IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спортен дом на колела с емблемата на Toyota

Нереалният концепт RV-2 представлява комбинация от коренно различни класове

Спортен дом на колела с емблемата на Toyota

Само си представете автомобил, който да съчетава едновременно в себе си купе от клас „гран туризмо”, дом на колела, практично комби и машина за дрифт. Звучи нереално, но такава кола е съществувала. И е направена от Toyota.

Спортен дом на колела с емблемата на Toyota

В името на справедливостта трябва да отбележим, че този RV-2 не е първият подобен концепт на Toyota. Това се вижда и от името му, което може да се преведе като „Дом на колела номер 2”. За разлика от RV1 (на горната снимка), вторият прототип е напълно готов за серийно производство.

Спортен дом на колела с емблемата на Toyota

Toyota RV-2 дебютира на автосалона в Токио през 1972 г. – година след RV-1. По-късно машината е показана и в Ню Йорк. Нейният дизайн е доста прогресивен с правоъгълните си фарове и огромната решетка на радиатора, заради която бронята е разделена на две. Задната част също е невиждана за времето си, като тя излиза на мода няколко години по-късно.

Спортен дом на колела с емблемата на Toyota

Интересният дизайн е само един от козоветe на RV-2. Главната особеност на концепта за вратите на багажника, над които се опъва специална тента. Благодарение на това RV-2 се превръща в малък кемпер, в който спокойно могат да нощуват 4 човека. Двама от тях могат да се настанят на разгъващите се предни седалки, а другите двама – в багажника, който се превръща в спалня. Благодарение на конструкцията, над главата има достатъчно място.

Спортен дом на колела с емблемата на Toyota

Подобно трансформация на каросерията създава доста трудности на инженерите на Toyota от гледна точка на здравината на конструкцията. Затова тя е допълнително усилена, като специално внимание е обърната на местата, подложени на голяма натоварване. Това се отнася най-вече за вратите на батажника, които трябва да бъдат достатъчно тежки, за за не бъдат изкривени от поривите на вятъра.

Спортен дом на колела с емблемата на Toyota

Техническите донори на RV-2 са моделите Toyota Mark II и Crown, въпреки че по това време двигателите, окачването и трансмисиите са почти еднакви и няма как точно да се определи кой има най-голям принос за направата на подобен автомобил. Моторът е 6-цилиндров 4M с обем 2,6 литра с два карбуратора. Мощността му е едва 110 к.с., но благодарение на аеродинамиката си комбито развива 190 км/ч.

Спортен дом на колела с емблемата на Toyota

Въпреки че прототипът е с разположен от дясно волан, RV-2 е насочен най-вече към америкаския пазар. Това е напълно нормално, тъй като никъде другаде по света не обичат толкова много подобен тип автомобили. Само че, американците не харесват особено колата – да, тя е красива и нестандартна, но мястото в нея не е достатъчно. Екстрите също, въпреки че в оборудването влизат електрически стъкла, радио и климатик.

Спортен дом на колела с емблемата на Toyota

Това е и причината Toyota да се откаже от пускането на сериин модел, въпреки че концептът е напълно готов. А 30 години по-късно американците се влюбват в Prius, който предлага по-малко място...

Снимки: Toyota

Тагове: toyota rv-2
0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Я, ето откъде немските копировачи на Ауди са гепили голямата предна решетка. За пореден път - японците правят иновациите, немците ги крадат и претендират че били техни.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    защо не пускат такива автомобили не ми е ясно. практични са и са за хора които искат да се събудят сред природата без да опъват палатки или влачат каравани или пък да си купуват отделно кемпер.
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Идеален е! Точно такова ми трябва да го ползвам, като личен автомобил всекидневно и в края на седмицата и през отпуските да пътувам където искам с жената и да можем да замръкваме където си пожелаем, а сутринта посрещаш изгрева на някое приказно място.Последното изречение от материала обаче кърти. Добра статия, но накрая са се Усрали. Каква връзка има Приус с тази кола? Още по-малко, че американците не са влюбени в Приус, а го купуват от практична гл.т.и защото е не само икономичен, но и здрав.