Средната разлика между официално обявения разход на новите автомобили и този, който може да бъде постигнат от тях в реални условия, е скочил до 42%, сочи нови проучване по въпроса.
Международният съвет по чист транспорт (ICCT) излезе с доклад, базиран на информация от над милион автомобили в 8 европейски държави, сред които Великобритания. Според него средната разлика между декларирания и реален разход на новите автомобили през 2017 е 42%, докато същия показател през 2013 е бил 25%, а през 2001 г. - едва 9 на сто.
Частните автомобили се представили по-добре от колите, използвани за служебни цели, като първите записали резултат от 39% средно разминаване, а вторите - 45% разлика между официалния и постигнатия разход на гориво. От ICCT прогнозират, че потребителите плащат по около 350 британски паунда годишно повече за гориво, отколкото ако разходът на техния автомобил отговаря на предварително обявените данни от производителя.
Данните може да се подобрят значително в бъдеще, благодарение на въвеждането на нова процедура за тестване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии на автомобилите. Новият режим бе представен през септември и ще стане задължителен за всички нови автомобили през септември 2018 г. Процедурата, носеща означението WLTP ще замени досегашната програма NEDC, при която автомобилите се тестваха в продължение на едва 20 минути, за да се измери техния разход на гориво и вредните им емисии.
Въпреки новият тестов режим, от ICCT заявяват, че има още много работа, която трябва да бъде свършена, за да се намали разликата между официалния и реалния разход на гориво. Според организацията новата WLTP програма “съдържа нови вратички, които могат да позволят допълнително увеличаване на дупката”.
Снимка: Audi