Вход   Регистрация

Производителите в Европа лъжат с разхода все повече

Производителите в Европа лъжат с разхода все повече
 

Разликата между обявените и реалните стойности е скочила близо 5 пъти от 2001 г. насам

Средната разлика между официално обявения разход на новите автомобили и този, който може да бъде постигнат от тях в реални условия, е скочил до 42%, сочи нови проучване по въпроса.

Производителите лъжат с разхода все повече

Международният съвет по чист транспорт (ICCT) излезе с доклад, базиран на информация от над милион автомобили в 8 европейски държави, сред които Великобритания. Според него средната разлика между декларирания и реален разход на новите автомобили през 2017 е 42%, докато същия показател през 2013 е бил 25%, а през 2001 г. - едва 9 на сто.

Частните автомобили се представили по-добре от колите, използвани за служебни цели, като първите записали резултат от 39% средно разминаване, а вторите - 45% разлика между официалния и постигнатия разход на гориво. От ICCT прогнозират, че потребителите плащат по около 350 британски паунда годишно повече за гориво, отколкото ако разходът на техния автомобил отговаря на предварително обявените данни от производителя.

Данните може да се подобрят значително в бъдеще, благодарение на въвеждането на нова процедура за тестване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии на автомобилите. Новият режим бе представен през септември и ще стане задължителен за всички нови автомобили през септември 2018 г. Процедурата, носеща означението WLTP ще замени досегашната програма NEDC, при която автомобилите се тестваха в продължение на едва 20 минути, за да се измери техния разход на гориво и вредните им емисии.

Въпреки новият тестов режим, от ICCT заявяват, че има още много работа, която трябва да бъде свършена, за да се намали разликата между официалния и реалния разход на гориво. Според организацията новата WLTP програма “съдържа нови вратички, които могат да позволят допълнително увеличаване на дупката”.

Снимка: Audi
 

Реклама  


Купи кола

  • VW Touran 2.0TDI/6+1/HILINE

    7500 лв.

    дата на произв. - октомври , 2005 г., пробег - 183011, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • VW Passat 1.6i-УНИКАТ!!!

    2799 лв.

    дата на произв. - август , 1995 г., пробег - 194776, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Audi A8 quattro+ГАЗ

    17900 лв.

    дата на произв. - юли , 2006 г., пробег - 292000, С.к - Автоматична

  • VW Golf 1,9TDI-90

    2350 лв.

    дата на произв. - юни , 1999 г., пробег - 207000, С.к - Ръчна

  • Citroen Berlingo

    3700 лв.

    дата на произв. - март , 2006 г., пробег - 280000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mazda 6 2.3i

    6700 лв.

    дата на произв. - юли , 2006 г., пробег - 150000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

Виж всички обяви

Коментари ( 28 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Оооо приятел дай си Ауриса и ще ти покажа как се прави този разход 12 дори и по голям ще ти направя .... но няма смисъл да те лъжа само пробвай от стоп тръгни направи едно ускорение за отсечка 10 км макс вдига до 210 на равно след което екстремно намаляне до 140 че завоя е хубав и пак ускорение до 210 ... между другото само да поддържаш 180 разхода ти е 9-10
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Извън града и на нови и на стари със спокойно шофиране около 90 км/ч се достига разхода. В града обаче на новите може да постигнеш разхода само ако нямаш много кръстовища и светофари в маршрута. На мен лично дойде ли 15 септември градския ми разход в София се вдига с 15 - 20% в сравнение с лятото. Зимата когато паднат температурите се покачва още.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Дизелите зимата загрьват много по-бавно от бензинките. На бензиновата кола при минусови температури, ако и трябва да работи 2-3 мин, то на дизела му трябват най- малко 5-6 мин. Ама не да работи на място, а да го караш, защото дизел на място не загрява. Трябва да се кара и тогава. Та в този смисъл дизел за градско и къси разстояния е едно от най-лошите неща. Скапвате двигателя от всякъде. За това дизел за по-дълги разстояния е ок, а бензинова за градско. Ако е газифицираш още по-добре.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Само драйвер на баварка може да отиде на кафе или дискотека и да остави кокошарника да работи на място, за да му е топло и да му е икономично хахаха. Не се в ред момченце. Книжка имаш ли изобщо, че дрънкаш простотии?
А ако е дизел и няма печка ще има да чакаш цяла нощ да ти загрее и пак няма да е загрял.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Ауриса този двигател 2.0 дизел сток посмъртно не може да направи разход 12/100. Виж, ако си бил с дръпната ръчна, може и да може, но по друг начин няма начин. Даже и тогава не може, защото ще ти замирише най-малкото на изгоряло. С моя съм дърпал ремарке, когато се сменях жилището. Ремаркето в едната посока пълно до дyпка, а в другата празно в градски условия, трафик и задръстваниь с много потугляниь и спирания ми даде разход 9,5/100. Пре каране газ-спирачка-газ до ламарината повече от 10 никога.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

бавареца ...преди години имах бензинови коли , разхода зимата е ужасен .. от едно кафе до друго кафе до трето кафе , дискотека разхода ми идваше до 3 пъти по голям защото мотора не можеше да загрее , и на това му намерих цаката започнах да я оставям запалена хем разхода падна хем в колата топло
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

e46 мноо дърто това Ауди S8 D2 то на 20 години бе приятел ... не че е лоша нооо
Отговори
 
+8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 1

от: e46 ( преди 11 месеца )

Покажи Коментара
Ауди S8 D2 разход 10,5/100 със 150-160 по магистралата.Ей тва е кола дтига с тия тойоти
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 3  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

vel_co .... Напълно те подкрепям това исках и да кажа разхода който дават е постижим ... но никой не кара така :)
Там където Ауриса ми даде разход от 3.6 на връщане по същия път успях да постигна разход от 12 литра но поне си вдигнах адреналина .... така че кой как кара е важно за разхода
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: vel_co ( преди 11 месеца )

Стига сте цитирали отделни екстремни постижения на икономията. Аз пък съм правил на извънградско по-висок разход от градския в задръстванията, т.е. и това е възможно, но нормално ли е? Няма какво да спорим, разходите са постижими. Производителите лъжат не в разхода, а във формулировката - говорят за каране, а всъщност става дума за внимателно ПРИДВИЖВАНЕ!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

На този Аурис борда лъже с 0.2-0.3л/100. Проверено многократно. В рамките на нормалното е. Горе-долу толкова е разликата и при другите и стига до 0.5/100, но повече не съм забелязвал от това, което съм карал. Единствено един Опел Астра имаше 0.7 разлика между борда и реално изгореното гориво. Питах в сервиза на Опел дали може да се оправи проблема, но ми казаха, че тази серия Астри са така. Алгоритмите, които изчисляват разхода са били заложени така в БК и няма оправяне проблема.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Да да Ауриса ми даде този разход вечер , но по равен път без движение , като се замисля това беше по борда и ако сложим процентите с които Тойота лъже реално разхода ми ще излезе около 4 литра ...което пак си много добър разход
А двете Аудита от Линц (Австрия) до Пловдив с по един резервоар
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Mitsubishi - Space Star - 1.0 MIVEC (71 Hp) CLEARTEC
миналата година го купих на жената. Това е най-икономичната кола, която някога съм карал. Бензин с 3 цил. много лека и приятна за каране. Извън града със скорост 70-80 км/ч спокойно си пада под 4/100. До 3.5 съм стигал, точно, колкото е по каталог. В града и дават4.5/100.Ако ньма натоварено движение и под тези стойности се стига, а при трафик и задръствания около 5 е разхода, а зимата до 5.5/100 стига. Това е за градско и сам човек в колата.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

До онзи с Ауриса и разход 3.6

Този разход само в едната посока нали с леко нанадолнище. Това е Аурис първа генерация я имах със същия мотор 126 к.с. Много здрава и икономична кола, но разход 3.6 няма начин просто. Малко под 4/100 дамо ако си сам без багаж и нощем без движение може да си постигне иначе при нормални условия 4-4.5/100, което си е съвсем нормално и е толкова и малко под заводския разход. Иначе ня Корола с 1.4 Д4Д 90 к.с. съм правил 3.2/100 с още един в колата за свидетел имахме бас
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

А на някой прави ли му впечатление че тук пише един фен на японските коли
Мога да ти кажа че не е редно да злорадстваш и едните и другите данни са достижими
Но ми направи едно впечатление
При Ауди разхода по борда отговаря на зареждането докато при Тойота разхода по борда бе с 10-13% по нисък от реалния което не им прави чест но все пак това е кола без претенции
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

А на някой прави ли му впечатление, че най-голяма разлика има при немските автомобили. Винаги през годините, когато съм гледал тестове и при тях разликата е огромна между заводски и реален разход. Най-вече се отнася за немската "света троица". И другите ги тестват при същите условия, но не показват толкова големи разлики, което навежда на мисълта, че умишлено немците лъжат и то много яко.Както винаги между другото за всичко. Лошото е,че не си вземат бележка и всяка лъжа е последвана от по-голяма
Отговори
 
+2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 4

от: до: така е ( преди 11 месеца )

Да така е, но не е при немските коли. Там трябва да сложиш доста повече литри отгоре.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Примерите които ти цитирах са
Ауди А8 4.2 дизел 2011г.
Ауди А6 3.0 дизел 2012г
също така и една по стара Тойота Аурис 2.0 дизел от далечната 2007 г тя дори на извън градско ми е падала на 3.6
Така че разходите са постижими но задволанните устройства си мислят че ги лъжат когато не умеят да карат икономично
Отговори
 
+2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 6

от: така е ( преди 11 месеца )

взимаш каталожния разход + 2л и става релания.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Ами те лъжат активно последните 10-тина години. Наистина тенденцията започна към 2000-ната ама истинските шашми са от последните няколко години. А всички давата примери с коли на по 12-15 години
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Разхода за извън градско е даден при скорост от 90 километра в час ако разхода ви по магистрала с 140-150 е по висок с 40-50% няма нищо учудващо
Отговори
 
+15
 

Положителни: 16  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Пак за будалата ,бензина особено зимно време на къси отсечки в града както и да го караш разхода е с около 100% отгоре за дизела това е около 30%
Отговори
 
+3
 

Положителни: 13  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Мерцедес Е320 ЦДИ (204 коня, 3200 кубика, 2004 година) – нормално извънградско (110-120) с хора и товар между 7 и 8. Стигал съм истинския деклариран разход от 6.2 при нощно каране по хубав път с хубави гуми без трафик с постоянни 100-110.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

За ония будала долу който си мисли че дизелите лъжат , мога да кажа че с Ауди А8 4.2 дизел и А6 3.0 дизел съм постигал разход доста по нисък от каталожния
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Лъжат дизелите за да влязат в еко нормите. И да лъжат будалите дето мислят че 200 коня може да харчет 5/100 макар и само по нанадолнище.
При бензините не е повече 10-15% лъжата и то просто защото не е калкулирано почти никакво задръстване а то и без това е силно променливо.
Карам нов малък турбо бензин и ако карам леко и извън час пик съм около заводските данни. Събота и неделя падам дори под него по някога
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 14  Отрицателни: 16

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Разхода е нещо относително и се влияе от условията на шофиране и най вече от задкормилното устройство, лично аз съм имал няколко коли и на всички когато съм си поставял за цел съм постигал каталожните данни
Отговори
 
+9
 

Положителни: 13  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 11 месеца )

Декларираният разход за всички нови коли трябва да е за движение в идеални условия с постоянна скорост, и оттам нататък да можеш да направиш сравнение между две коли, коя е по-икономична. Иначе какво означава градско и извънградско? Градско може да означава да потеглиш сутринта на студен двигател и да попаднеш в задръстване, или да караш в неделя по някой булевард с постоянна скорост. Извънградско какво е – круиз по магистрала с постоянна скорост, или постоянно изпреварване и намаляне?
Отговори
 
+22
 

Положителни: 24  Отрицателни: 2

от: VW ( преди 11 месеца )

VW нераса това!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 10  Отрицателни: 8


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising