IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бившият дизайнер на Mini пое в нова посока

Герт Хилдебранд напусна Qoros, за да рисува електромобили на напълно неизвестна марка

Бившият дизайнер на Mini пое в нова посока

Голямата звезда в сравнително новата китайска компания Qoros - Герт Фолкер Хилдебранд, е напуснал автомобилния производител, където беше главен дизайнер и вицепрезидент. Информацията беше потвърдена от акционера в Qoros - Chery (друг китайски автомобилен производител).

Бившият дизайнер на Mini напусна Qoros

Хилдебранд, който преди това беше главен дизайнер на Mini, се озова в Китай през 2011 г., а Qoros – съвместно предприятие на Chery и Kenon (част от холдинга Israel Corporation) трябваше да предизвика революция в местното производство на автомобили и да навлезе на пазарите на развитите държави.

Още в самото начало стана ясно, че инвестициите в Qoros са сериозни, моделите на марката бяха разработени от нулата, Хилдебранд свърши много добра работа по отношение на дизайна им и производството на Qoros отговаря на европейските стандарти.

Но пазарите не отговориха на амбициите на компанията – в Европа бяха продадени едва 51 коли, а търсенето на моделите на марката в Китай също не е особено впечатляващо. През 2015 г. на местния пазар бяха продадени 14 000 коли Qoros, през 2016 те станаха 24 000, а за първите 8 месеца на тази година бройката им е около 9600. Само за сравнение – лидерите на китайския пазар продават по толкова коли за един ден.

Акционерите в Qoros решиха да не инвестират в нови модели, а да насочат марката към по-различна аудитория. В края на август на салона в Ченду дебютира кросоувърът Qoros Model Young, което на практика е версия на Chery Tiggo 7. В същото време марката съобщи, че се насочва към т.нар сегмент „нов премиум” – емоционални и достъпни модели, което в Китай означава по-младежки варианти на вече познати и наложени модели.

Задено с това бюджетът на Qoros беше орязан и голяма част от европейските служители напуснаха, а на мястото им идваха местни и по-евтини кадри.

Все още не се знае какво ще реши да прави оттук нататък Герт Хилдебранд. Според Chery, той ще напусне Китай, но според местната преса Хилдебранд съвсем скоро ще бъде обявен за новия главен дизайнер на компания Bordrin Motor, базирана в Нанкин.

Бившият дизайнер на Mini напусна Qoros

Не сте я чували? Нормално, това е една от 30-те нови автомобилни компания, започнали работа миналата година, която е обявила, че ще се специализира в електромобилите. И Хилдебранд ще трябва да я направи по-разпознаваема.

Тагове: mini qoros
0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вържи си тойотката някъде да пасе, 'интелектуалецо' и когато си купиш кола пак ела, жълтурник.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гертруда ( преди 6 години )
    Освен Германия и Япония, в света има доста други страни с развита авто-индустрия:1. САЩ2. Франция3. Италия4. Англия5. Испания/Чехия/Румъния/Русия....6. Индия/Китай...Интелектуалци или не, все кара к'вото ще!
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дай да слушаме тогава всички български 'интелектуалци' с японски 'коли'.
  • #1
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Гюнтер... ( преди 6 години )
    благодарение на великата германска нация, само клонираните немски варели реализират продажби в китай.Всичко друго, доста напредничаво също, бива изоставено заради модата и манията по европейските лидери.