Голямата звезда в сравнително новата китайска компания Qoros - Герт Фолкер Хилдебранд, е напуснал автомобилния производител, където беше главен дизайнер и вицепрезидент. Информацията беше потвърдена от акционера в Qoros - Chery (друг китайски автомобилен производител).
Хилдебранд, който преди това беше главен дизайнер на Mini, се озова в Китай през 2011 г., а Qoros – съвместно предприятие на Chery и Kenon (част от холдинга Israel Corporation) трябваше да предизвика революция в местното производство на автомобили и да навлезе на пазарите на развитите държави.
Още в самото начало стана ясно, че инвестициите в Qoros са сериозни, моделите на марката бяха разработени от нулата, Хилдебранд свърши много добра работа по отношение на дизайна им и производството на Qoros отговаря на европейските стандарти.
Но пазарите не отговориха на амбициите на компанията – в Европа бяха продадени едва 51 коли, а търсенето на моделите на марката в Китай също не е особено впечатляващо. През 2015 г. на местния пазар бяха продадени 14 000 коли Qoros, през 2016 те станаха 24 000, а за първите 8 месеца на тази година бройката им е около 9600. Само за сравнение – лидерите на китайския пазар продават по толкова коли за един ден.
Акционерите в Qoros решиха да не инвестират в нови модели, а да насочат марката към по-различна аудитория. В края на август на салона в Ченду дебютира кросоувърът Qoros Model Young, което на практика е версия на Chery Tiggo 7. В същото време марката съобщи, че се насочва към т.нар сегмент „нов премиум” – емоционални и достъпни модели, което в Китай означава по-младежки варианти на вече познати и наложени модели.
Задено с това бюджетът на Qoros беше орязан и голяма част от европейските служители напуснаха, а на мястото им идваха местни и по-евтини кадри.
Все още не се знае какво ще реши да прави оттук нататък Герт Хилдебранд. Според Chery, той ще напусне Китай, но според местната преса Хилдебранд съвсем скоро ще бъде обявен за новия главен дизайнер на компания Bordrin Motor, базирана в Нанкин.
Не сте я чували? Нормално, това е една от 30-те нови автомобилни компания, започнали работа миналата година, която е обявила, че ще се специализира в електромобилите. И Хилдебранд ще трябва да я направи по-разпознаваема.