Вход   Регистрация

Tesla записа най-голямата загуба в историята си

Tesla записа най-голямата загуба в историята си
 

От началото на 2017 г. компанията на Илон Мъск е на минус с 1,28 млрд. долара

Компанията Tesla записа най-голямата загуба в цялата си история, става ясно от публикувания финансов отчет. За третото тримесечие на 2017 г. чистата загуба на производителя на електромобили е 671,16 млн. долара. А за деветте месеца от година резултатът е 1,28 млрд. долара, съобщава Wall Street Journal.

Tesla записа най-голямата загуба в историята си

В същото време приходите на компанията за тримесечието са 2,98 млрд. долара, което превишава прогнозите на експертите. Преди година резултатът беше 2,3 млрд. долара. То се дължи на 18-процентовия ръст на продажбите на Tesla Model X и Model S, както и на излизането на пазара на Model 3.

От отчета става ясно, че за периода юли-септември 2017 г. Tesla Motors е построила още 126 зарадни станции и така общият им брой достига 1032. Приходите на компанията от продажба електричество и от неговото съхранение достигат 317,5 млн. долара.

Трябва да се отбележи също така, че именно през третата четвърт на тази година компанията продаде своя 250-хиляден автомобил. Само преди 5 години Tesla предлагаше единствено вече спрения от производство роудстър и общият брой на предадени на клиентите коли е бил точно 100 пъти по-малко.

Снимка: Tesla

Реклама  


Купи кола

  • Subaru Outback 2.5i-Автоматик

    8400 лв.

    дата на произв. - ноември , 2005 г., пробег - 152000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • Ford Focus

    2800 лв.

    дата на произв. - септември , 2001 г., пробег - 177000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mercedes-Benz B 170 AUTO 1.8

    6800 лв.

    дата на произв. - октомври , 2005 г., пробег - 77000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • BMW 320 X-Drive*Facelift*Automat*

    14300 лв.

    дата на произв. - октомври , 2009 г., пробег - 138000, С.к - Автоматична, цвят - Сребърен

  • Skoda Octavia 1.6i /100к.с. Климатроник

    3100 лв.

    дата на произв. - септември , 2000 г., пробег - 222222, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Mercedes-Benz C 220 CDI - KLIMATRONIK

    4290 лв.

    дата на произв. - август , 2003 г., пробег - 198000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

Виж всички обяви

Коментари ( 32 )

Напиши коментар Влез

от: Хлебар ( преди 2 седмици )

"Хлебарю драги, а ще обясниш ли като добър икономист какво става ако след като си пуснал завода 5 години подред си все на минус милион. Какво става ако харчиш пари дето нямаш, за инвестиции, които обаче не увеличават бъдещата ти печалба? А какво става ако завода дето трябва да ти произвежда 10 000 хляба произвежда по 7?"

Ако след 5 години имам активи за 15 милиона, а оборота ми се е вдигнал 100 пъти, не виждам никакви проблеми, че съм инвестирал повече, отколкото печеля.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

"От къде да има пари за още 3 години като в все на минус :) Какви са характеристиките на Тесла? Около 300 и нещо реали км пробег, ми той Е-голф дето струва на 1/3 от S и X прави около 200 - ама той е с двойно по-малка батерия. А Шеви Волт даже ги бие :)"


К'о речи?

А къде забрави Модел 3?
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Машинен превод ( преди 2 седмици )

Tesla рекламира гамата на модела 3 с батерия "Long Range", която е на 499 километра с едно зареждане.

Рекламираният диапазон на изцяло електрическо превозно средство в САЩ обикновено е обхватът на EPA цикъл.

При модела 3 документът разкрива, че превозното средство е постигнало обхват от EPA-цикли от 537 км, но Тесла поиска от СИП да намали официалния диапазон на 310 мили.

Промяната се нарича "Tesla Desired Range" и въпреки че не е обяснено защо са поискали това, то вероятно ще увеличи точността на рекламираната гама за повечето собственици.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: База за сравнение ( преди 2 седмици )

Капацитетът на батерията на стандартния Tesla Model 3 (тегло 1610 кг) осигурява пробег от 354 км. Ускорението от 0 до 97 км/ч (60 мили по американските стандарти) отнема 5,4 секунди. По-мощната модификация (Long Rage) тежи 1780 кг, изминава 498 км с едно зареждане и ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди.

Базовият Model 3 може да бъде зареден на станция Supercharger с енергия, достатъчна за пробег от 208 км, само за 30 минути. При версията Long Rage зарядът стига за 272 км. Ако се използва стандартна електропреносна мрежа, пробегът е съответно 48 км и 60 км.

Volkswagen e-Golf
Синхронен електрически двигател
1-степенна автоматична трансмисия
115 к.с. макс. мощност при 3000-12000 об/мин
270 Нм въртящ момент при 0-3000 об/мин
10,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч
140 км/ч максимална скорост
12,7 кВт/ч на 100 км комбиниран разход на енергия
190 км максимален пробег със заредена батерия
0 г/км емисии на СО2
71 815 лева цена на модела
Зареждането на батерията от 220-волтова мрежа става за 13 часа, а с помощта на опционален адаптер – за 8 часа.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )

Анонимен, моя грешка мислех че са спрели от производство 75 а те са спрели 85 ами имащ 75к Тесла срещу 30К Голф
А пробега е в права пропорционалност към размера на батерията - 35 кВ за голф и 200км, двойно 75кВ за Тесла и респективно двоен пробег... ама има и още една врътка, всички признават, че обявения пробег на 2017 голф е консервативен и реално достижими са около 250 км, а на Тесла пробега е около 350 и нещата пак не са розови - но това няма връзка със загубите на Тесла!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 1  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Тесла показаха че ел колите може също да са привлекателни, мощни и удобни. Обаче всичко това на съответната цена. Бъдещето ще е на малко по-различни ел коли а такива като Тесла ще са за гъзария.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

(а базовия модел на S колко струва ще споделиш ли :)
А на базовия S 85 ускорението му не е 4.4 :)и въобще това ли е критерия за една еко кола - ускорението :) )

Базовия Модел S е 75 а не 85 КВТ и ускорението си е точно толкова цената е 75Кдолара в САЩ и ~80Кевро в Европа и е напълно сравнима с ДВГ конглокентите
за това дали е Еко може да се види разхода на Е-голфа е 18.4КВТ на 100 а на Модел S е 21КВТ на 100 мисля че е разумно при положение при ДВГ коли щеше да е 2ен (Audi S6 и Голф 1.0ТСИ)
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Правиш ли разлика тя не е само в 2ната цена ами и в 2ния пробег(417срещу201),2ното ускорение и мощност(4.4сек до 100 срещу 9.6сек),2ния багажник(740литра заден+150 преден срещу 380литра),2ното задвижване и разликата в размерите(32см междуосие и 16см ширина)
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )

Анонимен
а базовия модел на S колко струва ще споделиш ли :)
А на базовия S 85 ускорението му не е 4.4 :)и въобще това ли е критерия за една еко кола - ускорението :)
Бутни на Голф на Лийв или на Зое 85 кВ батерия като на тесла S и те ще имат същия пробег :)
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )

И да допълня Хлебарю драги - Свети Мъск не е изкарал и цент до сега. Дори догодина да направи чудо и да изкара компанията на 0 тоест да има чиста печалба от поне 1млрд спрямо 2017 (за сравнение VW при около 10 млн продажби годишно правят по 1-2 млрд печалба) на дупето пак остават да му висят едни 10тина милиарда оперативна загуба.
На всичко отгоре следващият модел, който ще пусне е нишов заместник на Роудстър с малки продажби - А КОНКУРЕНЦИЯТА НЕ СПИ :)
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

(Какви са характеристиките на Тесла? Около 300 и нещо реали км пробег, ми той Е-голф дето струва на 1/3 от S и X прави около 200 - ама той е с двойно по-малка батерия.)
базовия Модел S е с пробег 417км по ЕРА а Голфа е 201 цената е около 2на но Модел S е в класа на Артеон и ускорява до 100 за 4.4сек това е все едно да сравняваш Audi S6(същото ускорение) с Пежо 308
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )

Хлебарю драги, а ще обясниш ли като добър икономист какво става ако след като си пуснал завода 5 години подред си все на минус милион. Какво става ако харчиш пари дето нямаш, за инвестиции, които обаче не увеличават бъдещата ти печалба? А какво става ако завода дето трябва да ти произвежда 10 000 хляба произвежда по 7?
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )

carpe_diem
От къде да има пари за още 3 години като в все на минус :) Какви са характеристиките на Тесла? Около 300 и нещо реали км пробег, ми той Е-голф дето струва на 1/3 от S и X прави около 200 - ама той е с двойно по-малка батерия. А Шеви Волт даже ги бие :)
Ако говорим за "автопилота" германците са много по-напред в тая технология - тесла няма нищо изключително, че да не може да се повтори. Само дето големите мога да предложат истинско качество и широка дилърска мрежа.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Хлебар ( преди 2 седмици )

Тази година направихме завод за хляб за един милион лева. Миналата седмица го пуснахме и до края на месеца успяхме да направим 10 000 хляба. Все още сме на загуба от 999 000лв за годината, което прави по 100лв. загуба за всеки произведен хляб!

Питам се колко ще ни е загубата ако произвеждаме 5 000 хляба дневно. При 100лв загуба на всеки хляб , значи половин милион загуба на ден според форумните разбирачи!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: carpe_diem ( преди 2 седмици )

...
А големите производители, докато изкарат нещо с характеристиките на сегашните Тесли, ще минат поне още 5, ако не и 7-8 години, а дотогава Елонката и екипът му ще са още няколко обиколки напред, ако си изиграят картите правилно разбира се.
Засега се справят...
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 8

от: carpe_diem ( преди 2 седмици )

Ако имат пари за още 3 години - супер. Дотогава ще правят по 100-150К S и X на година и по 300-500К 3-ки на година. Гигафабриките ще работят в оптимален режим (сега още се строят и производството не е ефективно).
Рискът е наистина много голям, обаче прогрес в този свят има благодарение на такива хора, а не на ***, дето седят на дивана, гледат телевизия и повтарят как нищо няма да стане и че това е балон...

...
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Забравяте, че Тесла досега прибираше субсидии от американската държава за над 6 милиарда долара, това време свърши.

Забравяте о че Тесла си изчерпа контингента на автомобили за които собствениците могат да получат субсидии.

Забравяте също че и конглокентите идват съвсем скоро. Така че на Тесла и предстоят тежки времена.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 14  Отрицателни: 5

от: Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )

Глупости на търкалета, продажбите на електро-трошки са под 2% от общия дял, това че банда продажни политици и еко-мафиотите поставят ограниения, не значи, че ще спечелят - електричките все още са непригодни за ежедневието и са подходящи предимно за градски коли - а точно като такива не се предлагат а Тесла пък е най-неподходящата
Отговори
 
+4
 

Положителни: 11  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Мъск каза, че имат още 3,5 милиарда кеш. Като свърши този кеш какво ще правят се пита в задачата!? Ако правят загуби от по милиард годишно, това ще рече че имат за още 3,5 години.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

То това беше ясно, Мъск е мечтател, инвестира много в Тесла, вероятно предприятието ще фалира или ще бъде продадено на голям концерн, но така или иначе е факт, че Мъск промени мисленето на хората и дори на големите автомобилни концерни, сега всеки знае че бъдещето е на ел.колите, нещо на което преди 5 години беше като в необозримо бъдеще. Мъск запали много хора да инвестират в Тесла, акционерите губят парите си, което е жалко но всеки вече е сигурен какви ще са колите след 5-10 години.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Конкуpенция напиши, че и аз се обърнах!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: FenIX ( преди 2 седмици )

Теслите са уникални коли, но при такива годишни загуби не знам как ще изплуват. Дори за големите автопроизводители това са сериозни загуби заради, които ще хвърчат глави. Явно и производствен капацитет нямат за да избият с продукция и да почнат да печелят.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Ами опитай се да напишеш думата конглокeнция, моля те напиши я, пусни поста и отвори уста в очакване!
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: gh ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
като чуя думичката конглокенцияи ми се ще да се изкендзам в устата на тия "специалисти", които я използват.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 4  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

В един безмилостно приближаващ момент просто ще им спрат тока и край!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 15  Отрицателни: 5

от: Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )

Наскоро имаше и статия за компаниите които "изгарят" по $1 млрд. на година са секси, но статистически обречени - просто една или 2 бяха компаниите, които са успели да изплуват при подобни загуби и то защото с инвестициите са успели фактически да станат монополисти - а Т'слата ще през 2018 ще се изправи пред сериозната конглокенция.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Тинтири-минтири ( преди 2 седмици )

Копаш ли дъното Илончо, копаш ли? :)
Всъщност тесла до момента не е заработила и един долар! Четох, че всяка продадена кола носи загуби от 13 000 долара, а това е поредната година на милиарди минус. А с модел 3 просто ще докарат нещата до около 2500 долара загуба :)
Отговори
 
+4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

балона се надува надува надувааааааа
накрая се пръсваааааааа
Отговори
 
+1
 

Положителни: 10  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Самият факт че бъфет не е инвестирал в тесла(дори когато цената на акцийте им беше ниска през q4 2016) показва че тесла са рискова инвестиция.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
И най големи приходи в историята и най много продадени коли... загубите заради инвестиците в производството на модел 3 който още не се продава за да генерира приходи.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 3  Отрицателни: 9

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising