Вход   Регистрация

Защо черното масло е опасно за двигателя?

Защо черното масло е опасно за двигателя?
 

По-тъмният цвят често означава сериозен проблем

В процеса на работа моторното масло променя цвета и свойствата си. То става тъмно по редица причини, като голяма част от тях са опасни за двигателя. В кои случаи „черното масло” означа проблем за мотора?

Защо черното масло е опасно за двигателя?

За да сме наясно долкото е опасно почернялото масло в двигателя, трябва първо да разберем защо то става такова. Практически всяко свежо масло в тубичката си може да се „похвали” с красив златист цвят и достатъчна прозрачност. Но след като попадне в смазочната система, с него започват да се случват не толкова красиви неща.

На първо място, трябва да знаем едно – маслото циркулира в системата за смазване на мотора, в която влизат и вътрешните страни на цилиндрите. Температурата в горивната камера е доста висока и на маслото му се налага да влиза в контакт с нагорещения метал. Така то кипи, гори и стига до приличаща на лак субстанция. Този процес може да доведе до увреждане на някои места от двигателя, като за да се предотврати подобно нещо, обиковено си използват различни добавки.

Тяхната цел е да разтварят натрупалите се в маслото сажди, в резултат на което то първо помътнява, а след това започва да почернява. Промяната в цвета му се открива много лесно – изтегля се пръчката на маслото и се вижда неговото състояние. Хубаво е това да се прави редовно, на всеки няколко хилади километра пробег. „Чернилката” на маслото е различна – ако на пръчката то изглежда тъмно, но в същото време е достатъчно течно, не е страшно.

Защо черното масло е опасно за двигателя?

Това означава, че маслото си работи нормално, добавките изпълняват своето предназначение, като не дават възможност на натрупаните сажди да се задържат по стените на двигателя. Когато обаче видим на пръчката откровено черна и мазутоподобна субстанция, то нещата вече стават по-сериозни. В това масло най-вероятно добавките вече са си свършили работата и неговото използване занапред не е полезно. Каналите започват да се запушват, а неразтворените твърди частици се превръщат в абразив и разрушават метала при триещите се повърхности. Най-честата причина за това е, че собственикът на автомобила не е сменил навреме маслото и то постепенно става негодно.

Друга възможност е при последната смяна просто да са ви сипали некачествено масло. И то просто не върши това, за което е предназначено. И в двата случая задължително трябва да се смени маслото заедно с филтъра. След като това бъде сторено, новото масло същд ще започне да почернява и да събира мръсотия, но това не бива да ви плаши. То просто събира натрупаните в двигателя отпадъци. Все пак в подобен случай най-добре е и новото масло да бъде сменено по-рано от предвиденото – примерно след 3000-4000 км.

Снимки: Motor

Реклама  


Купи кола

  • VW Touran 1.6FSI EURO4

    6800 лв.

    дата на произв. - октомври , 2004 г., пробег - 158500, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • VW Polo 1.4i EURO4

    6300 лв.

    дата на произв. - декември , 2006 г., пробег - 111300, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • VW Polo 1.4i 16V EURO4

    4500 лв.

    дата на произв. - юли , 2003 г., пробег - 160700, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • VW Polo 1.4TDI EURO3

    4500 лв.

    дата на произв. - април , 2003 г., пробег - 146200, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • VW Passat 1.9TDI EURO3 101кс

    5900 лв.

    дата на произв. - май , 2004 г., пробег - 136200, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • VW Golf 2.0TDI EURO4

    7900 лв.

    дата на произв. - ноември , 2004 г., пробег - 126300, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 19 )

Напиши коментар Влез

от: борис ( преди 9 месеца )

аз да ви кажа от опит с двете ми коли.
авеото е ново на 85000 км. слагам лъскаво масло на всеки 10000 км. маслото почти не променя медният си цвят, хич дори. оригиналната си миризма запазва поне 1000 км.
такумата която е италинка, ......
е тя същото масло го прави на катран лепкав за 4000 максимум. кво ли не правих да го изчистя малко този двигател. ужас е.
бензина са и двете.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: дедо ( преди 1 година )

от години карам предимнои на къси разстояния 6-7 км Дизел!. Не се окотила досега, като гледам няма и такова намерение. Просто сменям маслото на макс макс. 7 хил. И редовно си я натискам че геометрията се запушва. Проблемът на късите разстояния най-вече е при бензина. И то не защото се запушва а прониква бензин в маслото, което намаля качествата му. (Не че и при дизела не е така, но е по-малко)
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 година )

Тука за каквото и да става въпрос, рано или късно все се върви към "вечното дерби" - "вагонетки" vs."жълтури"! "Если человек дурак то это надолго"!
Само Масларов и още един-двама са написали нещо смислено и по темата!
Другото е спам и хабене на клавиатури!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 година )

VAGонетке,
гледаш си гащите и все жълтури са ти в устата и главата...
Я сега си погледни гащите отзад! Не са жълти, нали! Кафеви са и миришат. Всъщност трудно човек може да установи те или ти повече миришеш. Допълвате се чудесно миризмичке не-до-кла-те-на!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 9  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 година )

Жълтурите не знаят какво е това смяна на масло.
Техните 'коли' са най-здравите с най-качествената стомана от Кобе Стийл.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 1 година )

Ха,
и думата „тpиeне“ (със звездичките долу) била моде-рирана. Браво бе! Вие от к0медията сте велики. Направо нямате стигане. Абе колко пъти да ви казвам да забраните направо българския безродници такива. Вие и без това не сте българи явно...
Отговори
 
+15
 

Положителни: 16  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 година )

С газ до ламарината и колата да ти харчи 1-2 литра на 10 000 км няма начин да няма никакъв дим отзад. Явно не си гледал добре.
Иначе и аз съм имал такива коли и на тях им е заложен по-висок разход на масло фабрично. Имат по големи хлабини, за да развиват по-високи обороти. Имат по-малко ***...
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 година )

Момци, маслото на дизела става черно веднага след първото запалване, както е казал Масларов. Ако не стане, тогава има проблем, маслото е менте...
Отговори
 
+22
 

Положителни: 22  Отрицателни: 0

от: до Масларов ( преди 1 година )

няма смисъл да обясняваш на хора ,чийто опит с автомобили е само чрез виртуалната реалност.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Масларов ( преди 1 година )

до: Аз

Снимка искаш ли да видиш на колко е взех колата!
Иначе почти позна на колко е била. Като махнеш 7-мицата се получават километрите и.
Ако ти можеш да си позволиш само нов внос не значи , че други не могат да си купят нова кола!
Завистта е лош порок да знаеш!
Много явно е показваш. Недей така!
Отговори
 
+15
 

Положителни: 16  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 година )

Всичките високооборотни бензинки които съм имал досега са харчели по литър-два масло на 10000 километра и са правели маслото черно за 1000 километра, но никога не са ми правили проблеми с двигателя, и са вървяли като разпрани без абсолютно никакъв дим с газ до ламарината.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Аз ( преди 1 година )

Масларов, купи си кола на по-малко от 700 000км.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 11

от: Масларов ( преди 1 година )

Не е, ама е!
Гледах, като го сменят.
В някой официални сервизи стената между сервиза и там, където клиентите чакат, пият кафе, разглеждат брошури е стъклена. Явно не си влизал в официален сервиз. Та през тази стъклена стена гледаш всичко. Аз лично, като приключи процедурата помолих да вляза вътре, за да огледам колата отдолу, защото бях скочил в една дупка. Та маслото 100% е сменено мой човек. С очите си го видях. Погледнах на щеката и беше бистро, а пред къщи почти черно.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: стар внос ( преди 1 година )

Покажи Коментара
ем като почернее при първа смяна, значи не е сменяно въобще...

Иначе за дизелче отваря, гледаш, чистиш, сипваш скъпа нафта и тогава наливаш ново масло да го зяпаш на щеката...
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 3  Отрицателни: 8

от: Масларов ( преди 1 година )

На първата снимка е показано какво става с маслото, когато колата се кара градско, малко км. и не може да достигне работна температура. Ако карате в такъв режим не очаквайте да имате кола дълго време. Поне веднъж седмично е изкарвайте на по-дълги маршрути и като позагрее е „изпържете“ малко на високи обороти да разкара нагарите и да продуха катализатори, гърнета, маслени магистрали и т.н. По този начи и водата от конденза, която се образува в двигателя ще може да се изпари.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 25  Отрицателни: 3

от: Масларов ( преди 1 година )

Дизела не на 500, а докато го налееш и за няколко км. почернява. И то при нов дизел при първа смяна на масло. От сервиза до вкъщи 10-тина км. са това. Все едно е със старото масло, толкова е черно. Но при дизел това си е съвсем нормално. Дори е задължително, защото ако не почернее значи няма промиващи/измиващи свойства маслото. То както предполагам повечето знаят отмива нагара.
При бензинките обаче нещата са различни и ако маслото ви е черно значи имате проблем. До тъмно кафяв цвят е ОК.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 23  Отрицателни: 3

от: jj ( преди 1 година )

Ох, че хубавооо....
Пореден неподписан материал...
Как сте, ЕКИП?!?!? :D
Отговори
 
+12
 

Положителни: 15  Отрицателни: 3

от: 112 ( преди 1 година )

Полезна статия. Благодаря. :)
Отговори
 
+5
 

Положителни: 13  Отрицателни: 8

от: нововнос ( преди 1 година )

Дизела почерня маслото за няма 500 км след смяна. Тоест, както е отбелязано и в текста, цвета не е критерии - трябва да се види и консистенцията.
Отговори
 
+29
 

Положителни: 31  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising