Вход   Регистрация

Защо е опасно движението на ниски обороти?

Защо е опасно движението на ниски обороти?
 

Противно на разпространеното мнение двигателят се натоварва и харчи повече

Логиката при мното шофьори, които смятат, че придвижването на ниски обороти помага за икономия на горивото, се свежда до следното: колкото по-бавно се връща коляновият вал на двигателя при зададена скорост, толкова по-малко гориво е нужно. Така ли е в действителност?

Защо е опасно движението на ниски обороти?

Подобно мнение е напълно приемливо – при ниска скорост движението на коляновия вал изгаря по-малко гориво, което съответно щади и самия двигател. Само че при опит за ускорение на ниски обороти моторът не получава достатъчно гориво и се задъхва, тъй като сместта не успява да изгори.

Всичко това води и до други последици – получава се детонация, образува се нагар в горивната камера, запушват се дюзите и самият двигател се нагрява повече. Освен това, при рязък старт на ниски обороти значително са увеличава натоварването върху буталата и често може дори да се чуе характерен за това звук под капака.

Вибрациите, предизвикана от детонацията, оказват разрушително влияние не само върху работата на валовете на двигателя, но и върху лагерите, скоростната кутия и съединителя. Всички те се износват по-бързо и съответно се налага да бъдат ремонтирани, което е доста скъпо.

Защо е опасно движението на ниски обороти?

От оборотите на двигателя, зависи и налягането, създавано от маслената помпа. При ниски режими на работа съответно и то намалява, което води до по-лошо смазване на частите на мотора. А до какво води така нареченият „маслен глад” при двигателя, е известно на всички.

Въпреки разпространеното мнение, при малки обороти апетитът за гориво на мотора се увеличава и заради необходимостта за допълнително обогатяване на сместта. Това лесно може да бъде установено от показанията на датчика за моментния разход. В крайна сметка, ако шофьорът не смени на по-ниска предавка, автомобилът губи от динамиката си, а опитът за ускорение не се получава. Това дори може да доведе дори до изгасването на мотора и съответно до инцидент на пътя.

Експертите съветват движението на ниски обороти да става на път, на който няма други превозни средства или в задръстване, където няма нужда от внезапно ускорение. Ако все пак такова се наложи, свалянето на предавките е задължително. Не бива да се забравя, че оптималният диапазон на бензиновите атмосферни мотори е 2500-3000 об/мин и е желателно стрелката на оборотомера да се движи именно в този диапазон.

Снимки: Auto.Mail

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 49 )

Напиши коментар Влез

от: Пешо ( преди 3 седмици )

Карам на всякакви обороти, без да влизам в червеното. 1000 оборота е супер, а 6000 е дори по-добре.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Стига се напъва!

JDM ти го е написал.

Само мога да добавя, че из всички германски и австрийски градове нещата са подобни. Масово Мерцедеси, главно Е-клас, Турани и Зефири.

Останалите са слабо застъпени
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Друг анонимен ( преди 3 седмици )

хората за какво му говорят а то рупа ли рупа ориза.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Вурсте,
а ти, ако четеше немски щеше да прочетеш цялото и щеше да разбереш за какво ти говорят хората!Чети за хилядите проблеми на немските бараки и нито един проблем за Приуса. Чети и тук ако искаш да разбереш защо толкова много таксиметрови компании преминават на Приус.
http://www.zeit.de/auto/2012-06/diesel-krebs-subvention
А прочете ли как нафтовите печки на МБ горят почти двойно на Приус.
А за недоразуменията на ВАГ прочете ли? Тях пък всички ги оплюват и само с проблеми се хвалят.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: До долния ( преди 3 седмици )

Оризарчо, ако четеше немски без гуглето щеше да разбереш извода: тойота приус е надеждно такси в ниския клас.
Виж Мерцедес-такси е spitzenklasse!
Въобще Мерцедес E klasse е spitzenklasse auto. И поставянето му в едно изречение с някакъв приус е израз, меко казано, на слаба автомобилна култура ...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

От форума на такситата в Германия какво пишат хората, които си изкарват хляба с тези коли
http://www.taxiforum.de/forum/viewtopic.php?t=8332
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: А возията .. ( преди 3 седмици )

и класата на приуса точно като на Мерцедес!? ти изпаднат пломбите ...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: JDM_Mercedes ( преди 3 седмици )

Харесвам всички японски марки, без изключение.
Но съм реалист !
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: JDM_Mercedes ( преди 3 седмици )

Има, не съм казал, че няма !
Въпроса е какъв е процента на подобни автомобили, от целия таксиметров авто-парк, сравнен с Мерцедес ?
Да ти кажа за Франкфурт (където живея и имам така да се каже, най-свежа информация), виждал съм 3-4 Приуса, един чисто нов Авенсис комби, Мазда 6 отново комби, БМВ Ф01 730д, БМВ Е60 седан, Ауди А6 (последна генерация)седан и... това е !
Всичко друго е Е-клас, Б-клас, рядко ЕС-клас и останалото е Тауран и Зафира !
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Покажи Коментара
Говориш за Мерцедесите на бакшишите в Германия, споменаваш марки, а си забравил за Приус и Аурис хибриди. Няма начин да не си ги видял, но тенденциозно мълчиш за тях. Защо ли? Влез в страницата на немските тексиметрови шофьори. Погледни и форума и ще разбереш някои неща може би. Всяка година избират такси на годината марка и модел. Погледни ги! Има и видео тестове и ще разбереш за какво ти говоря. Мерцедес разчитат на стара слава. Таксита сазарани изкуствен имидж а не заради нущо друго.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 3  Отрицателни: 8

от: Например ... ( преди 3 седмици )

Говорите си ги нещата ей така понякога, колкото да има там ориз в купичката на ширпотребата.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: JDM_Mercedes ( преди 3 седмици )

Момчета, ако дизелите на Мерцедес, не са издръжливи, дали от над 40 години вече, бакшишите в Германия ще карат основно Мерцедес ?
Човек да каже, че са евтини, както Дачиа в България, добре, ама не са, напротив.
Даже до преди 10-15 години караха САМО Мерцедес.
В последно време ФВ се наместиха на пазара с Тауран.
Тук-там някоя Зафира.
Ауди и БМВ не са на хоризонта, сами си правете изводите !
Говорите си ги нещата ей така понякога, колкото да има там нещо.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 1

от: До по-долния оризар ( преди 3 седмици )

Имам 2 Мерцедеса: 1 за жена ми С 320CDI от 2010г, вече на 326000км
И един Е 350CDI от 2015г. на 76000км.

И двата поддържат 160км/ч на около 2100об/мин на 7-а предавка.

Познай дали съм правил нещо по моторите, ако още не си се удавил в масло с твоя оризарски маслояд.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: W211 ( преди 3 седмици )

Редовите 4 и 6 цилиндрови CDI-та на Мерцедес. Такъв е 3.2 литровия OM648 със стоманен блок, слаган на Е280 CDI, E320 CDI и S320 CDI до към 2006. Това са най-издръжливите двигатели на съвременна кола, търси в немските сайтове коли над 800000 км и половината са такива Мерцедеси. Следващите са алуминиеви V6-аци и са по-зле.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Като не искаш обороти си вземаш една нафтова печка и си караш яваш-яваш, а ако решиш да е понастъпиш онези отзад да му мислят как ще дишат от сажди и пушиляци.
Онзи ВАГ-ин-чо да не ме реплекира, защото знам, че неговото ТеДеИ е най-здраво, най-икономично и изобщо не пуши. Даже никак. Нафтата е мирише, а маслото го души. Колко са 1-2 л. масло на 1000 км. Нищо работа. това са ВАГ най-яките машини хахаха!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 7  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Я ги кажи тези Магарцедеси, дето са 1500-3000 об/мин и изкарват милиони км.? Много ще ми е интересно да ги науча“
Явно само картинки гледаш и нямаш връзка с реалността!
Отдавна Магарцедес не правят милионици. много отдавна. Мина онова време, когато струваха нещо и си заслужаваше да си дадеш парите и знаеше, че караш Мерцедес и че ще те закара навсякъде без повреда. Вече не са така.
А онзи фен дето хвали бавнооборотните немски шлепове да види къде са в класациите по качество и надеждност!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

от: Тая ( преди 3 седмици )

статия се отнася за японски малолитражни недоразумения, при които трябва да изпържиш двигателя за да вървят. Нормалните автомобили нямат нужда от такива обороти. Там всичко е изчислено така, че максимален въртящ момент е наличен в големи граници на оборотите на мотора, и не е необходимо постоянно да ръчкаш скоростната кутия.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 10  Отрицателни: 10

от: Всъщност... ( преди 3 седмици )

се товарят малолитражките на ширпотребата. Големите (истински) мотори на Мерцедес работят предимно на 1500-3000 об/мин и така изкарват милиони км.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Roadrunner ( преди 3 седмици )

Ако някой се е итнересувал от нагара при автомобилите с директно впръскване, ще знае, че е добре един път месечно да караш поне 30 минути при 3500-4000 оборота минимум. При по-голямата температура, която се постига, част от нагара изчезва. А тук carbon cleaning bg взимат парите на хората:)))
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Тези конуси от какво мислиш се движат, от стъпково моторче ли? Системата която управлява кутията е хидравлична.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

CVT-то имало големи загуби, а другите нямат ли?
За загуби не става на въпрос в случая, а кое пази най-добре двигателя и го държи в оптимални обороти и това безпорно е CVT, както си съгласен и ти. А акато става въпрос за загуби най-ниските са при е-CVT на хибридите на Тойота. Там имаме само една планетарна предавка. Безумно надеждна, направо вечна, защото нищо не може да и се развали, никакво обслужване, а само смяна на 100 000 км на маслото. На този етап по-добро от това не се сещам да има.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Я обясни какво точно е хидравличното при CVT?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

CVT наистина е най-доброто в смисъл, че оборотите на двигателя могат да стоят постоянни при ускорение, но на практика има големи загуби понеже цялата кутия е един хидравличен механизъм и затова не е толкова популярна. При класическия автоматик има хидротрансформатор между кутията и двигателя, който също гълта от конете. Единствено при ръчната няма хидравлики и там загубите са най-малко.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 10  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Идва зимата и е добре да не се кара кола на високи обороти.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Точно автоматика е най-доброто за двигателя ви. А конкретно CVT е най-най-доброто за него, защото двигателят ви е винаги в оптимални обороти спрямо скоростта и педала на газта. При автоматика го няма този баланс. Там трябва да достигнеш някакви обороти, за да превключи, докато при CVT имаш линейно ускорение и вдигане на оборотите, което е най-доброто.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Вземаш автоматик и не се занимаваш с глупости, като трябва си сваля предавка и ускоряваш, ако караш спокойно поддържа ниски обороти. В статията са се опитали да обяснят термина LSPI (Low-Speed Pre-Ignition) но нещо май някой се е изгубил в превода.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 14  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Зависи много от характера на двигателя и предавателните числа на кутията. Голям дизел + автоматик е едно, друго е една Honda S2000 която стига 9500 оборота. При повечето коли на пета с 80 не е проблем, стига да си на равен участък и да не се опитваш да ускоряваш, а само да поддържаш скоростта. Най-грозното нещо е като си на пета с 80, да натиснеш газта до долу и да чакаш да ускори. Това е все едно да душиш някой и да го караш да бяга.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 20  Отрицателни: 0

от: TDI ( преди 3 седмици )

Разхода се бил увеличавал заради допълнителното обогятане на сместта?! Това да не е на дядо ми жигулито да се удави - последните повече от 20 години всичко го смята компютър. Всеки двигател има оптимални стойности на въздух и гориво и винаги се гледа да е еднакво. Абсолютно не съм съгласен и то точно гледайки показанията както предлагат в статията. Колкото повече се дигат оборотите, толкова повече се дига разхода. Дебело подчертавам обаче, че това е при ускорение!! Истината е, че всички зависи.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Като цяло Цеко, родителите ти са създали голяма тъпотия!
Кажи им да ползват гуми за да не създадат още едно недоразумение като теб. По долу ти казаха хората да четеш и да не се обясняваш много защото некомпетентността ти прозира от всякъде. С цъкането на + и - няма да промениш интелектуалното си състояние, както и с писан1то с различни никове. Толкова си пр0зД че човек не може да те сбърка.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 8

от: Цеко ( преди 3 седмици )

При ниски обороти загубите от триeне са по-ниски; нагари не се образуват, защото горивото се дозира в подходящата гориво-въздушна пропорция; детонации се получават защото така работят двигателите в вътрешно горене; сместа при бензините честно се обогатява на вивоки обороти и натоварвания с цел охлаждане на горивните камери
Като цяло голяма тъпотия
Отговори
 
  0
 

Положителни: 11  Отрицателни: 11

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising