същото това, което говоря за GMсе отнася и за Тесла. Чети Чукча, чети писателю!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Дизеловият ВАГ ( преди 4 месеца )

харесва това!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: За това време ... ( преди 4 месеца )

Я камилата (Тесла), я камиларят (ГМ)!
Отговори
 
+16
 

Положителни: 16  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

..че ако не е правителството им отдавна нямаше да ги има!..

Щото Тесла ако не е правителството ще просъществува, така ли?!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Government Motors (GM) да се гледат собствената паница, че ако не е правителството им отдавна нямаше да ги има!
Полудържавна пераница, като ФВ и Рено.
Не съм фен ва Тесла, защото и те пък са свързани с тайните служби и всеки един техен потребител е записван в колите на компанията. Как, защо и поради каква причина? От какъв зор някой ще ме записва без мое позволение. Всичко това естествено със съгласието на държавата. Къде отиде личното пространство? Така, че да фалират щом се налага!
Отговори
 
+13
 

Положителни: 19  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Фалита е неизбежен въпроса е само кога ще се случи.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 15  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

В интерес на истината мога да кажа че риск за фалит на Тесла има. В момента в който конкypенцията започне да бълва аналогични на Bolt продукти за Модел 3 ще е доста трудно. Големите играчи могат да предложат дилърска и сервизна мрежа каквато Тесла нямат. Модел 3 ще се зарежда платено.
Принципно съм фен на Тесла но бизнес модела им напомня на Епъл Айфон - уникален продукт който скоро е копиран от сума ти производители.
Отговори
 
+26
 

Положителни: 29  Отрицателни: 3

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising