Вход   Регистрация

15 удивителни самоделни автомобила от СССР

15 удивителни самоделни автомобила от СССР
 

Сглобени в мазета и малки гаражи, повечето от тези коли не оцеляват до наши дни

В Съветския съюз изборът на автомобилни модели е бил меко казано ограничен, а автомобилите били дефицит. Точно заради това, някои автомобилни ентусиасти с малко опит и много желание, започнали да конструират свои собствени автомобили. Сега си спомняме за 15-те най-интересни самоделки, сглобени в рамките на СССР.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

КД (Спорт-900)

Този спортен автомобил с 2+2 конфигурация на седалките в интериора е дело на малък екип от служители на Централния научноизследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ) с помощта на директора на Минския завод за автомобилно оборудване Кузма Дурнов, чиито инициали са използвани в името на автомобила. Двигателят бил взет от “Гърбушкото” на Запорожец, а благодарение на рамата, комбинирана с частично пространствено шаси и олекотени външни панели, цялото купе тежало по-малко от 500 килограма. От всички 6 произведени такива авнтомобила до наши дни са оцелели само четири, като тяхното състояние е незавидно. Спорт-900 е един от малкото съветски автомобили, създаден в ограничена серия. Работата по-колата започнала през 1963 и продължила до 1969.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Ленинград

Създадена е през 1956 в Санкт Петербург от инженер с фамилия Бабич. Представлява високоскоростен роудстър, задвижван от 6-цилиндровия двигател на ГАЗ-12 с мощност 90 к.с. Това е и един от най-бързите автомобили по онова време в Съветския съюз. Роудстърът можел да измине разстоянието от Симферопол до Санкт Петербург, което е около 2125 км, за 20 часа, вдигайки на места скорост от 180 км/ч.+

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Панголина

Още един самостоятелен проект, способен на максимална скорост от 180 км/ч. Панголина е построен през 1980 от Александър Кулгиним, който използва за основа шасито на Жигули. Първоначално колата имала гигантски преден капак, който се отварял напред и позволявал достъп до интериора, но през 90-те машината претърпяла инцидент и след поправката й били внесени промени - конвенционални врати и статични фарове. През 2004 създателят на Панголина загинал в тежка катастрофа, а днес автомобилът му се намира в автомобилен музей в Москва.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Спорт-1500

Този автомобил е създаден от един-единствен човек, от началото до края. В едно мазе. На Юри Рубел му били необходими няколко години, за да построи свой собствен GT модел, като работата му приключила през 1977. Купето му притежава не само оригинален дизайн с високо качество на изработката и отношение към детайла, но и перфектно разпределение на теглото, както и добре обмислен интериор. За труда си Рубел получава награда за постижения в областта на дизайна, което е достойно за уважение, имайки педвид, че всичко започва с едно обикновено Жигули (ВАЗ-2103). Видът на Спорт-1500 дори е продължен с нов модел…

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Меркурий

Купето на Меркурий било създадено от матрици за изливане на стъклопласт, които били създадени отново от Юри Рубел. Творческият колектив този път се състоял от трима души, а за основа е използвана по-новата “шестица” ВАЗ-2106 и нейния по-мощен 1.6-литров двигател. Били произведени 5 такива автомобила (3 в Москва и 2 в Тбилиси). Първият екземпляр се появил през 1982, а впоследствие една от колите била модифицирана и получила новото име Протон. Най-характерната част на този автомобил е това, че при него двигателят с вътрешно горене е демонтиран, а на негово място е инсталиран електромотор с две високоефективни акумулаторни батерии.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

ГТЩ

Макар че техническата част на този автомобил е подготвена от Станислав и Юри Алгебраистови, той всъщност получава името на своя дизайнер - името ГТЩ e съкращение от “Гран-Туризмо Щербининых” или “ GT автомобила на Щербинин”. Двигателят е взет от ГАЗ-24 Волга, а матриците за външните панели впоследствие били използвани за създаването на автомобил, кръстен Сатана, който приличал много на ГТЩ, но имал леко променена предница.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Юна

Това е един от малкото самоделни автомобили от СССР, който е запазен в добро състояние до наши дни. Юри Алгебраистов продължил да усъвършенства тази кола до пенсионирането си, в резултат на което концепцията се променила много спрямо оригинала. С течение на времето в купето е монтиран 2.8-литров M30 двигател на BMW, в интериора се появяват спортни седалки Recaro, регулируем кормилен прът собствена разработка, както и много други. Така или иначе, окачването продължило да използва газови амортисьори през целия живот на колата, а панелите по купето така и не се променили.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Лаура

В средата на 80-те двама инженери - Парфенов и Хаинов - сглобяват два такива автомобила, които били лично одобрени от не кой да е, а от Михаил Горбачов и Нучо Бертоне. Автомобилът бил представен в Прага на изложение по случай 100-годишнината от създаването на автомобила. Самият Бертоне не можел да повярва, че тази кола е самоделка, конструирана от двама души. Имайки предвид къде е създадена, едва ли трябва да се изненадваме, че в техническо отношение Лаура не е нищо кой знае какво - двигателят е от ВАЗ-2105, скоростната кутия е от Запорожец, каретата на полуоските са от Нива, а купето и неговите структурни елементи били проектирани на компютър, което по това време се случвало за пръв път в Съветския съюз.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Труд

Двувратият седан Труд, който е построен през 1964 в Москва, шокира с две основни свои черти, дори на фона на всички предишни автомобили в този списък. Първата от тях е, че сложните му външни панели са изработени от стоманени листове, а не от композитни материали, което е направило изработката им много по-трудна. Втората вълнуваща част от историята за този автомобил е, че трицилиндровият му двигател не е взет от вече съществуващ модела, а е проектиран от самите създатели на колата. За съжаление, неговата мощност и останалите технически спецификации са неизвестни.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Лань

Още един самоделен съветски автомобил, който успява да доживее до наши дни в относително добро състояние. Той е построен от Николай Парафенко в Луганск, Украйна през 1972. Елементи от окачването са използвани от ГАЗ-21, двигателят е 1.2-литров от ВАЗ-2101, а елегантното двуврато купе е изработено от стъклопласт. Преди няколко години реставрираният автомобил бе пуснат за продажба. След това историята мълчи.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Тритон

Да, това е амфибия, което обяснява и името. Тритон може да се управлява както на сушата, така и по вода. Чудатата машина използва двигателя на ГАЗ-21 Волга и скоростната кутия от Запорожец 968. Автори на смелия проект, който получил одобрението и на Главната инспекция по пътна безопасност (ГАИ), са Димитри Кудрячков и Лариса Карулина. Идеалното разпределение на тежестта, ефективният воднореактивен двигател и прибиращите се голела, правят от Тритон нещо много приятно за каране - особено във вода.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Кентавър

Войнишко зеленият цвят на Кентавър не е избран случайно, тъй като в неговите недра е разположена трансмисията от американския военен джип Willys MB, макар че двигателя е руски - взет от ВАЗ-2101. Към шасито са прикрепени ресорните мостове от УАЗ, а за външните панели са използвани стоманени листове, от които иначе са се правели газови печки. Покривът можел да се демонтира, превръщайки Кентавър в кабриолет. Съветският микробус бил построен през 1984 от Анатолий Мишков.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Bera-1600 GT

Зад стилния екстериор на Bera-1600 GT, който е построен в Симферопол от Виталий Руденко и Александър Костин, се крие двигател и скоростна кутия от ВАЗ-2101, както и окачване, съставено от елементи, които можем да открием в Жигули, ЗАЗ и ЛУАЗ. Bera-1600 GT се появява в средата на 80-те и има напредничав за времето си интериор с дълбоки предни седалки, които се въртят около остта си и могат да оформят сепаре за четирима, когато колата е паркирана. Интересно е и оформлението на вратите, които се отварят с плъзгане напред, осигурявайки много лесен достъп до интериора, както на предния, така и на задния ред седалки. През 90-те е сглобен втори такъв автомобил, който се отличавал с много по-семпъл и конвенционален интериор. За съжаление, днес и двете машини са разглобени.

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Гепард

Този автомобил с лекота може да си съперничи с британскките модели на Triumph и MG, но истината е, че той е роден в СССР и представлява силно модифициран Запорожец. В периода 1966 - 1968 били построени няколко автомобила Гепард, които се отличавали по елементите, взети от други коли. Някои от тях използвали двигател от ЗАЗ 966, а други от ЗАЗ 965. Лимузината е жива и днес, като в момента се реставрира цялостно. Кога ще стане готова, остава неизвестно.
 

15 удивителни самоделни автомобили от СССР

Ленинакан

Почти не съществува достоверна информация за самоделната лимузина Ленинакан. Известно е, че автомобилът бил построен в края на 80-те от Мкртич Погосян, а за основа била ползвана архитектурата на ГАЗ-24 Волга. Лимузината«Ленинакан»
Достоверной информации о самодельном лимузине Ленинакан не так много. Известно, что автомобиль построил в конце 80-х Мкртыч Погосян, а за основу была взята 24-ая «Волга». Лимузин по-прежнему жив и сейчас находится на обслуживании – вполне вероятно, что в ближайшие месяцы (или годы) мы узнаем о нем больше.

 

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 3 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

с подръчни средства и това е добре..
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 8 месеца )

От Русия освен глад и студ нищо друго не излиза
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: дошо ( преди 8 месеца )

Единственото, което виждам е копиране на западни модели в комбинация с копирани двигатели.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 10


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising