Вход   Регистрация

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Водородните автомобили ще променят световната икономика
 

Тези превозни средства могат да намалят общите вредни емисии с 20%

Съветът по водородните технологии (Hydrogen Council), включващо 18 водещи компании от различни области, публикува първото по рода си изследване, според което водородът ще играе основна роля при преминаването към алтернативни източници на енергия.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Според доклада, водородната икономика ще позволи до 2050 г. нивата на вредните емисии СО2 да бъде намалени с 20% и ще създаде бизнес на обща стойност от 2,5 трилиона долара. Заради него ще бъдат отворени и над 30 милиона нови работни места.

Изследването е формирало „пътна карта” за въвеждане на използване на водорода на ново ниво. В следствие от това ще се проведе и трансформация на световата енергетика. В Съвета участват представители на Honda, Hyundai, Toyota, Kawasaki, BMW, Daimler, General Motors и Shell, които са на мнение, че през 2030 г. на водородно гориво ще могат да преминат около 10-15 млн. леки коли и 500 000 товарни машини.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Освен това този газ ще може да се използва и в производствените процеси за отопление и енергоснабдяване на жилищни домове и предприятия. Всичко това ще увеличи употребата на водород 10 пъти до 2050 г., когато на него ще се падат около 18% от използвана в света енергия.

За постиганне на тези цели са нужни годишни инвестиции в размер на 20025 млрд. долара. В доклада се казва още, че тези средства могат да бъдат осигурени „при наличие на правилно оформено законодателство и нормативна база”. Към момента общите годишни инвестиции в енергия са за 1,7 трилиона. долара, като 650 млрд. от тях отиват за нефт и газ, а 300 млрд. за енергия от възобновяеми източници.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

Участниците в Съвета са категорични, че техническите решения за преминаване към водород са напълно готови, но трябва представителите на индустрията, които имат интерес към подобна стратегия, да обединят усилията си. Коалицията призовава за подкрепа от инвеститори, политици и бизнесмени.

Водородните автомобили ще променят световната икономика

В момента големият проблем е липсата на инфраструктура и това пречи за пълноценно серийно производство на водородни автомобили (fuel cell vehicles, FCV). Най-известните модели – Toyota Mirai, Honda Clarity и Hyundai ix35 Fuell Cell, се произвеждат в ограничени тиражи и се предлагат на малко пазари, предимно като коли под наем.

Снимки: Производителите

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 22 )

Напиши коментар Влез

от: Водородопроводчик ( преди 4 дни )

До анонимния:
разбира се, основният начин за производство на H2 включва процес с водна пара и метан, при който за една молекула H2 се отделя една молекула CO2.
За сравнение - при изгаряне на молекула метан се отделя също една молекула СО2, но отделената енергия е пъти повече от тази при изгаряне на молекула H2.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Русия ( преди 4 дни )

20025 млрд.-малко са.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 дни )

AutoBild сравняваха трите модела от края на статията. Изненадващо или не на чело поставиха хюндая.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Щом спора е електричесто или водород - нещата са на добре. тия с V8 ги знаем..
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 0  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Проблема не е в автомобилите и в тяхното гориво.И с велосипеди да се придвижват хората,пак ще се намери някой на мръси природата,макар и въздуха да е по-чист.Селянина който си хвърля боклука от 10-тия етаж на панелката,кел файда че ще кара на водород след 20 години примерно.Манталитет хора,манталитет.Белите държави може и да прочестят въздуха си,ама един Китай няма как да се прочести,там просто основния замърсител не е автомобила а индустрията...
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: До Анонимен ( преди 5 дни )

"Като завали първият сняг го погледнете отгоре колко сажди и *** има. Това го дишаме."

Това обаче е в по-голяма степен от сажди от отопление на твърдо гориво.
Иначе си прав че и двете имат бъдеще.

По темата - евала - водорода е още една брънка в решението за бъдещето. Само електрички не си го представям нещо. Количествата батерии и зарядни станции ще бъде огромно. Потреблението на ток също.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Покажи Коментара
Самолетите ще станат нерентабилни когато се развие наземния транспорт, така че тях никой не ги мисли. Ще останат корабите само, но те замърсяват далече от бреговете. Докато въглеродния двуокис стигне до бреговете вече е чист кислород.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 0  Отрицателни: 6

от: Аморфис ( преди 5 дни )

Продължавам да чета едни и същи глупости всеки ден.
А нормите на самолетите някой измерва ли ги? Замърсяването със самолети е в пъти по-голямо от това с автомобилите.
Стига глупости!
Съгласен съм, че трябва да караме електрически автомобили (по възможност) или водородни, ама да не ми пишат за вредни емисии, че се излагат вече!!!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: Тинтири-минтири ( преди 5 дни )

Анонимен, ма аз не защитавам водорода като нападам електричките - и двете форми на транспорт за мен лично са безсмислени!
Само от конвертирането на сегашни автомобилен парк към употреба на газ ще свали директно 15% CO2 с почти нулеви инвестиции и няма да чакаме 2050. А раработките и на германците и на китайците за синтетични горива обещават Нулево замтрсяване в някакво обозримо бъдеще!
Тата че мръсни електрички в каквато и да е форма на ми трябват
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Ако един тежък електромобил замърсява колкото един малолитражен бензинов, Смятай колко замърсява един тежък водороден автомобил, след като за изминаване на един километър изразходва 5 пъти повече ток отколкото електрическия
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: 112 ( преди 5 дни )

И за мен водорода е бъдещето, електричките са преходни. Като се сметне целият жизнен цикъл излиза по вредно от една малотиражка на бензин.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 5 дни )

"А от де ще дойде тоя допълнителен ток? Само за САШ да подмениш съществуващите автомобили с ДВГ с електрички трябва да изградиш над 300 атомни реактора по 1000 МВ а потреблението на електричество се покачва и без това. Познай кога ще стане"
Ако трябват 300 реактора за зареждане на електромобили, трябват около 1200 реактора за зареждане с водород, защото кпд-то на трансформацията ток-водород-ток е максимум 20 30%
Откъде мислиш, че идва водородът? От водородната колонка?
Само заради това, придвижването с водород е три-четири пъти по-скъпо и мръсно!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 8

от: Водород ( преди 5 дни )

Водорода има само 1 проблем, много е опасен. Не знам колко е скъп за производство. Все-пак електролизата не е кой-знае каква философия.
Не дай боже обаче да се пукне бутилката при катастрофа и всички отиват право при св. Пешо.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Не се карайте!
И електрички ще има и водородни ще има. За всеки според нуждите. За градско и околоградско ще са електрички, а за по-дълги разстояния и по-интензивно и продължително каране водородни автомобили. И двете технологии са добри и екологични, но имат и недостатъци, така, че ще се допълват. Въпросът е замърсяването с ДВГ в градовете и населените места най-после да спре, защото вече не се диша. Като завали първият сняг го погледнете отгоре колко сажди и *** има. Това го дишаме.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Тинтири-минтири ( преди 5 дни )

Анонимник да се оплаква от анонимник тва е голяма работа :)
А от де ще дойде тоя допълнителен ток? Само за САШ да подмениш съществуващите автомобили с ДВГ с електрички трябва да изградиш над 300 атомни реактора по 1000 МВ а потреблението на електричество се покачва и без това. Познай кога ще стане
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: Тинтири-минтири ( преди 5 дни )

да бе щото изграждането на зарядни станции през метър, за да поемат бавното зареждане не е скъпо :)
За времето за което 1 водородна колонка ще обработи 3 или 5 автомобила зарядната станция няма да е приключила още с първия а на него все още пробега му ще е по-малък :)
Отговори
 
+9
 

Положителни: 14  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Да и аз мисля, че опростената инфраструктура от ел.зарядни станции е огромното предимство спрямо водородното решение! Това, а не анонимник да ни плаши с отделяне на СО2.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Изтърваха влакът! Не им се пуска кокала, но вече е късно, защото има по-евтино и рентабилно решение. Токът може директно да се зарежда в автомобила от контакта, без нужда от скъпа инфраструктура между тях.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 10  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 5 дни )

до водопроводчика:
Би ли ни "светнал" нас неуките с конкретен пример за производство на водород, при което се отделя СО2. Или поне нещо от типа - за толкова хил.н.куб.м. водород се отделя еди-колко си СО2. Пък ние ще се напънем да схванем тезата ти.
А да подскажеш нещо за производството на акумулатори?
Отговори
 
+14
 

Положителни: 17  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Покажи Коментара
еколозите лишават флората от естествената им храна крайно време е тези безделници да бъдат изолирани в подходящи за тях живеене места джунглите в южна америка са подходяща среда за живеене а ние да си караме на спокойствие V8
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 5 дни )

Покажи Коментара
Бъдещето е в зареждането доректно с ток от контакта, не този шит
Отговори
 
 -13
 

Положителни: 9  Отрицателни: 22

от: Водородопроводчик ( преди 5 дни )

Не казват за друг основен проблем - за производството на водород в момента се изпуска няколко пъти повече СО2 в атмосферата в сравнение с каране на бензин. Има и т.нар. "чист" водород, произвеждан само със слънчева енергия, но той пък е далеч по-скъп от другия и съвсем нерентабилен - на някой да му се дава лев на километър за гориво?
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 11  Отрицателни: 14


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising