IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасно движението на ниски обороти?

Противно на разпространеното мнение двигателят се натоварва и харчи повече

Защо е опасно движението на ниски обороти?

Логиката при мното шофьори, които смятат, че придвижването на ниски обороти помага за икономия на горивото, се свежда до следното: колкото по-бавно се връща коляновият вал на двигателя при зададена скорост, толкова по-малко гориво е нужно. Така ли е в действителност?

Защо е опасно движението на ниски обороти?

Подобно мнение е напълно приемливо – при ниска скорост движението на коляновия вал изгаря по-малко гориво, което съответно щади и самия двигател. Само че при опит за ускорение на ниски обороти моторът не получава достатъчно гориво и се задъхва, тъй като сместта не успява да изгори.

Всичко това води и до други последици – получава се детонация, образува се нагар в горивната камера, запушват се дюзите и самият двигател се нагрява повече. Освен това, при рязък старт на ниски обороти значително са увеличава натоварването върху буталата и често може дори да се чуе характерен за това звук под капака.

Вибрациите, предизвикана от детонацията, оказват разрушително влияние не само върху работата на валовете на двигателя, но и върху лагерите, скоростната кутия и съединителя. Всички те се износват по-бързо и съответно се налага да бъдат ремонтирани, което е доста скъпо.

Защо е опасно движението на ниски обороти?

От оборотите на двигателя, зависи и налягането, създавано от маслената помпа. При ниски режими на работа съответно и то намалява, което води до по-лошо смазване на частите на мотора. А до какво води така нареченият „маслен глад” при двигателя, е известно на всички.

Въпреки разпространеното мнение, при малки обороти апетитът за гориво на мотора се увеличава и заради необходимостта за допълнително обогатяване на сместта. Това лесно може да бъде установено от показанията на датчика за моментния разход. В крайна сметка, ако шофьорът не смени на по-ниска предавка, автомобилът губи от динамиката си, а опитът за ускорение не се получава. Това дори може да доведе дори до изгасването на мотора и съответно до инцидент на пътя.

Експертите съветват движението на ниски обороти да става на път, на който няма други превозни средства или в задръстване, където няма нужда от внезапно ускорение. Ако все пак такова се наложи, свалянето на предавките е задължително. Не бива да се забравя, че оптималният диапазон на бензиновите атмосферни мотори е 2500-3000 об/мин и е желателно стрелката на оборотомера да се движи именно в този диапазон.

Снимки: Auto.Mail

0 от 500
  • #39
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Например ... ( преди 6 години )
    Говорите си ги нещата ей така понякога, колкото да има там ориз в купичката на ширпотребата.
  • #38
    9 rate up comment 1 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Момчета, ако дизелите на Мерцедес, не са издръжливи, дали от над 40 години вече, бакшишите в Германия ще карат основно Мерцедес ? Човек да каже, че са евтини, както Дачиа в България, добре, ама не са, напротив.Даже до преди 10-15 години караха САМО Мерцедес. В последно време ФВ се наместиха на пазара с Тауран. Тук-там някоя Зафира. Ауди и БМВ не са на хоризонта, сами си правете изводите !Говорите си ги нещата ей така понякога, колкото да има там нещо.
  • #37
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До по-долния оризар ( преди 6 години )
    Имам 2 Мерцедеса: 1 за жена ми С 320CDI от 2010г, вече на 326000кмИ един Е 350CDI от 2015г. на 76000км.И двата поддържат 160км/ч на около 2100об/мин на 7-а предавка.Познай дали съм правил нещо по моторите, ако още не си се удавил в масло с твоя оризарски маслояд.
  • #36
    4 rate up comment 3 rate down comment
    W211 ( преди 6 години )
    Редовите 4 и 6 цилиндрови CDI-та на Мерцедес. Такъв е 3.2 литровия OM648 със стоманен блок, слаган на Е280 CDI, E320 CDI и S320 CDI до към 2006. Това са най-издръжливите двигатели на съвременна кола, търси в немските сайтове коли над 800000 км и половината са такива Мерцедеси. Следващите са алуминиеви V6-аци и са по-зле.
  • #35
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като не искаш обороти си вземаш една нафтова печка и си караш яваш-яваш, а ако решиш да е понастъпиш онези отзад да му мислят как ще дишат от сажди и пушиляци.Онзи ВАГ-ин-чо да не ме реплекира, защото знам, че неговото ТеДеИ е най-здраво, най-икономично и изобщо не пуши. Даже никак. Нафтата е мирише, а маслото го души. Колко са 1-2 л. масло на 1000 км. Нищо работа. това са ВАГ най-яките машини хахаха!
  • #34
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Я ги кажи тези Магарцедеси, дето са 1500-3000 об/мин и изкарват милиони км.? Много ще ми е интересно да ги научаЯвно само картинки гледаш и нямаш връзка с реалността!Отдавна Магарцедес не правят милионици. много отдавна. Мина онова време, когато струваха нещо и си заслужаваше да си дадеш парите и знаеше, че караш Мерцедес и че ще те закара навсякъде без повреда. Вече не са така.А онзи фен дето хвали бавнооборотните немски шлепове да види къде са в класациите по качество и надеждност!
  • #33
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Тая ( преди 6 години )
    статия се отнася за японски малолитражни недоразумения, при които трябва да изпържиш двигателя за да вървят. Нормалните автомобили нямат нужда от такива обороти. Там всичко е изчислено така, че максимален въртящ момент е наличен в големи граници на оборотите на мотора, и не е необходимо постоянно да ръчкаш скоростната кутия.
  • #32
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Всъщност... ( преди 6 години )
    се товарят малолитражките на ширпотребата. Големите (истински) мотори на Мерцедес работят предимно на 1500-3000 об/мин и така изкарват милиони км.
  • #31
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Ако някой се е итнересувал от нагара при автомобилите с директно впръскване, ще знае, че е добре един път месечно да караш поне 30 минути при 3500-4000 оборота минимум. При по-голямата температура, която се постига, част от нагара изчезва. А тук carbon cleaning bg взимат парите на хората:)))
  • #30
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тези конуси от какво мислиш се движат, от стъпково моторче ли? Системата която управлява кутията е хидравлична.