IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla записа най-голямата загуба в историята си

От началото на 2017 г. компанията на Илон Мъск е на минус с 1,28 млрд. долара

Tesla записа най-голямата загуба в историята си

Компанията Tesla записа най-голямата загуба в цялата си история, става ясно от публикувания финансов отчет. За третото тримесечие на 2017 г. чистата загуба на производителя на електромобили е 671,16 млн. долара. А за деветте месеца от година резултатът е 1,28 млрд. долара, съобщава Wall Street Journal.

Tesla записа най-голямата загуба в историята си

В същото време приходите на компанията за тримесечието са 2,98 млрд. долара, което превишава прогнозите на експертите. Преди година резултатът беше 2,3 млрд. долара. То се дължи на 18-процентовия ръст на продажбите на Tesla Model X и Model S, както и на излизането на пазара на Model 3.

От отчета става ясно, че за периода юли-септември 2017 г. Tesla Motors е построила още 126 зарадни станции и така общият им брой достига 1032. Приходите на компанията от продажба електричество и от неговото съхранение достигат 317,5 млн. долара.

Трябва да се отбележи също така, че именно през третата четвърт на тази година компанията продаде своя 250-хиляден автомобил. Само преди 5 години Tesla предлагаше единствено вече спрения от производство роудстър и общият брой на предадени на клиентите коли е бил точно 100 пъти по-малко.

Снимка: Tesla

Тагове: tesla motors
0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Анонимен, моя грешка мислех че са спрели от производство 75 а те са спрели 85 ами имащ 75к Тесла срещу 30К ГолфА пробега е в права пропорционалност към размера на батерията - 35 кВ за голф и 200км, двойно 75кВ за Тесла и респективно двоен пробег... ама има и още една врътка, всички признават, че обявения пробег на 2017 голф е консервативен и реално достижими са около 250 км, а на Тесла пробега е около 350 и нещата пак не са розови - но това няма връзка със загубите на Тесла!
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тесла показаха че ел колите може също да са привлекателни, мощни и удобни. Обаче всичко това на съответната цена. Бъдещето ще е на малко по-различни ел коли а такива като Тесла ще са за гъзария.
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    (а базовия модел на S колко струва ще споделиш ли :)А на базовия S 85 ускорението му не е 4.4 :)и въобще това ли е критерия за една еко кола - ускорението :) )Базовия Модел S е 75 а не 85 КВТ и ускорението си е точно толкова цената е 75Кдолара в САЩ и ~80Кевро в Европа и е напълно сравнима с ДВГ конглокентитеза това дали е Еко може да се види разхода на Е-голфа е 18.4КВТ на 100 а на Модел S е 21КВТ на 100 мисля че е разумно при положение при ДВГ коли щеше да е 2ен (Audi S6 и Голф 1.0ТСИ)
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Правиш ли разлика тя не е само в 2ната цена ами и в 2ния пробег(417срещу201),2ното ускорение и мощност(4.4сек до 100 срещу 9.6сек),2ния багажник(740литра заден+150 преден срещу 380литра),2ното задвижване и разликата в размерите(32см междуосие и 16см ширина)
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Анонимена базовия модел на S колко струва ще споделиш ли :) А на базовия S 85 ускорението му не е 4.4 :)и въобще това ли е критерия за една еко кола - ускорението :)Бутни на Голф на Лийв или на Зое 85 кВ батерия като на тесла S и те ще имат същия пробег :)
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    И да допълня Хлебарю драги - Свети Мъск не е изкарал и цент до сега. Дори догодина да направи чудо и да изкара компанията на 0 тоест да има чиста печалба от поне 1млрд спрямо 2017 (за сравнение VW при около 10 млн продажби годишно правят по 1-2 млрд печалба) на дупето пак остават да му висят едни 10тина милиарда оперативна загуба. На всичко отгоре следващият модел, който ще пусне е нишов заместник на Роудстър с малки продажби - А КОНКУРЕНЦИЯТА НЕ СПИ :)
  • #18
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    (Какви са характеристиките на Тесла? Около 300 и нещо реали км пробег, ми той Е-голф дето струва на 1/3 от S и X прави около 200 - ама той е с двойно по-малка батерия.)базовия Модел S е с пробег 417км по ЕРА а Голфа е 201 цената е около 2на но Модел S е в класа на Артеон и ускорява до 100 за 4.4сек това е все едно да сравняваш Audi S6(същото ускорение) с Пежо 308
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Хлебарю драги, а ще обясниш ли като добър икономист какво става ако след като си пуснал завода 5 години подред си все на минус милион. Какво става ако харчиш пари дето нямаш, за инвестиции, които обаче не увеличават бъдещата ти печалба? А какво става ако завода дето трябва да ти произвежда 10 000 хляба произвежда по 7?
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    carpe_diemОт къде да има пари за още 3 години като в все на минус :) Какви са характеристиките на Тесла? Около 300 и нещо реали км пробег, ми той Е-голф дето струва на 1/3 от S и X прави около 200 - ама той е с двойно по-малка батерия. А Шеви Волт даже ги бие :)Ако говорим за "автопилота" германците са много по-напред в тая технология - тесла няма нищо изключително, че да не може да се повтори. Само дето големите мога да предложат истинско качество и широка дилърска мрежа.
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Хлебар ( преди 6 години )
    Тази година направихме завод за хляб за един милион лева. Миналата седмица го пуснахме и до края на месеца успяхме да направим 10 000 хляба. Все още сме на загуба от 999 000лв за годината, което прави по 100лв. загуба за всеки произведен хляб!Питам се колко ще ни е загубата ако произвеждаме 5 000 хляба дневно. При 100лв загуба на всеки хляб , значи половин милион загуба на ден според форумните разбирачи!