Вход   Регистрация

Защо хората катастрофират на пътя

Защо хората катастрофират на пътя
 

Най-разпространените причини за инцидентите по време на движение

Човекът, за съжаление, няма способността да гледа в бъдещето и така да избягва грешките, които прави. Опитът зад волана се натрупва с реално изминатите на пътя километри. Именно там всеки шофьор се учи и как да избягва опасностите, срещу които се изправя. Въпреки това катастрофите с автомобили продължават да се случват.

Защо хората катастрофират на пътя

Ето ги и основните причини за тях – те са определени от група експерти, които са изгледали хиляди записи от видеорегистратори на автомобили, участвали или заснели инцидент на пътя.

1. Смяна на платното, завой или обратен завой


Защо хората катастрофират на пътя

Първото място заема сблъсъците между автомобили при смяна на платното, завой или обратен завой. Тук са включени инцидентите с движещите се в същата посока превозни средства, които изпреварват в насрещното платно. Около ¼ (24,9%) от катастрофите стават именно заради това. А те могат да бъдат лесно избегнати, ако просто шофьорът погледне в страничното огледало.

Случаите, в които идващият отзад автомобил е в „мъртвата” зона или лети с космическа скорост, са единици. Всичко останало е заради липса на елементарно внимание. Просто трябва по-често да се гледа в огледалото и да се запомнят всички намиращи се наблизо машини.

Що се касае до тези, които задминават – те трябва да бъдат внимателни за превозни средства с включен мигач, както и за такива, които намаляват внезапността скоростта си или започват да променят траекторията на движение. Това е сигнал, че техният шофьор се подготвя за маневра. В случая задминаващият е с предимство, но не е ясно дали човекът в другия автомобил отчита този факт.

2. Излизане от второтостепенен път


Защо хората катастрофират на пътя

Излизането от второстепенен път, което завършва със сблъсък, е втората най-разпространена причина за катастрофите – 14,2%. Около 1/3 от тези случаи могат да бъдат обяснени с лошата видимост. Това се отнася за движението в града, където често от паркираните край пътя коли не се вижда почти нищо. Затова и в случая най-добре е включването в главния път или неговото пресичане да става бавно и внимателно, докато видимостта не бъде пълна.

На свой ред движещият се по основния път също не бива да хвърля цялата отговорност и да разчита, че той е с предимство. Това важи особено за улиците с лоша видимост и плътно паркирани автообили. Проявата на елементарно внимание може да предотврати инцидента.

Останалите 2/3 от катастрофите в тази ситуация няма как да бъдат обяснени логично. За да караш автомобил, трябва да имаш добро зрение, така че няма логика в обяснението, че не си видял идващото по главния път превозно средство. Явно причината е една – невнимание и лоша преценка на действията.

Има и още нещо – празният път невинаги означава, че може да се премине. По него често автомобилите се движат с по-висока скорост. И невинаги са със запалени светлини, въпреки че това е задължително. Трябва да се отчете и факторът „заслепяване от слънцето”, който понякога се оказва фатален в подобни ситуации.

3. Завой наляво


Защо хората катастрофират на пътя

Някои от тези случаи не влизат в първата категория. Около 13,3% от инцидентите на пътя се случват, след като даден автомобил завива наляво и не дава предимство на идващите отсреща. В случая нещата са елементарни – когато нямаш видимост, не преминаваш. И първо оценяваш ситуацията. Около 15% от тези случаи стават при мигаща зелена светлина на светофара (когато той не е в отделна секция). Тогава както завиващият, така и идващият отсреща решават, че ще успеят да минат, преди да е светнало червено.

4. Пресичане на пешеходци

Защо хората катастрофират на пътя

Пешеходците продължават да стават жертви, като това да 8,7% от изследваните случаи. Твърде вероятно е те да са и повече в реалния живот. Препоръката да се намалява скоростта и да се спира преди зебра е помогнала само в половината от отчетените ситуации. В останалите се стига до сериозни последици, като често и самите пешеходци са виновни. Те пресичат, там където това е забранено, като излизат внезапно на пътя и не оставят никакъв шанс на шофьора.

5. Преминаване на червено


Защо хората катастрофират на пътя

Около 5,8% от катастрофите стават заради преминаване на червено. В повечето от тези случаи поне един от участниците в тях се движи с висока скорост и просто няма как да спре. А най-опасни на кръстовище са именно първите няколко секунди след смяната на сигнала на светофара. Далеч по-лесно и по-безопасно просто ще е да се намали скоростта, за да може водачът да се убеди, че останалите атомобили са спрели.

6. Внезапна маневра

Защо хората катастрофират на пътя

В изучените от групата експерти инциденти на пътя 4,6% от случаите се дължат на решението на даден шофьор да извърши внезапна маневра по време на движение. В повечето ситуации последствията са по-тежки, отколкото ако същият този водач реши просто да спре, дори без да сменя платното.

Най-голямата грешка е опитът да се избегне удар с внезапно спрял автомобил, като той бъде изпреварен и се влезе в насрещното платно. Защото там обикновено идва друго превозно средство и виновен в крайна сметка за сблъсъка ще бъде този, които се е опитал да избегне удара със спрелия пред него автомобил. А и последствията от челен удар между две движещи се с висока скорост превозни средства, често са фатални.

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 6 )

Напиши коментар Влез

от: Факт! ( преди 1 седмица )

Щото са пр..ти бугаре с е36 много вървежни на газ и се мислят за Шумахер по разбити пътища без маркировка и сигнализация!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Тинтири-минтири ( преди 1 седмица )

Ако маймуняците карат а е си бъркат в отверстията нещата щяха да са други - ама всеки фанал телефон и не само говори ми и пише съобщения, вече навигациите и инфотейнмънта са масови и всеки ръчка и тая щуротия и никой не гледа напред камо ли в огледалата!

Отдавна съм казал - изринете модерните електронни дивоти от колите и карайте - ще имате в пъти по-сигурни коли!
Отговори
 
+15
 

Положителни: 20  Отрицателни: 5

от: младеж ( преди 1 седмица )

в ст.град до ветеринарния се блъснах от ситуация 2...
Май май аз си бях виновен.
ма то тамън почна един лигав снях, наспрели от 2те страни коли и селинджър с голф мина с 80...
нема спиране само ми одра бронята...

ма ако не ми беше засекъл скапания колан на 20 годишния фиат, нямаше да се разсейвам, и щех да спра и да чакам повече...

ае почвайте ма
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: ДА ( преди 1 седмица )

Защото 80% не могат да карат!Купени книжки!След като махнаха полигона-нещата са плачевни.Никой не ги учи как да изпреварват,как се кара извънградско и т.н.Плащай едни часове,мъкни се с 30 км из града и като вземеш книжка-юруш из пътищата-затова!
Отговори
 
+40
 

Положителни: 40  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Специално в БГ има много катастрофи не толкова заради старите коли и лошите пътища колкото заради празните глави на доста комплексирани и озлобени хорица. Силно си надценяват възможностите, карат със стари гуми и белите не закъсняват. Много ниска куптура на пътя.
Отговори
 
+44
 

Положителни: 45  Отрицателни: 1

от: У нас ( преди 1 седмица )

У нас има още една причина - щото щофьорчето е най-великия.
Май 90% от катастрофите у нас са заради това.
Отговори
 
+37
 

Положителни: 38  Отрицателни: 1


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising